مسکن

هدف گذاری برای خانه دار شدن

یکی از ضرب المثل های قدیمی ما ایرانی ها این است که «خواستن، توانستن است»! آیا واقعا خواستن، توانستن است؟ آیا برای انجام کاری، صرف خواستن کافی است؟ پاسخ ما قطعا منفی است. همان طور که در درس باورهای سازنده برای خانه دار شدن ذکر شد؛ فقط با خواستن نمی توان به اهداف خود رسید. در کنار خواستن، برخاستن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. نمی توان فقط آرزو کرد و با رویا پردازی به خانه رسید. با حرف زدن چیزی درست نمی شود. باید برای خانه دار شدن و رسیدن به رویاها هدف گذاری،‌ برنامه ریزی و تلاش مستمر انجام داد تا بتوانیم به آنها برسیم. هدف گذاری برای خانه دار شدن، یکی از مهم ترین مرحله ها است.

اگر سال هاست که می گویید خانه تان کوچک است و یا مستاجر هستید باید برای خرید خانه مناسب هدف گذاری و تلاش کنید.

 

هدف گذاری

 

خودتان را زیر سوال ببرید!

از خودتان سوال های چالشی بپرسید. ببینید چرا تاکنون وضع زندگیتان تفاوتی نکرده است؟ چرا نتوانسته اید به اهداف خود مانند خانه دار شدن برسید؟

 

سوال هایی مانند:

  • چرا نمی توانم خانه تهیه کنم؟
  • چرا پول من برای خرید خانه کم است؟
  • چرا وضع مالی من اینگونه است؟
  • چرا تا به حال تیم خوبی نداشته ام؟

 

از سوال های بالا ساده نگذرید و زمان زیادی را برای فکر کردن آن اختصاص دهید. فرار کردن از پاسخ به سوالات بالا،‌ فرار کردن از حقیقت است. سوال های شخصی نیز از خودتان بپرسید و سعی کنید به آنها صادقانه پاسخ بدهید.

مهم تر از سوال پرسیدن، جواب دادن به آن است. به دنبال هر چرایی، باید دنبال چگونگی بگردیم و بر روی چگونه بودن تمرکز کنیم. چگونه می توانم از بازار مسکن استفاده کنم؟ چگونه می توانم خانه ام را تغییر دهم؟ چگونه باید خانه مناسب را برای خرید انتخاب کنم؟ این سوالات سبب برخاستن و تغییر باورهای شما می شود. پرسیدن هر یک از سوالات باعث می شود شفاف تر نسبت به وضع خود عمل کنید.

 

چگونگی هدف گذاری

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا