مسکن

«خانه دار شدن» چرا مهم است؟

موضوع مسکن یکی از موضوعات مهم در همه کشور هاست. همه انسان ها دغدغه مسکن و خانه دار شدن دارند. خانه دار شدن نه تنها در دنیای انسان ها، بلکه در دنیای حیوانات نیز وجود دارد. برای مثال، پرنده ها برای شروع زندگی مستقل و یافتن یک جفت مناسب، حتما باید لانه ای داشته باشند. پس اولین قدم در دنیای پرندگان برای داشتن جفت، داشتن لانه است. در این سلسله مقاله ها، راهکارها و ایده های مهمی را به شما ارائه می دهیم. امیدواریم برای یکایک شما کاربردی و موثر باشد.

از کجا باید شروع کنیم؟

برای خانه دار شدن لازم است ابتدا اطلاعات کاملی کسب کنیم و بر اساس آن، اقدامات مناسبی انجام دهیم. همچنین باید عملگرا باشیم. تماشاگر بودن فرصت های بسیاری را از ما می گیرد.

توجه داشته باشید که بعضی فرصت ها فقط یک بار در زندگی رخ می دهد.

ابزارهای مورد نیاز برای خانه دار شدن

 

 

بیشتر مردم فکر می کنند برای خانه دار شدن فقط موضوع مالی اهمیت دارد. در واقع، داشتن پول اهمیت دارد ولی اهمیت آن زمانی است که در کنار پول، ابزارهای دیگری نیز وجود داشته باشد. افراد زیادی هستند که به اندازه کافی پول دارند ولی اطلاعات لازم برای استفاده درست از آن را ندارند. در این صورت داشتن پول هیچ کمکی نمی کند.

 

در کنار پول داشتن موارد زیر نیز دارای اهمیت هستند:

قدرت ریسک، شجاعت و اعتماد به نفس، داشتن باورهای سازنده، اطلاعات تخصصی در مورد املاک و مسکن، هدف گزاری برای خرید خانه، راه های تامین پول برای خرید خانه، مدیریت مالی، داشتن اطلاعات جفرافیایی، دانستن روش های مختلف خانه دار شدن… .

 

در این سلسله مقالات، درباره موارد ذکر شده به شما توضیجات کاملی ارائه می دهیم و همه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما می گذاریم.

چطور آموزش ببینیم؟

یکی از مسائلی که مردم با آن مواجه هستند مسئله یادگیری است. هیچ یک از ما نحوه درست یاد گرفتن را یاد نگرفته ایم! نه در مدرسه، نه در دانشگاه و نه در خانه. مقالات خانه دار شدن را نباید مانند روزنامه خواند. خیلی از اوقات دوست داریم که هر متنی را روزنامه وار بخوانیم و حفظ کنیم. ولی زمان یادگیری به هیچ وجه نباید روزنامه وار آموزش دید. بنابراین ابتدا نحوه درست آموزش دیدن را در مقاله چطور آموزش ببینیم؟ کاملا برای شما توضیح داده ایم. حتما به این لینک مراجعه کرده و مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

«عمل گرا» باشید و «اقدام» کنید!

عمل گرایی و اقدام، مسئله مهمی است که در هر آموزش وجود دارد. بسیاری از افراد تمایل دارند که صاحب خانه شوند ولی اقدامی انجام نمی دهند! تصمیم گیری برای این افراد خیلی سخت است، درست مانند بیماری که رنج زیادی می کشد اما برای درمان اقدام نمی کند! باید بررسی کرد که چرا عده ای هیچ وقت اقدام نمی کنند و دلیل اقدام نکردنشان چیست؟

  •  ترس
  •  نبود پول کافی
  •  ریسک گریزی
  • و یا عواملی دیگر.

متاسفانه گاهی تا کارد به استخوان نرسد؛ اقدامی صورت نمی گیرد. اینکه فقط به فکر باشیم و بگوییم درست می شود دردی را درمان نمی کند. هیچ ذکری باعث خانه دار شدن نمی شود! باید برای آن اقدامی انجام دهیم. هر خواستنی، توانستن نیست! خواستن باید با برخاستن همراه باشد.

 

در اینجا لازم است که به شما خواننده این مقاله تبریک بگوییم! زیرا شما در حال خواندن این مقاله هستید و این کار شما، اقدام بزرگی در این راستا است.

 

محیط و اطرافیان بر روی ما تاثیرگذارند!

اطرافیان تاثیر بسیاری در زندگی ما دارند. جیم ران از اسطوره های موفقیت دنیا نیز جمله بسیار محبوبی دارد. او می گوید: «شما میانگین ۵ نفر از افرادی هستید که بیشترین وقتتان را با آنها می گذرانید.» از نظر سلامتی، ثروت، ورزش، ایمان، کار، و هزاران عامل دیگر، تاثیر محیط و اطرافیان ما بر ما مشهود است. وضعیتی که اکنون دارید، نشان می دهد که اطرافیان شما هم در همان وضعیت هستند. این موضوع در مورد مسکن و خانه دار شدن نیز صدق می کند.

 

  •  اطرافیان شما چه کسانی هستند؟
  • چه اطلاعاتی در مورد خانه دار شدن دارند؟
  • چند درصدشان خانه دارند؟
  • آیا این موضوع دغدغه آنهاست؟

 

 

جواب دادن به سوالات بالا وضعیت شما را شفاف می کند. صحبت در این مورد یکی از عوامل کلیدی در خانه دار شدن است. گاهی مشاهده شده به دلیل مشورت گرفتن از فردی که صلاحیت نداشته، فرصت های بسیاری از دست رفته است. گفتن این موضوع به این معنی نیست که آنها را حذف کنید. بلکه قصد ما این است که بدانید نظرات دیگران و مشورت با آنها در خانه دار شدن شما بسیار تاثیرگزار است.

برای مثال، ممکن است فردی در بستگان ما با برنده شدن در قرعه کشی بانک به خانه رسیده باشد. اگر آگاه نباشیم این موضوع تاثیر منفی بر روی ما می گذارد. همان طور که گفته شد یکی از ابزار خانه دارشدن فکر و باور درست است. ممکن است با این اتفاق شما به این باور برسید که تنها راه خانه دار شدن برنده شدن در بانک و یا گرفتن ارث و … می باشد. این موضوع کاملا نادرست و مخرب است.

 

[ma_panel type=”default” header=”تمرین”]نام همه افرادی که با آنها بسیار رفت و آمد دارید را بنویسید و نیز ویژگی های آن ها را یادداشت کنید.[/ma_panel]

 

مراقب دام «کمال گرایی» باشید!

کمال گرایی رفتاری است که انسان ها به صورت ذاتی از خود بروز می دهند. آنها می خواهند از ابتدای کار، همه چیز تکمیل باشد، تمام جزئیات برای شروع کار را آماده می خواهند، در حالی که این رفتار کاملا از واقعیت به دور است. در این مسیر، با به کارگیری اطلاعاتی که در این سلسله مقاله ها ارائه می دهیم؛ کم کم پخته شده و اشتباهات خود را به حداقل می رسانید. صبوری از الزامات کار است. هیچ کس در ابتدای کار بی نقص نبوده است و بی صبری در کنار کمال طلبی می تواند آفت خطرناکی باشد.

 

 

چه زمانی به سراغ «اصل مطلب» می رویم؟

سوال بسیار مهمی است. متاسفانه بسیاری از ما عادت نداریم موضوعی را از پایه شروع کنیم و دوست داریم مستقیم به سراغ اصل مطلب برویم. گاهی مخاطب تمایل دارد آن چیزی را بشنود و یاد بگیرد که دوست دارد بشنود. برای همین بیشتر اوقات شاهد جداسازی آموزشی هستیم که اشتباه بزرگی است. شما می توانید از این سلسله مقالات خانه دار شدن آخرین مقالات را انتخاب کنید و بخوانید. این کار منفعتی ندارد، زیرا دید شما به آموزش ناقص می شود و هم موضوع خانه دار شدن را کامل درک نمی کنید.

 

پس از شما تقاضا داریم که پله پله بالا بیایید. هیچ آسانسوری وجود ندارد.

 

تغییر نگرش و عادت ها در کنار یادگیری بسیار چالش انگیز  و سخت است و یادگیری و اجرای کامل، نیاز به صرف زمان دارد. در این مسیر بایستی باور، افکار، انتخاب و رفتار ما نیز نسبت به موضوع خانه دار شدن تغییر کند که بسیار با ارزش است.

 

تاکنون موارد گفته شده مبانی و پیش نیاز خانه دار شدن بود. شما اولین قدم برای آگاهی یافتن را طی کردید. در مقالات بعدی، آموزش های بیشتری در این حیطه ارائه می شود. با دقت لازم مقالات بعدی را مطالعه کنید. نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا