سیستم فروش

هوش مالی در سیستم فروش

با پیشرفت علم و فناوری، هوش مالی در سیستم فروش، در هر نوع کسب‌وکاری موردنیاز است. تاکنون فرآیند فروش با تغییرات چشمگیری روبرو بوده است. یک سیستم فروش مؤثر برای کسب‌وکار نیازمند به مدیریت توسط افراد دارای هوش مالی بالا می‌باشد. در این مقاله، به تعریف هوش مالی، انواع هوش مالی، ویژگی‌های افراد دارای هوش بالا، تعریف سیستم فروش و مزایای آن خواهیم پرداخت.

هوش مالی چیست؟

توانایی و قابلیت هر فرد برای به دست آوردن ثروت و کسب درآمد در کمترین زمان ممکن برای حل و مدیریت بحران‌های مالی و اقتصادی را هوش مالی می‌گویند. هر چه قدر توانایی درک و مدیریت شخص بیشتر باشد در امور مالی بهتر و مؤثرتر واقع می‌شود.

نکته قابل‌توجه در اینجا این است که افراد با ادغام دانش، مهارت و نگرش خود در زمینهٔ مالی و اقتصادی قادر خواهند بود با آگاهی بیشتری برای حال و آینده تصمیم بگیرند. افرادی که دارای هوش مالی بالایی هستند توانایی ارائه راه‌حل‌های مناسب برای مسائل پیچیده را دارند.

انواع هوش مالی

 

برای موفقیت ازنظر مالی نیاز است که درزمینهٔ‌های عنوان‌شده مهارت کسب کنید. این موارد عبارت‌اند از:

 

  • کسب درآمد بیشتر: افراد در هر زمینه شغلی که هستند اگر در هرماه درآمدشان افزایش پیدا کند، می‌توان گفت آن فرد دارای هوش مالی بالایی است. توجه داشته باشید که هوش علمی و هوش مالی هیچ ارتباطی باهم ندارند. ممکن است یک شخصی هوش مالی چندانی نداشته باشد درحالی‌که درزمینهٔ علمی، از هوش بالایی برخوردار باشد.
  • حفظ و نگهداری از سرمایه مالی: در دنیای امروز وقتی بتوانیم تعادلی بین دخل‌وخرج پول ارتباط نسبی برقرار کرده و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنیم باعث افزایش سود خالص در کسب‌وکار خود می‌شویم. افرادی که می‌توانند هزینه‌ی اضافی کسب‌وکار خود را کاهش دهند دارای هوش مالی بالایی هستند.
  • بودجه‌بندی سرمایه مالی: با توجه به درآمد، سرمایه خود را بودجه‌بندی می‌کنیم. قسمتی از این پول یا درآمد را برای هزینه‌های مختلف در نظر می‌گیریم و قسمتی دیگر را باهدف پس‌انداز کنار می‌گذاریم تا بتوانیم برای آینده‌مان سرمایه داشته باشیم.
  • سرمایه‌گذاری: همان‌طور که می‌دانید افرادی که از هوش مالی بالایی بهره‌مند هستند. برای حفظ ارزش پولشان و کسب سود بیشتر، پول خود را درزمینهٔ های دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

سرمایه‌گذاری‌ها انواع مختلفی دارند. یکی از این سرمایه‌گذاری که برای ذخیره پول نیاز به هوش مالی و اطلاعات زیادی نیست، بانک‌ها هستند. درحالی‌که این سرمایه‌گذاری بر اساس تورم‌ها و نوسانات قیمتی به‌صرفه نیست.

سرمایه‌گذاری‌های دیگری نیز وجود دارند که دارای ریسک ، بازده‌ و نیاز به استراتژی‌های مناسب می‌باشد. بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری آن‌ها را بشناسیم و دقیق‌تر سرمایه‌گذاری کنیم تا احیاناً ضرر نکنیم. انواع سرمایه‌گذاری‌ها ازجمله: سرمایه‌گذاری در املاک، بورس، طلا و ارزهای دیجیتال می‌توان نام برد.

  • ارتقاء دانش مالی: اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی رادارید و تمایل به کسب سود بیشتر هستید. باید دانش این کار را هم داشته باشید که باید برای کسب و تقویت آگاهی در این زمینه به مطالعه و یاد‌گیری بپردازید و مبانی و اصول مالی را فراگرفته و اطلاعات خود را به‌روز نگه‌دارید.

همچنین می‌توانید از تجربه‌های افراد موفق درزمینهٔ‌های مالی را نیز مطالعه کرده و از این طریق دانش خود را در این زمینه افزایش دهید. در دنیای امروز با گسترش اینترنت و تکنولوژی می‌توان به‌راحتی اطلاعات زیادی را جمع‌آوری کرد و به تقویت هوش مالی پرداخت.

  • برنامه‌ریزی مالی: ابتدا اهداف خود را تعیین کرده و بعد با برنامه‌ریزی بر اساس اهداف و اولویت‌های شخصی شروع به اجرای برنامه‌های مالی بلندمدت خود می‌کنیم.

 

ویژگی‌های افراد دارای هوش مالی چیست؟

 

ویژگی‌های شاخص افراد با هوش مالی بالا عبارت‌اند از:

  • مدیریت و پیگیری مخارج: اکثر افراد باید مخارج خود را مدیریت و پیگیری کنند. از خریدهای خود از صورت‌حساب‌های بانکی، کارت اعتباری و یا نرم‌افزارهای خاصی که امروزه بیشتر با آن‌ها سروکار دارند یادداشت‌برداری کرده و هزینه‌های اضافی را از درآمدشان کم کنند. درصورتی‌که مخارجشان بیشتر از درآمدشان باشد نشان‌دهنده عدم تعادل در مخارج و درآمدشان است.
  • تعامل با افراد باتجربه و متخصصان مالی: برای مدیریت سرمایه ملاقات با افراد باتجربه و دارای دانش درزمینهٔ های مالی و متخصصان این حرفه، می‌تواند برای شما مفید واقع شود. شاید این ملاقات‌ها باعث شد تجربیات مؤثری کسب کنید. همچنین امکان دارد شما از نکات و یا استراتژی‌هایی جدیدی آشنا شوید.
  • پس‌انداز 10 درصدی از درآمد: معمولاً افراد دارای هوش مالی بالا تمام پول حاصل از درآمدشان را استفاده نمی‌کنند. بلکه به‌طور مرتب حدود 10درصد از آن را پس‌انداز می‌کنند و سعی در یادگرفتن راه‌های سرمایه‌گذاری هستند. درحالی‌که پس‌انداز 10درصدی آینده مالی شخص را تضمین نمی‌کند ولی برای به دست آوردن موفقیت‌های بزرگ‌تر باید این گام‌های سخت را بردارد.
  • تغییر طرز تفکر: هوش مالی هر کس با میزان اطلاعات آن فرد سنجیده می‌شود. برای رسیدن به ثروت و کسب درآمد بالا افکار و تفکرات خود را باید تغییر دهید و به دنبال افزایش پول و سرمایه مالی باشید نه خرید بیشتر.
  • کاهش میزان بدهی: همه ما می‌دانیم که بدهی و قرض تأثیر چندان مناسبی بر روی سرمایه‌مان ندارد. تا حد امکان این هزینه‌ها و مخارج را کنترل کرده و با کاهش هزینه‌های اضافی بدهی‌های کوچکتان را پرداخت کنید. حتی‌المقدور تمامی بدهی‌تان را صاف کنید و از گرفتن وام و قرض جدید خودداری کنید.
  • آموختن استراتژی‌های جدید مالی: افراد با هوش مالی خوب، روی خودشان سرمایه‌گذاری می‌کنند. این افراد می‌دانند اگر سرمایه‌ای داشته باشند باید دانش استفاده از آن را کسب کنند. ازاین‌رو از یادگیری و کسب مهارت درباره افزایش درآمدزایی، خریدوفروش سهام و … دوری نمی‌کنند. آن‌ها همواره با افراد متخصص مشورت می‌کنند.
  • شبکه‌سازی: در عصر حاضر با گسترش فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرصت ایجاد ارتباط با افراد جدید فراهم می‌شود. اگر به نوع روابط و پیچیدگی‌های افراد موفق نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که آن‌ها برای شبکه‌سازی وقت و انرژی بسیار زیادی صرف می‌کنند همین تشکیل شبکه و ارتباط‌گیری مجازی افراد باعث شده که افراد به توانایی‌های خود از زوایای مختلف پی ببرند.

همچنین این کشفیات سبب افزایش اعتمادبه‌نفس، افزایش عزت‌نفس و شهامت بیشتر در افراد شده و هرچقدر میزان مهارت‌های ارتباطی قوی‌تر، مؤثرتر و پایدارتر می‌شود، انگیزه و هدف افراد نیز افزایش پیدا می‌کند.

 مهارت‌های موردنیاز برای بالا بردن هوش مالی

مهارت‌های موردنیاز برای هوش مالی در سیستم فروش

  • توانایی برقراری ارتباط مؤثر
  • توانای کافی درزمینهٔ مذاکره
  • برخورداری از مهارت فروش و بازاریابی
  • داشتن تفکر خلاقانه

سیستم فروش چیست؟

سیستم فروش یک سیستم کامپیوتری است که برای هر نوع کسب‌وکاری یک پلتفرم دیجیتالی وجود دارد که به کاربران درزمینهٔ فروش، پیگیری، سفارشات، مدیریت موجودی، پرداخت‌ها و گزارش‌گیری کمک می‌کند.

مزایای سیستم فروش

استفاده از هوش مالی در سیستم فروش در هر نوع کسب‌وکاری موردنیاز است. به همین خاطر ما در اینجا به بررسی مزایای سیستم فروش می‌پردازیم. حال این مزایا عبارت‌اند از:

افزایش کیفیت کار تیمی: ازآنجایی‌که کار فروش و بازاریابی یک کار تیمی است. بنابراین با استفاده از هوش مالی در سیستم فروش می‌توان کیفیت کار تیمی و فروش را افزایش داد.

ایجاد استعداد‌های جدید در افراد: در این سیستم، می‌توان از افرادی که دارای استعداد درزمینهٔ‌ی هوش مالی در سیستم فروش هستند برای پیوستن به تیم برای افزایش فروش اقدام کرد.

ذخیره سوابق قدیمی مشتریان: این سیستم امکان دسترسی به سوابق قبلی مشتریان را ایجاد کرده و در هر زمان و مکان امکان بررسی را می‌دهد.

صرفه‌جویی در زمان و انرژی: اکثر سیستم‌های فروش دیجیتالی می‌توانند تمام داده‌ها و اطلاعات مشتریان را سازماندهی کنند. این پلتفرم اجازه دسترسی به اطلاعات را برای هر عضوی از تیم در هر زمان می‌دهد. بنابراین این پلتفرم بدون کم کردن زمان و انرژی شما، داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل کرده و به ایجاد نمودارهای مرتبط با این اطلاعات می‌پردازد.

نیاز نداشتن به نیروی اضافی: با به روی کار آمدن سیستم فروش، دیگر شرکت‌ها نیاز به جذب نیرو نخواهند داشت. بلکه با تهیه یک سیستم فروش خاص و کاربردی می‌توانند تمام داده‌ها و اطلاعات موردنیاز خود را به دست بیاورند.

قدم به‌سوی فراتر از اهداف فروش: در این سیستم، استفاده از این پلتفرم به مدیران فروش این امکان را می‌دهد تا در مسیر اهداف خود قدم برداشته و از فرصت‌های به‌دست‌آمده و با استفاده از کمک تیم‌ فروش به جلب‌توجه مشتریان و فروش محصولات خود اقدام کنند. اساس اصلی این سیستم، نظارت و پیگیری درآمد شرکت است.

جمع‌بندی

در این مقاله، اطلاعاتی راجع به هوش مالی در سیستم فروش و مزایای این سیستم بیان شد و دیدیم با کسب دانش و ارتقای هوش مالی، می‌توان در سیستم فروش از این مهارت استفاده کرده و فروش محصولات مرتبط با کسب‌وکار را افزایش داد.

یاسین هدایتی فر

تعریفی از خود داشته باشم، سخت است. اما آمده ام تا رنگی نو به ذهنیت های کهنه بپاشم!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا