مسکن

مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت : در درس های گذشته، با روش های خرید هوایی و پیش خرید آشنا شدیم. در این درس، با موضوع مشارکت در ساخت آشنا می شویم. قبل از هر چیز، باید بفهمیم مشارکت در ساخت یعنی چه؟ مشارکت در ساخت به این معنی است که بین یک پیمان کار و چند نفر صاحب خانه مشارکتی برای ساخت مسکن صورت می گیرد. معمولا مشارکت در ساخت در شرایطی انجام می شود که خانه ای فرسوده شده و صاحبین خانه قصد دارند که کل ساختمان را تخریب کنند و سپس جای آن ساختمانی نو بسازند.

انتخاب شما به عنوان صاحب خانه

معمولا افراد بسیاری پیشنهاد مشارکت در ساخت را می دهد. فردی که مالک زمین است برای تصمیم و انتخاب درست باید تامل و تحقیق کند. تحقیق از کارهای قبلی آنها شروع خوبی می تواند باشد. افرادی که در این زمنیه سابقه‌‌ خوبی دارند؛ هم حسن دارند و هم ایراد. حسن از این بابت که کارشان حرفه ای است و تخصص لازم جهت ساخت خانه را دارند. ایراد بابت هزینه ی بالایی است که بابت تخصص و مهارت های خود می گیرند. تصمیم با مالک خانه می باشد که کدام گزینه را انتخاب کند.

افراد تازه‌کار قیمت پایین تری می دهند ولی به دلیل نبود تجربه کافی ممکن است در طول کار به مسئله ای برخورد کنند. پس حتما کارهای قبلی آنها را ببینید.

 

در شروع این کار پیشنهادهای مختلفی برای شما مطرح می شود. سعی کنید بهترین ها را انتخاب کنید و کسانی که طبق مقررات و قوانین شما کار را انجام بدهند. بعضی از افرادی که پیشنهاد همکاری به صاحبین ملک می‌دهند موظف اند خانه ای را برای صاحبین خانه رهن کنند و یا هزینه رهن را به آنها بدهند.

 

مشارکت در ساخت
مشارکت در ساخت

 

مشخصات سازنده و مالک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا