مسکن

خرید خانه کلنگی

در درس گذشته درباره خرید زمین صحبت کردیم. خرید خانه کلنگی، شباهت زیادی به خرید زمین دارد. چرا که بسیاری از کارشناس ها، ارزش خانه کلنگی را معادل ارزش زمین آن می دانند. هدف از خرید خانه کلنگی بازسازی، تعمیر و یا تخریب و ساخت مجدد آن است. در این مقاله قصد داریم خرید خانه های کلنگی را که روشی برای خانه دار شدن است به شما ارائه دهیم.

قبل از خرید خانه کلنگی، به شهرداری آن منطقه ای که قصد خرید خانه را دارید بروید. از شهرداری بابت آن منطقه سوالاتی بپرسید. هدف از سوال پرسیدن آگاه شدن نسبت به وضعیت آن منطقه و همچنین خانه کلنگی مدنظر است. سوالاتی که در خرید شما بسیار کمک می کند. مانند: آیا این محله درطرح هست یا خیر؟ مسئله ای بوده و یا خواهد بود و … .

کارشناسان شهرداری اطلاعات خوب و جامعی را به شما ارائه می دهند. این اطلاعات مفید می تواند برای خرید خانه کلنگی شما می تواند تاثیرگذار باشد. همان طور که گفته شد؛ هدف از این سوال، آگاه شدن نسبت به وجود طرح منطقه است. در سریال پایتخت ۱، «نقی معمولی» خانه ای را در تهران خرید و نمی دانست که آن خانه در طرح شهرداری جهت ساخت اتوبان قرار دارد! باید تحقیق کرد و سوالاتی را پرسید تا اشتباه نقی را تکرار نکنیم.

 

نکات مهمی که در خرید خانه کلنگی باید توجه کنید:

  • آیا خانه ای که قصد خرید آن را دارید عقب نشینی دارد یا خیر؟
  • آیا دسترسی به خیابان اصلی راحت است یا خیر؟
  • در آینده ماشین می تواند به داخل خانه بیاید؟
  • عرض خیابان برای تردد ماشین چگونه است؟
  • آیا دسترسی به امکانات رفاهی و فروشگاهی دارد؟

این ها سوالاتی هستند که باید حتما به دنبال پاسخ آنها باشید.

 

 

خانه کلنگی در مقایسه با زمین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا