بورس

هوش مالی بورس ایران و ویژگی های منحصر به فرد آن

هوش مالی بورس چطور ما را به استقلال مالی میرساند؟

همیشه از سرمایه گذاری به عنوان یکی از راه های عالی برای رسیدن به ثروت یاد شده است. یکی از سوالات رایجی که در این باره پرسیده می شود این بوده که از چه راهی می توانیم به این ثروت دست پیدا کنیم و یا به عبارتی دیگر کدام سرمایه گذاری می تواند سود بیشتری را با خود به همراه داشته باشد.

بورس یکی از اصلی ترین گزینه ها برای سرمایه گذاری به شمار می رود. ولی بدون هیچ اطلاعات و تجربه ای نباید پای در این مسیر پر ریسک بگذارید. از این رو برای اینکه بتوانید به موفقیت بسیار بالایی دست پیدا کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از هوش مالی بورس است.

[aparat]4G5vx[/aparat]

هوش مالی می تواند شما را به انتخاب روش های پرسود برساند. از این رو از آن غافل نشوید. اگر خودتان در این زمینه به اندازه کافی مهارت دارید که چه بهتر ولی در صورت بهره مند نبودن از این ویژگی پیشنهاد ما به شما این بوده که به سمت افرادی بروید که تسلط کافی و لازم را در این زمینه دارند.

پس اگر می خواهید اطلاعات کامل در رابطه با این موضوع به دست بیاورید، این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید و تا انتها دنبال نمایید. همراه ما باشید.

هوش مالی بورس | آموزش بورس | تالار بورس | بورس امروز
هوش مالی بورس | آموزش بورس | تالار بورس | بورس امروز

هوش مالی در بورس یعنی چی؟

قبل از اینکه به بررسی دقیق این موضوع بپردازیم، بهتر است با مفهوم و معنی کامل هوش مالی در بورس آشنا شوید.

در یک تعریف کلی می توانیم اینطور بیان کنیم که اگر شما از هوش کامل در این زمینه برخوردار باشید، می توانید بالا و پایین بازار بورس را به طور کامل شناسایی کنید و مطابق با آن سرمایه گذاری های خود را به پیش ببرید.

البته این تنها شروع ماجراست. هوش مالی بالا در زمینه بورس به شما این امکان را می دهد تا تمامی معاملاتی که در بازار بورس انجام می شوند را تحلیل کنید، خوب و بد آن ها را بشناسید و سپس بهترین تصمیم گیری را داشته باشید.

در واقع شما به عنوان فردی که هوش مالی بالایی را دارد، می توانید از دیدگاه فروشنده به بازار بورس نگاهی بیندازید. یعنی بدانید که چه کارهایی برای آن ها سودآور است و شما به چه صورت عمل کنید. در واقع سهامی که شما در بازار بورس دارید، به عنوان یک کسب و کار کوچک شناخته می شود.

همچنین لازم به ذکر این نکته می باشد که بورس در بین کارهای پرسود قرار گرفته شده است. به همین علت اگر وارد این عرصه شده باشید، می توانید به سودآوری بالایی دست پیدا کنید. به شرط اینکه مدیریت ویژه ای را از خودتان به نمایش بگذارید.

در یک نگاه کلی تر می توانیم بگوییم که اگر شما وظایف و نقش هایی که به شما محول شده اند را به خوبی انجام دهید، در آن صورت می توانید شاهد سودآوری بسیار بالایی باشید. در واقع سودآوری بازار بورس فراتر از آن چیزی است که شما تصور می کنید.

تنها شرط این بوده که از هوش مالی بالایی برخوردار باشید و بدانید نقش های خود را به چه شکل ایفاگر باشید. شما باید بتوانید شرکت هایی که در بورس خودشان را دخیل می کنند را بشناسید و به خوبی تمامی جنبه های آن ها را شناسایی کنید.

منظور از ارزیابی کردن این بوده که بتوانید سهام شرکت ها توسط چه عواملی سقوط و یا صعود می کند. به طور کلی چه آینده ای در انتظار شرکت ها است. شناسایی تمامی این عوامل به معنای داشتن هوش مالی در بورس است.

پس در یک نگاه و دیدگاه کلی می توانیم اینطور بیان کنیم که داشتن هوش مالی به شما این امکان را می دهد که از فرصت های خود به خوبی استفاده کنید و آن ها را هدر ندهید. در واقع همه به دنبال این هستند که سود زیادی به دست بیاورند. از این رو بسیار با احتیاط روبه جلو می روند.

هوش مالی بورس | آموزش بورس | تالار بورس | بورس امروز
هوش مالی بورس | آموزش بورس | تالار بورس | بورس امروز

چرا باید در سرمایه گذاری بورس از هوش مالی برخوردار باشیم؟

یکی از اساسی ترین سوالات مطرح شده در رابطه با این موضوع این بوده چه دلایلی وجود دارند که باید در هنگام سرمایه گذاری در بورس از هوش مالی برخوردار باشیم. به طور کلی جنبه های مختلفی وجود دارند که نیاز شما به این موضوع را اثبات می کنند.

هر کدام از این دلایل نیز اهمیت خاص خودشان را دارند و باید توجه کامل به هر کدام شود تا در سرمایه گذاری کاملا موفق شوید. پس با دقت به هر کدام از جنبه های ذکرشده توجه کنید.

 

از پول سرمایه گذاری شده خود مراقبت کنید

هیچ فردی دوست ندارد پول سرمایه گذاری شده خود را از دست بدهد. بورس نیز همین طور است. نوسانات مختلفی در آن اتفاق میفتد که اگر حواستان نباشد، تمامی سرمایه خود را از دست خواهید داد. پس هوش مالی در این بخش معنا پیدا می کند.

شما نباید به راحتی از میدان رقابت سرمایه ها خارج شوید. بلکه باید با راهکارهایی که وجود دارند، تمامی مسیر را تا انتها ادامه دهید تا اینکه به یک سرمایه گسترده دست پیدا کنید. از این رو باید از هوش مالی استفاده کنید تا بتوانید راه های مراقبت کردن از سرمایه و پولتان را یاد بگیرید.

اگر بخواهیم جنبه های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم، می توانیم اینطور بیان کنیم که به دست آوردن پول تا حدودی راحت است. قضیه زمانی مشکل دار خواهد بود که بخواهید آن را بدون هیچ تغییری نگه دارید، بلکه آن را افزایش دهید.

توانایی های افراد در زمینه های مختلف متفاوت است. افراد زیادی وجود دارند که می دانند چگونه از پول خود مراقبت کنند و چگونه آن را چند برابر کنند. در حالی که بسیاری از افراد با به دست آوردن یک سرمایه سریع نیز آن را از دست می دهند و در انتها کاسه چه کنم چه کنم به دست می گیرند.

پس یکی از دلایلی که حضور ضروری هوش مالی در زمینه های مختلف از جمله بورس را به اثبات می رساند، همین گزینه یعنی مراقبت از پول سرمایه گذاری شده است.

می خواهید درآمد بیشتری را به دست بیاورید

  • دلیل شما از سرمایه گذاری در بورس چیست؟

  • با این کار به چه چیزی می خواهید برسید؟

بدون شک شما به دنبال راه هایی هستید که بتوانید از طریق آن ها به سرمایه و ثروت بالایی دست پیدا کنید. به همین علت سرمایه گذاری در بورس یکی از بهترین و ایده آل ترین راه هایی بود که به ذهن شما رسیده است. حالا آیا تنها با گذاشتن مقداری پول در بازار بورس می توانید آن را چند برابر کنید؟

قطعا پاسخ به این سوال خیر است. اگر بدون هیچ فکر و برنامه ریزی ای مقداری پول را در بورس گذاشته اید تا بعد از چند وقت چند برابر را به شما بدهد، خود را در مخمصه بزرگی انداخته اید. کار بدون فکر مشکلات بسیار بزرگی را با خود به همراه می آورد.

هر فردی که توانسته بدون ضرری بیشترین سود را از بورس به دست بیاورید، بدون شک از هوش مالی بالایی برخوردار بوده است. هوش مالی ربطی به این دارد که ضریب هوشی شما و یا تحصیلاتتان چقدر است.

چرا که افراد بسیاری وجود دارند که از تحصیلات و هوش آکادمیک بالایی بهره ور هستند ولی آنطور که باید نتوانسته اند در این زمینه به موفقیت دست پیدا کنند.

برای هر فردی در زندگی یک روش خاص برای به دست آوردن درآمد و ثروت بالا در نظر گرفته شده است. ولی چند درصد از افراد توانسته اند این راه ها را تشخیص دهند و با آن رو به جلو بروند؟ شاید از 100 درصد جمعیت جهان نصف آن نیز نتوانسته اند راه درست را بفهمند.

تنها افرادی که هوش مالی بالایی دارند می توانند در این راه قدم بگذارند. سرمایه گذاری در بورس نیز دقیقا به همین صورت است. هر چقدر هوش مالی بورس شما بیشتر باشد، به همان اندازه نیز از این قابلیت برخوردار خواهید بود تا ثروت بیشتری را برای خودتان به دست بیاورید و جمع کنید و در نهایت بیشترین لذت را از آن ببرید.

هوش مالی بورس | آموزش بورس | تالار بورس | بورس امروز
هوش مالی بورس | آموزش بورس | تالار بورس | بورس امروز

به اطلاعات مالی خودتان می توانید بهبود ببخشید

یکی دیگر از جنبه های مهم هوش اقتصادی بورس این بوده که شما می توانید اطلاعات مالی که در ذهن دارید را بهبود دهید و آن ها را ارتقاء دهید. البته گاهی اوقات نیز اطلاعات شما بسیار محدود است و تازه می خواهید چیزهایی را یاد بگیرید.

برای اینکه درک بیشتری داشته باشید، بهتر است شما را با یک مثال رو به جلو ببریم. زمانی که شما می خواهید سرمایه گذاری در بورس را شروع کنید، مانند یک کودک هستید. یک کودک از همان لحظه تولد نمی تواند راه برود و با تمرین هایی که انجام می دهد، این قدرت و توانایی را به دست خواهد آورد.

این کودک شما را یاد چه چیزی یا چه کسی می اندازد؟

بلکه درست است. این کودک دقیقا خود شما هستید، شاید لحظه ای که وارد بازار بورس می شوید، هیچ اطلاعاتی ندارید و یا اصلا نمی دانید که چه کاری باید انجام دهید. پس در مرحله اول باید چه کار کنید؟ باید آموزش های لازم را ببینید.

برای اینکه بتوانید از بورس به ثروت زیادی دست پیدا کنید، هیچ وقت نباید عجله کنید. پیشنهادی که برای شما وجود دارد این بوده که در ابتدا آموزش های لازم را دنبال کنید. شما با استفاده از هوش مالی می توانید کاری کنید که در بورس همواره موفق شوید و در مسیر سودآوری قرار بگیرید.

یکی از راه هایی که می توانید هوش مالی خود را افزایش دهید، این بوده که اطلاعات مالی خود را تقویت کنید. هر چند امروزه بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند در بورس به سودآوری دست پیدا کنند، از هوش های مصنوعی استفاده می کنند. هوش های مصنوعی نیز مزیت های خاص خودشان را دارند.

ولی به طور کلی اگر خودتان بتوانید اطلاعات مالی خود را به درجه بالایی برسانید و از این طریق کاری کنید تا هوش اقتصادی تان افزایش پیدا کنید، در آن صورت می توانید خود با اطلاعاتی که دارید، کارهایتان را در هر زمانی که بخواهید، به پیش ببرید.

لازم به ذکر این نکته می باشد که شما باید اطلاعاتتان را مدام به روز کنید. اگر اطلاعتتان همینطور ثابت بماند، درصد موفقیتتان نیز روز به روز کاهش پیدا می کند. از این رو با ارتقاء دادن اطلاعتتان می توانید سخت ترین مفاهیم مالی را نیز درک کنید و هیچ مشکل خاصی نداشته باشید.

رسیدن به خیلی از موارد بستگی به هوش مالی شما در بورس دارد. از جمله این موارد می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • چگونه از پول خود استفاده کنید

  • پول خود را در چه مواردی سرمایه گذاری کنید

  • چگونه سود بالایی به دست بیاورید و در جاده موفقیت قدم بگذارید

  • چگونه از سود به دست آمده نهایت بهره را ببرید

اینکه بدانید در ابتدا باید در چه مسیری حرکت کنید، اهمیت بالایی دارد. مشخص کردن مسیر حرکت خود راهی است که شما را به گزینه های ذکرشده می رساند.

البته لازم به ذکر این نکته می باشد که تنها داشتن اطلاعات مالی چاره ساز نیست و شما را به موفقیت نخواهد رساند. بلکه شما باید برنامه ریزی دقیقی را داشته باشید. کار بدون برنامه ریزی و هدف هیچ نتیجه مشخص شده ای نخواهد داشت.

از برنامه ریزی درست و دقیق می توان به عنوان یک اهرم برای رسیدن به موفقیت یاد کرد. پس اگر می خواهید همواره در این زمینه موفق شوید، به شما پیشنهاد می کنیم که در کنار افزایش هوش مالی برنامه ریزی های دقیقی نیز داشته باشید.

هوش مالی بورس | آموزش بورس | تالار بورس | بورس امروز
هوش مالی بورس | آموزش بورس | تالار بورس | بورس امروز

کتاب پول بدون پول؛ مسیری برای موفقیت شما

امروزه برخی از افراد به کتاب خواندن علاقه دارند؛ به خصوص کتاب هایی که در رابطه به دست آوردن درآمد و سرمایه گذاری باشد. اگر شما نیز می خواهد کسب درآمد داشته باشید ولی هیچ راهکاری به ذهنتان نمی رسد، پیشنهاد ما به شما تهیه و خواندن کتاب هایی مرتبط با این موضوع است.

امروزه کتاب های مختلفی وجود دارند که می توانند به شما در این زمینه کمک بسیار بزرگی را کنند که از جمله آن ها می توان به کتاب پول بدون پول اشاره کرد که نوشته استاد یاسین هدایتی فر است.

موضوع اصلی این کتاب روانشناسی بوده و درباره موفقیت مالی و اجتماعی می باشد. اگر بخواهیم یک بررسی کلی را بر روی این کتاب داشته باشیم می توانیم اینطور بیان کنیم که این کتاب به شما می گوید چگونه می توانید به یک کسب درآمد رویایی دست پیدا کنید؛ بدون اینکه سرمایه اولیه ای را داشته باشید.

100 روش کسب درآمد می توانند کمک بسیار بزرگی برای افرادی باشند که هیچ ایده و راهکاری را در ذهن خود ندارند و همچنین خلاقیت خاصی را وارد زندگی خود نمی کنند. تمامی این ایده ها بدون سرمایه اولیه است. این کتاب مناسب افرادی است که می خواهند یک کسب و کار جدید را شروع کنند ولی سرمایه ای در دست ندارند.

ایده های مختلفی را می توانید در این کتاب مطالعه کنید که از جمله آن ها می توان به چاپ کارت ویزیت اشاره کرد. امروزه افراد برای تبلیغ کسب و کار خود از کارت های ویزیت استفاده می کنند. به همین علت چاپ کارت های ویزیت جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است. شما در بخشی از کتاب در رابطه با این موضوع می خوانید که:

از میان همه اقلام تبلیغاتی که صاحبان کسب ‌و کار برای معرفی خود استفاده می‌کنند، کارت ویزیت جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. تقریباً هیچ کسب ‌و کاری را نمی ‌توان در حال حاضر یافت که برای معرفی خود به سراغ استفاده از کارت ویزیت اختصاصی نرود و همین تقاضای بالا، امکانی به وجود آورده تا افراد بسیار زیادی همچون طراحان، بازاریابان و کانون‌ های تبلیغاتی درآمدهای بالایی از چاپ کارت ویزیت داشته باشند.

نکته جالب این شیوه کسب درآمد از کات ویزیت  است که اگر فردی بخواهد از چاپ کارت ویزیت کسب درآمد کند، حتماً نیازی به داشتن دفتر و دستگاه‌ های مخصوص چاپ آن ندارد و می‌ تواند با بازاریابی و ارسال سفارشات به مراکز اصلی چاپ کارت ویزیت در شهرهای بزرگ کشور به درآمدهای بسیار بالاتری نسبت به دفاتر رسمی تبلیغاتی در شهر دست یابد.

 همچنین خوب است بدانید که دستگاه ‌های مخصوص چاپ کارت ‌ویزیت به دلیل قیمت و هزینه ‌های جاری بالا، تنها در شهرهای بزرگ کشور که امکان سفارش گرفتن از همه استان‌ها را دارند، وجود دارد و این موضوع فرصتی است تا افرادی همچون شما بدون داشتن دفتر تبلیغاتی، شروع به گرفتن سفارش کارت ویزیت از سطح شهر کرده و با ارسال سفارشات به چاپخانه، سود خوبی به دست آورند.

فصلی نبودن، نیاز نداشتن به سرمایه اولیه، درآمد بالا و سریع ‌الوصول بودن سود از ویژگی ‌های منحصر به ‌فرد این کار به شمار می ‌رود.

همچنین برای اینکه امید به خواندن این کتاب داشته باشید، یاسین هدایتی فر اینطور بیان می کند که:

این که بدانید برای رسیدن به درآمدهای بالا بدون سرمایه اولیه (پول بدون پول) چه کاری باید انجام دهید،گام بسیار مهمی است اما پایان کار نیست؛

بلکه این تازه ابتدای کار است!!!

از شما یک درخواست دارم ! هیچ وقت اجازه ندهید بهانه های کوچکی همچون کمبود امکانات و سرمایه های مادی جلوی ا فکار بلند پروازانه و تحقق رویای ثروت اندوزی شما را بگیرد. نعمت های خدا هر روز در حال افزایش است و این انسان ها هستند که تعیین می کنند چقدر می خواهند از این نعمت ها برداشت و استفاده کنند.


می خواهم مژده بزرگی به شما بدهم که شاید باورش سخت باشد. کتابی که در دست دارید، می تواند شما را به آسانی روی مدار متفاوتی از ثروت قرار دهد که اگر هم فرکانس شوید، به زودی چیزهایی را تجربه خواهید کرد که شاید هیچ زمانی فکر آن را هم نمی کردید!!. در این کتاب روش انجام کارهایی گفته شده که با انجام آن ها می توانید بدون سرمایه، پول های فراوانی بدست آورید.

دوست روزهای رسیدن به موفقیت های عجیب شما

پس اگر می خواهید با ایده های ناب به جایگاه بالایی برسید و همچنین هوش مالی خودتان را در زمینه های مختلف افزایش دهید، مطالعه این کتاب به شما پیشنهاد می گردد.

 

هوش مالی بورس | آموزش بورس | تالار بورس | بورس امروز
هوش مالی بورس | آموزش بورس | تالار بورس | بورس امروز

مفاهیمی که برای سرمایه گذاری در بورس باید بدانید

اگر هوش مالی بالایی دارید، باید آن را در حال حاضر کنار بگذارید و به فکر چیزهای دیگری باشید. مفاهیم مختلفی در بورس وجود دارند که فهمیدن هر کدام از آن ها می توانند به سرمایه گذاری بهتر شما کمک کنند. در ادامه به معرفی چند نمونه از آن ها خواهیم پرداخت. پس تا انتها همراهی نمایید.

سهام

یکی از مفاهیم مهم در رابطه با بورس سهام است که شاید خیلی از افراد با آن آشنایی داشته باشند. سهام مجموعه ای از اوراق بهادار می باشد که موارد مختلفی را نشان می دهد.

در واقع می توانیم اینطور بیان کنیم که سهام نشان دهنده مالکیت خریدار است. منظور از مالکیت بخشی از دارایی های شرکت است که بعد از کسر کردن تمامی بدهی ها باقی می مانند.

سرمایه گذاری

سرمایه گذاری شاید یک لغت آشنا برایتان باشد ولی اگر بگوییم که منظور از آن چیست، ندانید چه چیزی بگویید. در واقع می توانیم بگوییم سرمایه گذاری یعنی مصرف فعلی خودتان را برای اینکه در آینده بیشتر مصرف کنید، به تعویض بیندازید.

کارگزار

دیگر مفهوم مهمی که از اهمیت بالایی برخوردار است، کارگزار می باشد. کارگزار در واقع شخص حقوقی می باشد و به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم بندی می شود. کارگزار با دریافت مجوز ویژه از بورس می تواند خرید و فروش سهام را انجام دهد.

اگر شما نیز توانسته اید مجوز را دریافت کنید، بدون داشتن هوش مالی بورس برای هیچ کاری اقدام نکنید که جز ضرر چیزی نصیب شما نخواهد شد.

تالار

شاید از نام تالار بتوانید حدس بزنید که منظور از چه قرار است. تالار یک مکان فیزیکی می باشد که در آن معامله گران جمع می شوند و کارهای خرید و فروش سهام را انجام می دهند. معامله گران به نمایندگی از کارگزاران این کار را انجام می دهند.

حجم

زمانی که تعدادی از سهم معامله می شوند، در آن صورت آن ها را حجم معاملات می نامند.

ریسک

ریسک یکی دیگر از عبارت هایی می باشد که بارها آن را شنیده اید و در شرایط مختلفی نیز به کار برده می شود. یک بازده تعیین شده ای در بورس وجود دارد که در صورت نرسیدن به آن، ریسک تلقی می شود.

صف خرید و صف فروش

در صف خرید و صف فروش با حداکثر و حداقل مواجه هستیم. زمانی که در بیشترین قیمت مجاز سهمی برای خرید داشته باشیم ولی هیچ فروشنده ای وجود نداشته باشد، در آن صورت با اصطلاح سهم صف خرید شده نامگذاری می شود.

صف فروش نیز بیانگر حداقل قیمت مجاز می باشد و دقیقا بر عکس مفهوم فوق است. یعنی فروشنده وجود داشته باشد ولی هیچ خریداری نباشد. در صورتی که با این شرایط رو به رو شدید، آن را به اصطلاح سهم صف فروش شده می گویند.

EPS

یکی از پرکاربردترین اصطلاحات و عباراتی که در بازار بورس با آن روبه رو خواهید شد، EPS است. هم سرمایه گذاران حرفه ای و هم سرمایه گذاران تازه کار با این اصطلاح بسیار سر و کار دارند. اگر بخواهیم یک تعریف کلی را درباره این کلمه بگوییم می توانیم اینطور بیان کنیم که درآمد به ازای هر سهام EPS نامیده و خوانده می شود.

اگر باز هم متوجه نشدید، می توانیم با یک مثال این موضوع را بیشتر شرح دهیم. فرض کنید یک شرکت می خواهد پیش بینی های خود را از سود سال آینده خود اعلام کند. در این صورت باید عملکرد خود در سال گذشته را بررسی و ارزیابی کند به برنامه ها و استراتژی های سال آینده خود نیز نگاهی بیندازد.

DPS

اگر بخواهیم سود نقدی یا سود تقسیم شده که به ازای هر سهم وجود دارد را بیان کنیم، با عبارت DPS آن را می گوییم. در مجمع عمومی که سهامداران دور هم جمع می شود، سود سهام و همچنین تاریخ پرداخت آن توسط هیات مدیره پیشنهاد می گردد.

حالا این سود به دست آمده به چه کسانی تعلق می گیرد؟ به افرادی که در مجموع سهمی را داشته و خریداری کرده باشند.

P/E

اگر بخواهیم دوره بازگشت سرمایه را با عبارتی نشان دهیم، P/E مناسب ترین گزینه است. با یک مثال اجازه دهید واضح سازی کنیم. فرض کنید دو واحد پول را می خواهید سرمایه گذاری کنید. اینکه در چه مدت زمانی می توانید دو واحد را برداشت کنید با P/E نشان داده می شود.

نقد شوندگی

نقد شوندگی نیز مدت زمانی را نشان می دهد که دارایی شما به پول نقد تبدیل می شود.

قیمت

در بیان مفهوم قیمت شاید فکر کنید که منظور یک متغیر مالی و حسابداری است؛ در حالی که نشان دهنده متغیر رفتاری و روانی است. قیمت تابع شده بر روی عرضه می باشد. در حالی که تقاضا تابعیت انسان ها را دارد. همه این ها نیز برای احساسات می باشد. پس هم عرضه و هم تقاضا نشان داده تابعیت احساسات است.

حکم نهایی

اگر می خواهید در بازار بورس و سرمایه گذاری به موفقیت بالایی دست پیدا کنید، علاوه بر اینکه باید از هوش مالی بالایی برخوردار باشید، بلکه باید با تمامی این اصطلاحات نیز آشنایی کاملی را پیدا کنید. آشنایی با تمامی این موارد باعث خواهند شد تا بتوانید پله های موفقیت را به مرور طی کنید.

هوش مالی بورس | آموزش بورس | تالار بورس | بورس امروز
هوش مالی بورس | آموزش بورس | تالار بورس | بورس امروز

برد و باخت در بورس به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی سری از سوالات برای افرادی که در بورس هستند به وجود می آیند. از جمله این سوالات می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  1. آیا با بورس می توانیم به پول و ثروت زیادی دست پیدا کنیم؟
  2. آیا با خرید و فروش سهام می توانیم میلیارد شویم؟
  3. آیا با خرید و فروش سهام حساب بانکی ما صفر خواهد شد؟
  4. آیا از بورس می توان به عنوان شغل اول یاد کرد؟
  5. آیا بورس شغل دوم ما حساب می شود؟

اگر می خواهید به تمامی سوالات ذکرشده با یک نتیجه دلخواه و مثبت دست پیدا کنید، نیاز است تا هوش مالی بورس خود را تقویت کنید.

برد و باخت در بازار بورس نیز دقیقا به همین صورت است. یعنی هر نتیجه ای که به دست بیاورید، به خود شما بستگی دارد. منظور از خود شما اطلاعات و رفتارتان است.

همانطور که می دانید در چندین ماه گذشته افراد بدون داشت هیچ اطلاعاتی اقدام به فروش خانه، ماشین و طلاهای خود کردند و برای سرمایه گذاری در بورس آماده شدند.

اول از همه باید بدانید که شما باید برای پولی در بورس سرمایه گذاری کنید که بدانید اضافه است. هیچ فرد عاقلی از پول خانه و ماشین خود برای سرمایه گذاری در بورس استفاده نمی کند؛ به خصوص زمانی که هیچ منطق و فکری پشت این کار نباشد.

شما بدون داشتن هوش اقتصادی نمی توانید کاری از پیش ببرید. عمل بدون تفکر و برنامه ریزی جز شکست چیز دیگری را برای شما به همراه نخواهد داشت. از این رو سعی کنید در وهله مانند همان کودک ذکرشده آموزش های لازم را ببینید و سپس برای سرمایه گذاری پس اندازهای خود پیش قدم شوید و اقدام کنید.

شما هیچ فردی را نمی توانید پیدا کنید که بگوید با برنامه ریزی و تفکر عمیق جایی به پیش نبرده است. به همین علت پیشنهاد ویژه ما به شما این بوده که رفتارهای دیگران را بسنجید و تا جایی که می توانید تجربه کسب کنید و آموزش ببینید.

تجربه بالا هیچ وقت به ضرر شما تمام نخواهد شد؛ ولی بی تجربگی می تواند سر منشاء تمام مشکلات شما باشد. پس همیشه در حال آموختن باشید و از فرصت هایی که در پیش روی شما قرار می گیرند، ساده رد نشوید و نهایت بهره و استفاده را از آن ها ببرید.

آیا تجربیات دیگران می توان به سرمایه گذاری در بورس به من کمک کند؟

هر تجربه ای می تواند خوب و یا بد باشد. بستگی به این دارد که شما چگونه از آن استفاده می کنید. زمانی که می خواهید در بورس سرمایه گذاری باید بسیاری از جوانب را در نظر بگیرید که یکی از آن ها تجربه هایی است که دیگران در این زمینه داشته باشند.

از زمانی که افراد دیدگاه های بازتری پیدا کردند، تصمیم گرفتند تا راه های متنوع تری را برای کسب درآمد و رسیدن به ثروت پیدا کنند که یکی از آن ها بورس است. افراد نتایج مختلفی به دست آوردند. بسیاری از آن ها شکست خوردند و درصد قابل توجهی نیز توانستند به ثروت و موفقیت بالایی دست پیدا کنند.

بازار همان بازار بود؛ ولی تصمیم ها متفاوت بود. به همین علت شما نیز باید بیایید این تصمیم ها را با یک دیگر مقایسه کنید و بدانید که کدام یک شما را به سمت موفقیت می کشانند و کدام یک پرتگاه به شمار می روند.

از تجربه های دیگران در این زمینه استفاده کنید. اشتباهات آن ها را بدانید تا از آن ها درس بگیرید و به سمت تکرارشان نروید. در مسیر سرمایه گذاری در بورس تنها هوش مالی و هوش فعال شما نمی تواند به کمکتان بیاید. بلکه در کنار آن باید هدف داشته باشید، برنامه ریزی کنید، خوب و بد را از هم تشخیص دهید و قدرت ارزیابی داشته باشید.

تمامی این ها در کنار هم می توانند معنا پیدا کنند. بعد از معنا پیدا کردن هر کدام می توانید به این نتیجه برسید که شما نیز در این راه موفق شده اید و با بورس توانسته اید به درآمد و ثروت قابل قبولی دست پیدا کنید.

 

هوش مالی بورس | آموزش بورس | تالار بورس | بورس امروز
هوش مالی بورس | آموزش بورس | تالار بورس | بورس امروز

آموزش بورس

بسیاری از افراد به دنبال این هستند تا آموزش بورس را بگذارنند. امروزه کلاس های جامعی در این باره برگزار می شود. تحلیل بورس کار آسانی نیست و پیچیدگی های خاص خودش را دارد. اگر شما هوش فعالی داشته باشید، می توانید به راحتی هر کدام از این موارد را درک کنید. دوره هوش مالی استاد هدایتی فر می تونه نیاز های بورسی شما رو براورده کنه و شما رو به استقلال مالی در بورس برسونه. همچنین در کانال اینستاگرام استاد هدایتی فر اطلاعات کاملی در این مورد وجود داره که قطعا به دردتون میخوره.

امروزه خرید سهام در بورس تبدیل به یکی از پرسودترین کارها شده است. اگر هوش خودتان را به کار بیندازید و هدفمند شده جلو بروید، با ورود به تالار بورس می توانید سود بسیاری زیادی را عاید شوید. بورس امروز و بورس فردا چیزی نیست که بخواهیم پیش بینی کنیم.

همه پیش بینی ها در ذهن شما جای دارند. این شما هستید که قدرت تحلیل را به دست آورده اید. با این قدرت باید وضع کنونی را بشناسید تا بتوانید وضع فردا را نیز حدس بزنید و به صورت کامل ارزیابی کنید. پس اگر خودتان هوش مالی بورس را داشته باشید، بدون کمک کسی می توانید کارهای خودتان را به پیش ببرید.

آیا از بورس می توان به عنوان شغل اصلی و یا اول یاد کرد؟

وقتی که شما پا در بازار بورس می گذارید، قصد دارید تا به ثروت بالایی دست پیدا کنید. سرمایه گذاری در بورس می تواند شما را به این جایگاه برساند، به شرطی که از هوش فعال خودتان به خوبی استفاده کنید.

امروزه افراد زیادی را می توانید پیدا کنید که جایگاه شغلی مطمئنی ندارند و یا اصلا شغلی برای انجام دادن ندارند. ولی با سرمایه اندکی که وارد بازار بورس کرده اند، توانسته اند آن را چندین برابر کنند. به نظر شما این اتفاق چه زمانی ممکن است بیفتد؟ آیا شانس دخیل بوده است؟ بدون شک همچنین چیزی وجود ندارد.

شانس هیچ تاثیری بر روی موفقیت های من و یا شما ندارد. تنها کاری که برای موفقیت باید انجام دهید این بوده که صبور باشید و با پشتکاری و هوشی که دارید، به سمت جلو حرکت کنید.

حالا که این موارد را توانستید درک کنید، اجازه دهید سوال اصلی را بررسی کنید.

هر چند می توان از بازار بورس در صورت داشتن هوش و تجربه بالا سود بالایی را به دست آورد ولی اجازه ندهید تبدیل به کسب و کار اصلی شما شود. همیشه راهی را پیدا کنید که به بلندترین مرتبه ها دست پیدا کنید.

معلوم نیست بورس همیشه ماندگار باشد. معلوم نیست دو روز دیگر چه تغییراتی ممکن است رخ دهد. به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم که هر طور شده از سودی که به دست می آورید، یک کسب و کار را برای خودتان راه بیندازید و از این طریق از بورس به عنوان یک کسب و کار دوم یاد کنید.

البته برای راه انداختن یک کسب و کار ویژه حتما نیازی نیست که سرمایه داشته باشید. چرا که ما در این مطلب به شما کتاب پول بدون پول را معرفی کردیم. عنوان کتاب حرف های زیادی برای گفتن دارد و با ورود به متن مفاهیم چند برابر خواهند شد.

هماطنور که اشاره کردیم در این کتاب به معرفی چندین کسب و کار بدون نیاز به سرمایه اولیه پرداخته شده است.

اگر احساس می کنید پشتکار قوی دارید و می توانید با هوش فعال خود پیشرفت کنید، بیکار نشینید و منتظر یک شانس بزرگ نباشید. در واقع خودتان شانس موفقیت خودتان باشید. هیچ چیز زیباتر از این نخواهد بود.

بورس می تواند برای شما یک انتخاب و فرصت بزرگ برای به دست آوردن موقعیت های بزرگ تر باشد. زمانی که یک فرصت در پیش روی شما قرار داده شد، نباید به راحتی از آن عبور کنید. بلکه باید هر طور شده آن را نگه دارید و اجازه فرار ندهید.

فرصت ها بسیار محدود هستند. بستگی به شما دارد که چگونه می توانید این فرصت ها را تبدیل به واقعیت کنید و در زندگی واقعی خود آن ها را به اجرا در بیاورید. اجازه ندهید تنها در خواب رویاهایتان را دنبال کنید. بلکه بیدار شوید و با هوشیاری تمام به سمت موفق شدن حرکت کنید.

تمام چیزی که لازم دارید یک نیروی محرکه است. نیروی محرکه می تواند اوضاع زندگی شما در حال و آینده باشد. با این نیرو به راحتی به سمت جلو در حرکت باشید و اجازه ندهید کسی یا چیزی این نیرو را با اختلال مواجه کند.

سخن آخر در مورد بورس

در این مطلب به بررسی هوش مالی بورس پرداخت شد. بورس پر از اصطلاحات مختلف است که دانستن آن ها می تواند به شما کمک کند که بهتر بتوانید به این کسب و کار ورود پیدا کنید. همچنین اگر هوش اقتصادی بالایی را در این زمینه داشته باشید، بدون شک موفقیت جزو دستاوردهای همیشگی شما خواهد بود.

در واقع می توان اینطور بیان کرد که بدون هوش مالی درصد موفقیت صفر خواهد بود. اگر خودتان نیز از این قوه بهره مند نبوید، حتما از افرادی بهره ببرید که این ویژگی را داشته و در خود پرورش داده اند.

البته پیمودن مسیر موفقیت تنها به این ویژگی بستگی ندارد و موارد دیگری نیز در کنار هم قرار گرفته اند که می توانند مسیر را برای شما بسیار همواره کنند. برنامه ریزی و منسجم بودن تنها نمونه ای از این موارد به شمار می روند که در این مطلب به صورت کامل آن ها را مورد بررسی قرار دادیم و شما با مطالعه می توانید به آن ها دست پیدا کنید.

 

 

یاسین هدایتی فر

تعریفی از خود داشته باشم، سخت است. اما آمده ام تا رنگی نو به ذهنیت های کهنه بپاشم!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا