آموزش کسب درآمدسیستم فروش

همه‌چیز راجع‌به هوش مالی

انسان‌ها موجوداتی هستند که نسبت به سرمایه گرایش شدیدی دارند و همیشه سعی می‌کنند تا به هر نحوی سرمایه و دارندگی‌های خودشان را افزایش دهند. اگر به تاریخ نگاهی بکنیم، در هر دوره و در هر شرایط راهکارهای بشر برای افزایش سرمایه و درآمدش متفاوت و مشروط به سبک و ویژگی‌های بارز موجود در جامعه تعریف‌شده بود. بنابراین از این قضیه متوجه این موضوع می‌شویم که اصلی‌ترین شگرد برای رسیدن به افزایش دارایی یادگیری سیستم و روند این افزایش است که به آن هوش مالی می‌گویند. در ادامه شما به‌طور کامل باهوش مالی آشنا خواهیم کرد.

تعریف هوش مالی

 

همان‌طور که قبلاً هم گفتیم انسان‌ها میل به افزایش دارایی را در خود همواره داشته‌اند. افزایش دارایی هم شامل راهکارهایی می‌شود که درنتیجه‌ی آن‌ها شما به هدف خود که همان افزایش سرمایه است می‌رسید که به این موضوع اصطلاحاً هوش مالی گفته می‌شود.

با توجه به تعریف بالا متوجه خواهید بود که داشتن هوش مالی بالا از چنان اهمیتی برخوردار است که ابداً قابل‌چشم‌پوشی نیست. هرچند تمام انسان‌ها به‌طور ذاتی دارای هوش مالی هستند اما هوش مالی سطحی برای ساختن یک زندگی عالی و داشتن سود بالا در معاملات و خریدوفروشتان قطعاً کافی نیست و اگر هدف شما افزایش سرمایه و سوددهی‌های حاصل از معاملاتتان هستید بهتر است هوش مالی خودتان را تا جایی که می‌توانید افزایش دهید.

هوش مالی شامل چه مواردی است؟

 

ازآنجایی‌که هوش مالی اهمیت زیادی در زندگی بشر دارد دسته‌بندی آن به قسمت‌های کوچک‌تر باعث می‌شود تا بتوان راحت‌تر آن را آموخت و علاوه بر آن بر موضوع مسلط‌تر شد. به‌طورکلی هوش مالی شامل 5 مورد کلی است که از اهمیت یکسانی برخوردارند و برای افزایش هوش مالی خودتان باید راجع هر 5 مورد اطلاعات دقیقی کسب کنید و به‌طور مکرر و مستمر روی آن‌ها کارکنید. در ادامه این 5 مورد را برای شما نام می‌بریم.

  1. هوش مالی کمک‌کننده‌ی داشتن درآمد بهتر و بیشتر نسبت به قبل
  2. تأثیر هوش مالی در حفظ پول و دارایی اولیه
  3. هوش مالی کمک‌کننده در بحث برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری راجع سرمایه و دارایی
  4. تأثیر بالای هوش مالی در استفاده اصولی و به‌جا از پول
  5. کمک هوش مالی به افزایش دانش مالی و اطلاعات مربوط به آن

ویژگی افراد دارای هوش مالی بالا چیست؟

 

تمام افرادی که هوش مالی در آن‌ها بالا است معمولا در ابتدا سعی و تلاش زیادی انجام دادند و در ادامه آن کسب اطلاعات دقیقی داشتند و در نقطه پایانی اطلاعات و مهارت خودشان را به چالش کشیده و آن را در مرحله عمل امتحان کردند. درنتیجه این افراد ویژگی‌های واضح و یکسانی دارند که شاخصه اصلی آن‌هاست. در ادامه شمارا با ویژگی‌های یادشده آشنا خواهیم کرد.

  1. این افراد عموماً کسب اطلاعات درزمینهٔ هوش مالی را هیچ‌گاه متوقف نمی‌کنند و همواره سعی دارند راهکاری برای کشف ایده‌های جدید و راهکارهای بهتر پیدا کنند.
  2. این افراد اصولاً افرادی با اهداف والا هستند که درنتیجه این اهداف همواره در حال پس‌انداز بخشی از درآمد خود هستند و این‌یکی از بارزترین ویژگی افرادی است که از هوش مالی بالایی برخوردارند.
  3. تا جایی که می‌توانند برای خرج و دخل خود برنامه معینی پیش‌بینی می‌کنند و همواره بر اصل‌های برنامه خود پایبند هستند.
  4. این افراد همواره سعی بر این دارند که بدهی‌های خود مخصوصاً بدهی‌های بانکی و وام‌های بانکی را کاهش دهند. چون بانک‌ها و وام‌ها به‌طور شدیدی با سود و ضرر شما مرتبط هستند.
  5. درنهایت آن‌ها کسانی هستند که از اهمیت مشورت مخصوصاً مشورت با متخصصان در این زمینه آگاه هستند و هیچ‌گاه بی‌گدار به آب نمی‌زنند و قبل از هر اقدامی در ابتدا با متخصصان درزمینهٔ هوش مالی گفتگو می‌کنند.

مشورت با متخصصان باعث سوددهی است.

 

هوش مالی خود را چگونه افزایش دهید؟

 

تا اینجا متوجه شدیم هوش مالی موضوع بسیار پراهمیتی است و اگر کسی مهارت خود را در این زمینه افزایش دهد کمک شایانی به بهبود وضع زندگی خودش کرده و باعث شده در معاملات و خریدوفروش‌ها نهایت سود و حداقل ضرر را متقبل شود. بااین‌وجود راهکارهایی وجود دارند که به افراد امکان افزایش این مسئله پراهمیت را می‌دهد. باما همراه باشید تا با این راهکارها آشنا شوید.

  1. طرز تفکرتان را تغییر دهید

اگر طرز تفکر شما صحیح بود شما قطعاً در مسیر کسب سود فراوان قرار می‌گرفتید. پس مادامی‌که مسیر شما به سود عالی منتهی نمی‌شود یعنی طرز فکر شما دچار مشکل است و بهتر است در این شرایط خلاقیت به خرج دهید و دید خود را به موضوعات تغییر داده و از سمت‌وسوی دیگری به مسائل نگاه کنید تا تصمیمات شما منجر به سود فراوان شود.

  1. داشتن برنامه‌ریزی و اهداف کوتاه و بلندمدت

یکی از بزرگ‌ترین عامل برای افزایش هوش مالی برنامه‌ریزی است چراکه شما کارتان را مستمر پیش می‌برید و به‌واسطه همین موضوع هماهنگی و انسجام مطالب در ذهن شما قوی‌تر خواهد بود. اگر اهداف کوتاه‌مدت داشته باشید سبب می‌شود تا رسیدن به اهداف در مدت‌زمانی کوتاه‌تر حاصل شود و همین امر ذوق و شوق شما برای ادامه دادن مسیرتان را به همراه خواهد داشت.

  1. استفاده مفید از زمان

در مسئله هوش مالی ضروری‌ترین فاکتور که باید موردتوجه قرار گیرد زمان است. چراکه افزایش هوش مالی وابسته به تمرین و استمرار است و دراین‌بین زمان حکم طلا را دارد و نباید از دستش بدهید چراکه می‌تواند به سوددهی شما کمک کند. پس در اولین قدم‌ها همیشه مراقب زمان‌های ازدست‌رفته خود باشید تا نسبت به سایر افراد چند قدمی جلوتر باشید.

  1. کسب اطلاعات درزمینهٔ هوش مالی

یکی از اصلی‌ترین کارهایی که برای افزایش هوش مالی خودتان باید انجام دهید، کسی اطلاعات و علم و دانش خودتان است. درواقع اگر اطلاعات شما بالا باشد هوش مالی شما هم به‌طور ناخواسته زیاد خواهد شد. البته این اطلاعات را نمی‌توانید در مدارس یا حتی دانشگاه‌ها به دست بیاورید چون متأسفانه در این سیستم هوش مالی آن‌قدر موردتوجه قرار نگرفته اما این روزها کلاس‌ها و دوره‌های خوبی راجع هوش مالی ارائه می‌شود که اگر در آن‌ها حضور پیدا کنید قطعاً می‌توانید به افزایش هوش مالی خودتان کمک بزرگی بکنید.

  1. دخل‌وخرج خودتان را کنترل کنید

بهتر است شما دید واقعی به میزان درآمد و هزینه‌ای که هرماه خرج می‌کنید داشته باشید. می‌توانید لیستی تهیه کنید و در آن وسایل ضروری برای خرید و… را یادداشت کنید و خارج از آن لیست خرید اضافی انجام ندهید. آخر هرماه هم به بررسی میزان درآمد و خرجی خودتان توجهی داشته باشید و اگر مشکلی را مشاهده کردید اصلاح کنید تا در ماه‌های بعد افزایش هوش مالی را در خودتان ببینید.

سؤالات متداول

 

چرا افراد ثروتمند از هوش مالی بالاتری برخوردارند؟ افراد ثروتمند می‌دانند که هرچه مشکل بزرگ‌تری را حل کنند سود بیشتری می‌کنند. آن‌ها به مشکلات مانند یک پله برای صعود نگاه می‌کنند درنتیجه هوش مالی در این افراد بالا است.

چرا افزایش هوش مالی از اهمیت بالایی برخوردار است؟ امروزه با توجه‌ به‌ شرایطی که در سطح جهانی حاکم است موضوع حل مشکلات بسیار پراهمیت است. افرادی که دارای هوش مالی بالایی هستند می‌توانند این دسته از مشکلات را به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن حل کنند درنتیجه این موضوع از اهمیتی به‌شدت بالایی برخوردار است و افزایش آن می‌تواند کمک شایانی به همه انسان‌ها بکند.

اگر هوش مالی را افزایش ندهیم امکان مواجهه با مشکلات را نداریم؟ درواقع اگر هوش مالی را در خودتان افزایش دهید واکنش شما نسبت به مشکلات و مسائلی که پیش می‌آید بهتر می‌شود و مسائل را راحت‌تر حل می‌کنید وگرنه بدون هوش مالی هم می‌توانید مشکلات را حل کنید. درواقع هوش مالی با چگونگی حل مشکلات مرتبط است.

نتیجه‌گیری

در مطالبی که در این مقاله به شما گفته شد راجع تعریف هوش مالی، ویژگی افراد دارای هوش مالی بالا، راهکارهای افزایش هوش مالی و… صحبت کردیم. خوب است به این توجه داشته باشید که هر آدمی دارای هوش مالی است و امکان ندارد که شما بگویید من هوش مالی ندارم. تنها کاری که لازم است برای دریافت سود بیشتر و از بین بردن ضرر در زندگی‌تان انجام دهید تلاش و کوشش برای افزایش هوش مالی است که از طریق روش‌های گوناگونی می‌توانید به این مهم دست‌یابید. حتماً به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید که هوش مالی مانند یک برگ برنده است و می‌تواند شمارا از فرش به عرش برساند پس در این راستا تا می‌توانید تلاش کنید و علم خود را با عمل به چالش بکشید تا به نتیجه‌های عالی و پرسود دست‌یابید.

یاسین هدایتی فر

تعریفی از خود داشته باشم، سخت است. اما آمده ام تا رنگی نو به ذهنیت های کهنه بپاشم!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا