مسکن

تعاونی مسکن

در درس گذشته با روش مشارکت در ساخت آشنا شدیم. در این درس با مفهوم تعاونی مسکن آشنا می شویم. تعاونی به نوعی همان مشارکت در ساخت با گستردگی بیشتر است. تعاونی، مشارکتی است که عده‌ای از افراد مانند دوست، آشنا، خانواده، همشهری و … برای دستیابی به هدف مشترک گردهم می‌آیند. این تعاونی که جهت خانه دار شدن اعضا تشکیل می شود؛ تعاونی مسکن نام دارد و هدف از گردهم آمدن آن، خرید و یا ساخت مسکن می باشد. تعاونی مسکن به صورتی گروهی می باشد و هر یک از اعضای گروه، قسمتی از مایحتاج خرید و یا امور ساخت خانه را تقبل می کنند.

خوبی شکل گیری تعاونی مسکن، به این صورت است که واسطه های غیرضروری حذف می شود و هزینه برآمده کل، به شدت کم می شود.

تعاونی مسکن روشی برای خانه دار شدن است. این روش، شرایط خاص خودش را دارد. برای مثال، حداقل با ۱۰ عضو شروع به فعالیت می کند. حداقل ۱۰ عضو به صورت اصل تعریف شده است. در حالی که با تعداد کمتر نیز می توان تعاونی مسکن تشکیل داد. همکاری و تعهد اولویت است. نیازی به ایده آل گرایی نیست. با هر تعدادی که می توانید شروع کنید و تشکیل گروه بدهید. این افراد می توانند دوست، آشنا و یا هر کسی باشد که در آینده با آنها آشنا می‌شوید.

 نکته مهم برای تعاونی مسکن، توجه به قانون و همکاری هر یک از اعضای تعاونی می باشد. حسن تعاونی مسکن کاهش شدید هزینه ها می باشد.

 

تعاونی مسکن
تعاونی مسکن

 

مشاور و یا وکیلی در دسترس داشته باشید تا هنگام بروز مسئله و مشکلاتی، به شما کمک کند. وجود وکیل سبب پیگیری قانونی می شود و مسائل زودتر حل می شود.

نوشتن قرارداد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا