سیستم فروش

هوش مالی کسب و کار در ایران

هوش مالی کسب و کار در ایران 

کسب و کار موفق می تواند در بین اهداف افراد مختلفی قرار بگیرد. رسیدن به درآمد و ثروت زیاد کار راحتی نیست. به همین علت نیاز است تا افراد از هوش مالی کسب و کار در این زمینه استفاده کنند تا بتوانند به موفقیت بالایی دست پیدا کنند.

در واقع با استفاده از هوش مالی شما می توانید ثروت و درآمد خودتان را دو برابر کنید و در نهایت بیشترین لذت را از زندگی خود ببرید. حالا این سوال به وجود می آید که چند درصد از افراد از هوش مالی برخوردار هستند و می توانند برنامه ریزی موفقیت آمیزی را برای خود بریزند. برای هوش مالی در کسب و کار حتما کتاب پول بدون پول استاد هدایتی فر رو مطالعه کنید.

در جواب این سوال می توان اینطور بیان کرد که هر فردی می تواند نخبه به بار بیاید. تنها بستگی به این دارد که افراد چگونه از دیدگاه و نگرش خود استفاده کنند. افراد باید به خود باوری برسند و در کنار بهره مندی از هوش مالی، برنامه ریزی ها و استراتژی های مناسبی را به کار بگیرند.

این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین علت قصد داریم تا در ادامه این مطلب به صورت کامل تر شما را با این موضوع آشنا کنیم و بگوییم از چه کسب و کارهایی می توانید به درآمد بالا دست پیدا کنید. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

 

هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس
هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس | کسب و کار ایران

 

افراد با هوش مالی کسب و کار چه ویژگی هایی دارند؟

افرادی که از هوش مالی بالایی در زمینه کسب و کار برخوردار هستند، از ویژگی های متعددی بهره مند می باشند. هر کدام از این ویژگی ها به نحوی باعث می شوند تا کارها به بهترین شکل ممکن پیش روند و کسب و کار نیز به آن رونق و موفقیت دلخواه برسند. هوش مالی در ایران برای شما ضروری هست، با تلاش های وزارت صمت در حال حاضر وضعیت کسب و کار در ایران به شرح زیر است.

به همین علت می خواهیم چند نمونه از این ویژگی ها را با یک دیگر مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر این مبحث اهمیت بالایی را برای شما دارد، پس با دقت بالایی ادامه این مطلب را دنبال نمایید.

  1. از برنامه ریزی صحیحی بهره مند هستند

برنامه ریزی یکی از مهم ترین فاکتورهایی به شمار می رود که این دسته از افراد از آن ها بهره مند می باشند. برنامه ریزی مالی باید به گونه ای باشد که مسیر موفقیت را برای شما کاملا هموار کند. افراد با برنامه ریزی مالی درست توانسته اند در تجارت، سرمایه گذاری و راه انداختن کسب و کارشان به موفقیت بسیار بالایی دست پیدا کنند.

برنامه ریزی باید همراه با عملگرایی باشد. اگر شما در ذهن خود برنامه دارید، باید شرایط را به گونه ای هموار کنید که بتوانید به تمامی آن ها دست پیدا کنید.

در واقع اگر به هیچ کدام از برنامه هایی که بر روی کاغذ نوشته اید و یا در ذهن خود حک کرده اید، عمل نکنید در آن صورت همانند یک ایده باقی می مانند و هیچ تغییری را نیز در زندگی خود احساس نخواهید کرد.

برنامه ریزی باید همراه با خلاقیت های بسیار زیاد باشد. پس افرادی که از هوش مالی بالایی برخوردار هستند، توانسته اند برنامه ریزی صحیحی را در انجام دادن کارهایشان دخیل کنند. پس شما نیز این موضوع بسیار مهم غافل نشوید و برای بهتر شدن کارهایتان حتما آن را مد نظر بگیرید.

  1. پس انداز کردن درصدی از درآمد را فراموش نمی کنند

از دیگر ویژگی های افراد با هوش مالی بالا این بوده که مبلغی از درآمد به دست آمده خود را پس انداز می کنند. همانطور که مشخص است هر فرد شاغلی یک درآمد ماهیانه مشخص شده ای دارد. یعنی اگر مدیر یک شرکت هم باشید و یا یک کارمند ساده، در هر صورت یک درآمد ماهیانه دارید.

حالا یکی از راه هایی که باعث موفقیت افراد با هوش مالی در کسب و کار می شود این بوده که حدود 10 درصد از درآمد خود را پس انداز می کنند و به آن دست نمی زنند. شاید در ابتدای کار این مبلغ بسیار ناچیز باشد. ولی هر چقدر که زمان بگذرد و ماهانه مبلغی بر آن اضافه شود، متوجه افزایش چشمگیر آن خواهید شد.

شما با این مبلغ به دست آمده می توانید در جایی سرمایه گذاری کنید و به این ترتیب پولی که پس انداز کرده اید را چند برابر کنید. پس اگر درآمد شما نیز اندک است، از پس انداز کردن به هیچ عنوان دست نکشید.

  1. برای خودشان اهداف کوتاه و بلند مدت تعیین می کنند

افراد با هوش مالی کسب و کار توانسته اند برای موفقیت خودشان اهداف مختلفی تعیین کنند. اهداف می توانند به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت وجود داشته باشند. شما نیز اگر می خواهید همانند این افراد باشید باید اهداف خودتان را بر روی کاغذ بنویسید تا بتوانید با بهترین کیفیت آن ها را اجرایی کنید.

به طور کلی می توان اینطور بیان کرد که اگر شما یک سرمایه مشخص شده ای را دارید و قصد دارید با استفاده از آن یک کسب و کار را برای خودتان راه بیندازید، در ابتدا یک سری از اهداف را برای خودتان تعیین کنید و بهتر است آن را مکتوب کنید.

سپس برای هر کدام از اهداف خود برنامه ریزی ویژه ای را بریزید. این برنامه ریزی باید همراه با جزئیات کامل باشد تا در عملی کردن آن با مشکل خاصی روبه رو نشوید.

هر چقدر این در اجرا کردن برنامه ها و اهداف خود دقیق تر و با پشتکارتر عمل کنید، در آن صورت به موفقیت بالاتری دست خواهید یافت و در نهایت سرمایه شما نیز افزایش پیدا می کند.

 

هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس
هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس
  1. در هزینه و خرج و مخارج خود استراتژی لازم را دارند

یکی دیگر از مواردی که اهمیت بالایی دارد و در بین ویژگی های افراد با هوش مالی دیده می شود، این بوده که برای خرج و مخارج و تمامی هزینه های خود استراتژی های لازم را دارند.

در واقع داشتن استراتژی در تمامی هزینه ها باعث شده است تا این افراد سریع تر به موفقیت دست پیدا کنند. به عنوان مثال اگر یک خرید بدون برنامه انجام دهید، در آن صورت ممکن است تمامی برنامه های خود را به عقب بیندازید و نتوانید سریع به موفقیت برسید.

خریدها و هزینه های بدون برنامه باعث کاهش سرمایه شما می شوند و همین مورد می تواند عواقب جبران ناپذیری را به شما وارد کنند.

پس آن دسته از افرادی که توانسته اند هوش مالی را در خود تقویت کنند، این قابلیت را نیز دارند تا آینده مالی و کاری خود را پیش بینی کنند و سپس برنامه ها را آنطور که درست هستند تنظیم کنند و به پیش ببرند.

پس اگر می خواهید شما نیز بهترین رشد را در کسب و کار داشته باشید، حتما برای هزینه های خود استراتژی داشته باشید و بدون برنامه رو به جلو نروید.

  1. با سرمایه گذاران موفق در تعامل هستند

آیا تا به حال اصطلاح پول، پول می آورد را شنیده اید؟ نمیدانم چقدر به این جمله اعتقاد دارید ولی باید این موضوع را قبول کنید که ارتباط با سرمایه گذران می تواند از شما یک سرمایه گذار موفق تر را بسازد. البته اگر تنها بروید و با آن ها ارتباط برقرار کنید، هیچ دردی را دوا نخواهد کرد.

چرا که باید از رفتارها و حرکات آن ها الگوبرداری کنید و از اشتباهات آن ها درس بگیرید تا هیچ وقت تکرار نکنید. شما اگر می خواهید در کسب و کار خودتان موفق شوید، همیشه باید با این سرمایه گذاران موفق بهترین تعاملات را برقرار کنید و همواره مشغول یادبگیری باشید.

اگر با روش زندگی سرمایه گذاران موفق آشنایی پیدا کنید و به آن ها عادت کنید، در آن صورت می توانید به موفقیت مالی بالایی دست پیدا کنید و یک مدیریت مالی را برای کسب و کار خودتان داشته باشید. شاید سرمایه شما با سرمایه گذاران در رقابت باشید، ولی باید از فرصت ها استفاده کنید و جدیدترین استراتژی ها را یاد بگیرید.

 

هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس
هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس

اهداف مالی که در هوش مالی تاثیرگذار هستند را تعیین کنید

همانطور که قبل از این اشاره کردیم، افراد با هوش مالی کسب و کار اهداف بلند و کوتاه مدتی را برای خودشان دارند و با برنامه ریزی های مشخص شده ای رو به جلو می روند. حالا به غیر از هدف های کوتاه مدت و بلند مدت، باید بتوانید اهداف مالی را نیز برای خودتان تعیین کنید.

روش های مختلفی وجود دارند که شما با استفاده از آن ها می توانید اهداف مالی مختلف خودتان را تعیین کنید. هر کدام از این روش ها به نحوی می توانند به شما کمک کنند. پس اگر با دقت بالایی هر کدام از این راهکارها و روش ها را دنبال کنید و در بهترین شکل ممکن آن ها را اجرا نمایید.

در ادامه این موضوع را به صورت کامل تر مورد بررسی و بحث قرار خواهیم داد که با دنبال کردن آن می توانید اطلاعات کامل و جامعی را به دست بیاورید و در بهترین شکل ممکن کسب و کار خودتان را استارت کنید و یا آن را به پیش ببرید.

هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس
هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس

چگونه می توانیم برای خود اهداف مالی تعیین کنیم؟

یکی از موضاعات بسیار مهم در کسب و کار این بوده که برای خودتان اهداف مالی تعیین کنید. تعیین کردن اهداف مالی توسط هوش اقتصادی بالا بسیار کمک کننده و موثر می باشد.

در واقع می توانیم اینطور بیان کنیم که اگر هوش مالی بالایی را در زمینه کسب و کار از خودتان نشان دهید، در آن صورت این قابلیت را خواهید داشت تا اهداف مالی را در بهترین شکل ممکن تعیین و رو به جلو ببرید.

  1. هدفتان باید مشخص باشید

شما به عنوان فردی که می خواهد اهداف مالی را برای خود تعیین کند، باید در ابتدا یک هدف مشخص شده را داشته باشید. یعنی بدانید چه کاری می خواهید انجام دهید و تمامی جزئیات آن را مشخص کنید. اگر بخواهیم طور دیگری بیان کنیم، می توانیم اینطور بگوییم که هدف نباید به صورت کلی باشد؛ بلکه باید ریزترین جزئیات را در خود جای داده باشد.

شما باید از این قابلیت برخوردار باشید تا هدفتان را کاملا درک کنید. شناسایی تمامی جزئیات اهدافتان به شما کمک خواهد کرد تا راحت تر بتوانید در مسیر موفقیت قدم بردارید. همچنین به عنوان یک فرد با هوش مالی بالا باید بدانید کدام یک از اهداف نادرست هستند تا به سمت آن ها نروید.

  1. هدف شما باید قابلیت اندازه گیری داشته باشد

مورد دیگری که برای هوش مالی در کسب و کار اهمیت داشته این بوده که اهدافتان از قابلیت اندازه گیری برخوردار باشند. حالا منظور از اهداف قابل اندازه گیری چیست.

اهداف قابل اندازه گیری یعنی شما بتوانید در طول اجرای آن ها شاهد رشد و پیشرفت کسب و کار و خودتان باشید. منظور از پیشرفت افزایش سرمایه و گسترش کسب و کار شما است.

  1. اهدافتان باید قابل دستیابی باشد

به عنوان فردی که از هوش مالی بالایی در زمینه کسب و کار بهره مند است، باید اهدافی را انتخاب کنید که قابل دستیابی باشند. یعنی اهداف شما رویایی نباشند و به دور از واقعیت نباشند. یعنی ساده ترین اهداف را انتخاب کنید و در راستای دستیابی به آن ها نهایت تلاش را از خودتان به اشتراک بگذارید.

  1. هدف شما باید حقیقی باشد

حالا منظور از اهداف حقیقی چیست؟ یعنی شما هدف های خودتان را در شرایطی مشخص کنید که کاملا منطقی بوده باشید. نه بر پایه احساسات و… پس افراد با هوش مالی بالا با احساسات کاری ندارند و مبنای کار خود را منطق در نظر می گیرند.

  1. هیچ چیز بهتر از اهداف انگیزشی نیست

هر فردی برای اینکه بتواند به مسیر مشخص شده خود تا انتها ادامه دهد، به انگیزه نیاز دهد. به همین دلیل شما به عنوان فرد بهره مند از هوش اقتصادی باید بتوانید یک سری از اهداف را برای خودتان تعیین کنید که کامل به شما انگیزه برای ادامه دادن بدهند.

چرا که برخی از افراد در انتخاب هدف دچار مشکل می شوند. به همین علت ادامه راه را نمی توانند طی کنند و در کل برایشان خسته کننده خواهد بود.

هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس
هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس

 

حکم نهایی:

5 گزینه ذکرشده در بین پر اهمیت ترین مواردی قرار داده می شوند که شما در هنگام تعیین اهداف مالی باید به آن ها توجه نمایید.

هر کدام از موارد اشاره شده بسیار مهم هستند و می توانند باعث پیش رفتن کسب و کار و کسب درآمد شما به بهترین شکل ممکن شوند. از این رو هیچ کدام را دست نگیرید و برای به دست آوردن آن ها بجنگید و تلاش را کنار نگذارید.

چگونه می توانید با داشتن هوش مالی کسب و کار درآمد بیشتری را کسب کنیم؟

از دیگر سوالات رایج مطرح شده در این زمینه این بوده که چگونه می توانیم درآمد بیشتری را با استفاده از کسب و کارهای انتخاب شده به دست بیاوریم.

اگر هوش مالی بالایی داشته باشید، این امر به راحتی برای شما امکان پذیر خواهد بود. در ادامه به شما چندین استراتژی را معرفی می کنیم تا با استفاده از آن ها سرمایه خودتان را بیشتر کنید و از این طریق به موفقیت بالایی در زمینه کسب و کار دست پیدا کنید.

  1. استراتژی اول: سرمایه گذاری در بانک ها را فراموش نکنید

اولین استراتژی که می توانید از آن برای بیشتر کردن سرمایه خود استفاده کنید این بوده که نسبت به سرمایه گذاری در بانک ها اقدام نمایید. استفاده از سیستم بانکی یکی از مطمئن ترین راه ها برای سرمایه گذاری و کسب درآمد به حساب می آید. با استفاده از سیستم بانکداری می توانید ماهانه مبلغ مشخص شده ای را به حساب بانکی و سرمایه خود اضافه کنید.

هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس
هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس
  1. استراتژی دوم: در تجارت های مختلف سرمایه گذاری کنید

همانطور که می دانید تجارت های مختلفی وجود دارند که به سرمایه گذاری نیاز دارند. حالا این کسب و کار کوچک یا بزرگ باشد، فرقی ندارد و برای استارت کردن باید سرمایه وجود داشته باشد.

البته لازم به ذکر این نکته می باشد که شما باید تجارتی را انتخاب کنید که کاملا مطمئن باشد و امکان سقوط و ضرر آن نباشد. در واقع شما باید از تجارتی بهره ببرید که بازگشت سرمایه شما را تضمین کند.

از آنجایی که این روزها کسب و کارهای مختلف در حال افزایش هستند، شما می توانید با دقت آن ها را مورد بررسی قرار دهید و در نهایت بهترین گزینه را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایید.

حکم نهایی:

در این مطلب دو استراتژی مختلف را مورد بررسی قرار دادیم. این دو استراتژی می توانند به شما کمک کنند تا سرمایه شما افزایش پیدا کند و بتوانید در مدت زمان ویژه ای به ثروت قابل قبولی دست پیدا کنید.

پس اگر از هوش مالی خوبی برخوردار باشید، می توانید دو استراتژی ذکرشده را به بهترین فرصت ها تبدیل کنید. کافیست برنامه ریزی داشته باشید و اهداف خودتان را به صورت ویژه به پیش ببرید.

 

هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس
هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس

چگونه می توانیم هوش مالی خود را در کسب و کار افزایش دهیم؟

یکی دیگر از سوالات بسیار مهمی که شاید چندین بار به ذهن شما خطور کند این بوده که چگونه می توان هوش مالی خودمان را در کسب و کارهای مختلف افزایش دهیم. راهکارها و روش های مختلفی وجود دارند که شما می توانید آن ها را بشناسید و با دقت بالایی مورد بررسی قرار دهید.

انجام دادن هر کدام از این کارها همراه با خود تقویت هوش مالی را خواهند داشت. پس به گزینه های ذکرشده توجه کنید و هیچ کدام را از قلم نیدازید که تمامی آن ها ضروری هستند:

  1. برای اینکه به ثروت زیادی دست پیدا کنید، سرمایه گذاری یکی از بهترین راه ها می باشد. از این رو اگر می خواهید هوش مالی بالایی داشته باشید، در ابتدا نیازمند شناسایی روش های سرمایه گذاری مختلف هستید.

  2. برای اینکه پله های موفقیت را به خوبی طی کنید و هوش خودتان را تقویت کنید، نیاز است با افرادی در ارتباط باشید که هوش مالی بالایی دارند. از این افراد الگوبرداری کنید و سپس از آن ها یاد بگیرید.

  3. تحقیقات را شروع کنید. راه های مختلفی وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آن ها به اطلاعات خودتان بیفزایید. اینترنت و گوگل نمونه ای از این موارد به شمار می روند. پس روش های جستجو در گوگل را یاد بگیرید و سپس سعی کنید عواملی را یاد بگیرید که می توانند باعث افزایش هوش مالی شما شوند.

  4. هدف از هوش مالی رساندن شما به درآمد بالا است. برای این کار پیشنهاد ما به شما این بوده که در کلاس های آموزشی که در رابطه با افزایش درآمد هستند، شرکت کنید.

  5. همچنین کتاب های مختلفی در این زمینه به چاپ رسیده اند. این کتاب ها می توانند به شما کمک کنند تا از ایده های مختلف بهره بگیرید و سپس آن ها را در واقعیت نیز عملی کنید. از جمله کتاب های برتر در این زمینه پول بدون پول نوشته یاسین هدایتی فر است.

  6. پس انداز کردن یکی دیگر از روش هایی است که به شما کمک می کند تا بتوانید مدیریت کردن پول را یاد بگیرید. یکی از ویژگی های افراد با هوش مالی بالا این بوده که از هنر پس انداز کردن برخوردار هستند.

  7. هزینه های خودتان را یادداشت کنید تا راحت تر بتوانید مدیریت کردن را بلد باشید. یادداشت کردن هزینه ها باعث می شوند تا شما بتوانید از خرج های اضافی جلوگیری کنید و آن ها را برای پس انداز کردن نیز به کار ببرید.

  8. از دیگر روش های تقویت هوش مالی این بوده که در انواع سمینارها و همایش های مربوط به سرمایه گذاری شرکت کنید. همچنین از گوش کردن با پادکست ها و اخبارهای اقتصادی غافل نشوید.

  9. در نهایت به شما پیشنهاد می کنیم که روزنامه ها و مجلاتی که در این زمینه مرتبط هستند را مطالعه کنید و از آن ها یادداشت برداری کنید.

توجه به نه گزینه ذکرشده به شما کمک می کند در بهترین شکل ممکن هوش مالی خودتان را افزایش دهید. اگر هوش مالی شما افزایش پیدا کند، می توانید به مزیت های مختلفی دست پیدا کنید. به عنوان مثال شما این قابلیت را خواهید داشت تا سرمایه ای که دارید را چند برابر کنید و بهترین کسب و کارها را برای خودتان انتخاب کنید.

 

هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس
هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس

 

 

امروزه به علت تغییر نیازهای افراد، روش های مختلفی وجود دارند که شما می توانید به کمک آن ها کسب درآمد کنید و به سرمایه و ثروت قابل توجهی دست پیدا کنید. کتاب پول بدون پول نوشته دکتر یاسین هدایتی فر به شما کمک می کند تا با چندین راهکار آشنا شوید. هر کدام از این راهکار نیاز به سرمایه ای ندارید و اگر دست شما نیز خالی است، می توانید برای آن ها تلاش کنید.

تمامی این ایده ها بسیار متفاوت هستند و در خانه، محل کار و به صورت اینترنتی قابل اجرا هستند. انتخاب هر کدام از آن ها بستگی به این دارد که شما چه روحیه، استعداد و یا توانایی ای دارید. در ادامه چند نمونه از این کسب و کارها را به شما معرفی می کنیم. اگر هوش مالی بالایی داشته باشید، می توانید در کمترین زمان ممکن به سوددهی بالایی دست پیدا کنید. پس ادامه این مطلب را دست کم نگیرید و حتما آن را دنبال کنید تا با بهترین ایده ها آشنا شوید.

هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس
هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس

 

سفارش کارت ویزیت بگیرید و پول های زیادی در آورید

سفارش کارت ویزیت یکی از ایده های پول سازی می باشد که شما می توانید از آن استقبال کنید و در آمد خوبی را نیز به دست بیاورید. در کتاب پول بدون پول از سفارش کارت ویزیت با این مضمون یاد شده است:

از میان همه اقلام تبلیغاتی که صاحبان کسب و کار برای معرفی خود استفاده می کنند، کارت ویزیت جایگاه بسیار ویژه ای دارد.

همانطور که می دانید هر کسب و کاری برای اینکه بتواند خود را معرفی کند، نیازمند کارت ویزیت است. همین موضوع باعث می شود تا جایگاه این کسب و کار اهمیت بالایی را به دست بیاورد. اگر شما شروع به راه اندازی این کسب و کار کنید و کار باکیفیتی را نیز ارائه دهید، بدون شک می توانید مشتریان زیادی را به دست بیاورید. این مشتریان شامل طراحان، بازاریابان، پزشکان، مهندسان و.. هستند.

این کسب و کار یعنی سفارش کارت ویزیت توانسته مزیت های مختلفی را به خود اختصاص دهد که از جمله آن ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  1. این کسب و کار محدود به فصل خاصی نیست و در تمامی سال قابل اجرا است.
  2. به سرمایه اولیه ای نیاز ندارید و می توانید به راحتی استارت کار را بزنید.
  3. از درآمد و سوددهی بالایی برخوردار است و شما می توانید در مدت زمان کمی بعد از شناسایی مشتری ها، به سرمایه قابل قبولی دست پیدا کنید.

اگر هوش مالی بالایی داشته باشید، بدون شک می توانید در این زمینه به موفقیت بالایی دست پیدا کنید.

هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس
هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس

 

 

چگونه از بورس کسب درآمد کنیم؟

یکی دیگر از روش های برتری که در پیش روی شما قرار داده شده است، سرمایه گذاری در بورس است. بورس جزو آن دسته از سرمایه گذاری هایی به حساب می آید که اگر اطلاعات کامل را در رابطه با آن داشته باشید، می توانید در مدت زمان بسیار کمی به سود و ثروت زیادی دست پیدا کنید.

به طور کلی افرادی که وارد بورس می شوند، به دو دسته مختلف تقسیم می شوند. یکی از آن ها کسانی هستند که پول سرمایه گذاری شده خود را از دست می دهند و هیچ چیز دست آن ها را نمی گیرد. دسته دوم نیز آن افرادی هستند که با سرمایه کمی وارد بورس می شوند ولی بعد از مدت زمان کمی آن را چندین برابر می کنند.

به نظر شما چه تفاوتی بین این افراد وجود دارد؟ از آنجایی که مبحث اصلی ما در رابطه با هوش مالی است، می توانید به جواب سوال دست پیدا کنید.

بورس جزو آن کسب و کارها و سرمایه گذاری هایی به حساب می آید که اگر اطلاعات کافی در رابطه با آن نداشته باشید، سریعا ضررهای غیر قابل جبرانی را نیز متحمل خواهید شد. به همین علت پیشنهاد ما به شما این بوده که اگر از هوش مالی بالایی برخوردار هستید و اطلاعات کافی را درباره بورس دارید، از ورود به آن هراس نداشته باشید و حتما آن را امتحان کنید.

تصمیم درست و به جا، تعیین اهداف و همچنین برنامه ریزی های مشخص شده می توانند کاری کنند تا شما در مدت زمان کمی به ثروت قابل قبولی دست پیدا کنید. پس این روش را به هیچ عنوان فراموش نکنید و از کنار آن به سادگی نگذرید.

 

هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس
هوش مالی کسب و کار | هوش مالی بیزینسی | هوش مالی بیزینس | کسب و کار در ایران

پرورش قارچ را از خانه خود شروع کنید

یکی دیگر از ایده ها برای کسب درآمد پرورش قارچ می باشد. پرورش قارچ جزو برترین ایده های پولساز به شمار می رود که می توانید آن را از خانه خود شروع کنید. موفقیت در این شغل بستگی به خود شما دارد. یکی از سوالات اساسی که درباره این موضوع به وجود می آید این بوده که آیا از پرورش قارچ باید به عنوان شغل اول یاد کنیم یا دوم.

پیشنهاد ما به شما این بوده که پرورش قارچ را به عنوان اصلی ترین شغل خود انتخاب کنید و با برنامه ریزی درست برای موفقیت در آن تلاش کنید. چرا که پرورش دادن قارچ به تمرکز بالایی نیاز دارد. اگر تمرکز بالایی را در این زمینه بگذارید و اطلاعات خوبی نیز درباره این حرفه داشته باشید، بدون شک می توانید در این حرفه به موفقیت بالایی دست پیدا کنید.

همچنین سوالات دیگری نیز درباره پرورش قارچ پرسیده می شود و آن سود این کار است. یک جواب مشخص شده ای را نمی توان به این سوال داد. چرا که سوددهی این دسته از کارها به فاکتورها و عوامل مختلفی بستگی دارند که هر کدام از آن ها بسیار پر اهمیت می باشند. از جمله فاکتورهای تاثیرگذار در این کسب و کار میزان عملکرد و قیمت فروش قارچ است.

همانطور که می دانید قیمت فروش قارچ به شما ارتباطی ندارد و طبق یک مصوبه خاص در جریان است. ولی میزان عملکرد کاملا با شما در ارتباط می باشد. شما باید بتوانید از عواملی بهره ببرید که نتیجه آن ها بالا بردن میزان عملکرد است. اصولی کار کردن، آموزش صحیح، افزیش آگاهی و همچنین فراهم کردن شرایط محیطی درست در بین این موارد قرار می گیرند.

لازم به ذکر این نکته می باشد که بالا بودن هوش مالی شما نیز در میزان درآمد بسیار تاثیرگذار خواهد بود. از این رو اگر احساس می کنید به این دسته از کسب و کارها علاقه دارید و از هوش مالی خوبی نیز برخوردار هستید، می توانید پرورش دادن قارچ را شروع کنید. مزیت پرورش دادن قارچ این بوده که شما می توانید از خانه خود شروع کنید. یعنی نیازی به داشتن سرمایه اولیه برای اجاره محل و یا کارگاه مخصوص ندارید. به همین علت کارهای شما بسیار جلو خواهند افتاد.

 

از تسلط خود به شبکه های اجتماعی سوء استفاده کنید

همیشه سوء استفاده کردن کار بدی نیست. از آنجایی که دنیای اینترنت در همه جای گسترش پیدا کرده است، پیدا کردن کسب و کارهایی مرتبط با این موضوع می تواند بسیار مفید و سودآور باشد. امروزه شبکه های اجتماعی مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن ها کاربران مختلفی را به خود اختصاص داده اند. پیشنهاد ما به شما این بوده که از این شبکه ها برای کسب درآمد استفاده کنید.

به عنوان مثال می توانید محصولات دست ساز خودتان را در آن ها به فروش برسانید و یا ویدیوهای آموزشی درست کنید و پیکج های مختلفی را برای فروش آماده کنید. ایده های مختلفی وجود دارند که شما می توانید آن ها را در شبکه های اجتماعی عملی کنید.

پس اگر تسلط کافی به این دسته از شبکه ها از جمله اینستاگرام و تلگرام دارید، حتما بر روی آن فکر کنید و سعی کنید با ایده ها و خلاقیت های جذاب، بهترین فرصت را برای درآمدزایی برای خودتان مهیا کنید.

در این مقوله نیز هوش مالی می تواند به کمک شما بیاید. کافیست شما از این ویژگی برخوردار باشید و یا از افراد استفاده کنید که این ویژگی را در خود پرورش داده اند.

 

 

کارهای خانگی را امتحان کنید

امروزه به دلیل سخت بودن زندگی ها خانم های خانه دار نیز دست به کار شده اند و در بیرون از خانه مشغول به فعالیت هستند. ولی اگر کار کردن در محیط بیرون برای شما آزاردهنده است، به شما پیشنهاد می کنیم کسب و کار خانگی خودتان را شروع کنید.

امروزه ایده های مختلفی وجود دارند که به راحتی در خانه قابل اجرا هستند. به عنوان مثال شما می توانید شیرینی پزی را امتحان کنید. از شیرینی پزی و کیک پزی همواره به عنوان بهترین و پولسازترین ایده های کسب درآمد در خانه یاد شده اند.

اگر استعداد کافی در این زمینه دارید و از سلیقه بالایی نیز برخوردار هستید، می توانید مقدمات کار را فراهم کنید تا بسیار راحت کار خودتان را شروع کنید. ایده های متعدد دیگری نیز وجود دارند که شما با کمک آن ها می توانید مشتریان زیادی را پیدا کنید. به عنوان مثال به کافه ها مراجعه کنید و به آن ها بگویید که آیا نیازمند شیرینی و یا کیک برای پذیرایی هستند یا خیر.

کار در خانه به آشپزی و شیرینی پزی منتهی نمی شود و موارد گسترده تری را به خود اختصاص داده است. پرورش قارچ نمونه ای از این موارد بود که به آن اشاره کردیم. شما می توانید اسکاچ بافی را نیز شروع کنید. این کار نیز درآمد خوبی را دارد و برای شروع کسب و کار قابل قبول است.

همچنین تایپ کردن و نوشتن محتوا یکی دیگر از کارهای پردرآمد به شمار می رود که زمان کاری آن بستگی به شما دارد. یعنی خودتان می توانید مشخص کنید که چه ساعت هایی را می خواهید کار کنید و یا کار نکنید.

اگر در نوشتن محتوا استعداد بالایی را دارید، امروزه شرکت ها و سایت های مختلفی وجود دارند که نیازمند افراد با این توانایی است. به همین علت می توانید یک رزومه را برای خودتان بنویسید و در آگهی های اینترنتی ارسال کنید. بدون شک این کار می تواند یکی از ایده آل ترین گزینه ها برای افرادی باشد که دانشجو هستند و یا نمی خواهند بیشتر زمان خود را صرف کار کردن کنند.

 

 

 

اگر هر کدام از کسب و کارها را انتخاب کردید، بخوانید

هیچ فرقی ندارد که شما کدام کار را برای به دست آوردن درآمد انتخاب کرده اید. تنها موردی که در این راستا از اهمیت بالایی برخوردار بوده این است که حتما هوش مالی بالایی را داشته باشید. شاید بپرسید چرا باید حتما هوش مالی بالایی داشته باشیم؟

در صورت بهره مندی از هوش مالی کسب و کار می توانید بخشی از درآمد به دست آمده خود را صرف راه اندازی یک کار دیگر کنید. ولی در ابتدا پیشنهاد ما به شما این بوده که از این کارهای خود استفاده کنید تا درآمد به دست بیاورید و بخشی از درآمد به دست آورده را صرف سرمایه گذاری کنید. با این کار نه تنها در حال حاضر یک شغل را دارید، بلکه مقداری پس انداز و سرمایه دارید که می دانید به صورت ماهیانه مبلغی نیز به آن اضافه می شود.

 

 

سخن آخر

در این مطلب به بررسی هوش مالی کسب و کار پرداخته شد. امروزه افراد اهداف مختلفی را در زندگی خود دارند. تمامی این اهداف منجر به درآمد بالا و به دست آوردن ثروت می شوند. ولی متاسفانه بسیاری از افراد رویاهای خود را با اهداف اشتباه گرفته اند. اگر می خواهید به ثروت بالایی دست پیدا کنید، در ابتدای کار نیاز است تا از خودتان سه فاکتور اساسی تلاش، پشتکار و صبوری را به اشتراک بگذارید.

همچنین اگر می خواهید یک کسب و کار را برای خودتان شروع کنید، بدون داشتن هوش مالی و اطلاعات کافی به هیچ عنوان وارد آن نشوید. چرا که درصد موفقیت شما بسیار پایین خواهد بود. به موفقیت نرسیدن شما نیز باعث از دست رفتن سرمایه و از همه مهم تر زمان می شود.

راهکارهای مختلفی وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آن ها هوش مالی خودتان را افزایش دهید و سپس کسب و کار مورد علاقه و پر سود خودتان را راه بیندازید که در این مطلب چند نمونه از آن ها را با شما در میان گذاشتیم.

همچنین کسب و کارهای مختلفی وجود دارند که شما می توانید برای به دست آوردن ثروت می توانید آن ها را اجرایی کنید. در این مطلب به معرفی چند نمونه از این کسب و کارها پرداختیم که در دسته بندی های مختلفی جای می گیرند. از این رو اگر می خواهید درآمد بالایی را داشته باشید، پیشنهاد ما به شما این بوده که یکی از آن ها را انتخاب نمایید و سپس با کمک هوش مالی خود به آن ورود پیدا کنید.

هوش مالی در کنار برنامه ریزی درست، هدفمندی و همچنین داشتن استراتژی های مختلف مسیر موفقیت را برای شما هموار خواهد کرد و می تواند درهای موفقیت را به روی شما باز کند.

 

یاسین هدایتی فر

تعریفی از خود داشته باشم، سخت است. اما آمده ام تا رنگی نو به ذهنیت های کهنه بپاشم!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا