مسکن

نکات نهایی در بررسی ملک

تا اینجای کار با مباحث مختلف قبل از خرید آشنا شدید. همچنین درباره نکات کلیدی معامله ملک صحبت کردیم. در این درس، نکات نهایی در بررسی ملک را بیان می کنیم. دانستن این نکات می تواند در خرید ملک و خانه به شما کمک کند. شاید همه این موارد مورد نیاز نباشد ولی دانستن موضوعات به شما کمک خواهد کرد.

ملک شمالی یا جنوبی

زمانی که وارد ساختمان می شوید، ابتدا وارد حیاط خانه می شوید سپس به واحد خود می روید؟ یا برعکس ابتدا وارد خانه شده و حیاط در انتهای خانه قرار دارد؟

دانستن این موضوع به شما کمک می کند که متوجه شوید که ساختمان مورد نظر شما شمالی است یا جنوبی. اگر اول وارد حیاط می شوید به این معنی است که ساختمان شما شمالی است. اگر هم ابتدا وارد خانه می شوید بعد حیاط، به این معنی است که ساختمان شما جنوبی است.

هر دو مورد حسن هایی دارند. ولی به طور معمول ملک های جنوبی بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. به دلیل اینکه از هر دو طرف نور به ساختمان مشرف است. ولی ساختمان های شمالی ابتدا حیاط وجود دارد و به همین دلیل در انتهای ساختمان نور کمتری به آن می رسد.

برای سرمایه گذاری ملک های جنوبی مناسب تر است.

زمانی که قصد خرید ساختمانی را دارید به این نکته توجه کنید که طلوع و غروب خورشید از کجا و به کجاست. گاهی ممکن است به شهر دیگری رفته ایم و از این موضوع خبر نداریم، با پرسش این سوال می تواند متوجه بشوید که ساختمان مورد نظر شمالی است یا جنوبی و کدام واحد نور بیشتری دارد. البته ساختمان هایی نیز هستند که شمالی جنوبی اند. یعنی از هر دو طرف به خیابان راه دارد. در این صورت هم نور شمال را دارد و هم نور جنوب.

توجه به اطراف ساختمان

وقتی وارد منطقه ای می شود که قصد خرید خانه در آنجا دارید، باید به کوچه، خیابان و خارج ساختمان توجه کنید.

  • خیابانی که خانه در آن قرار دارد یک طرفه است یا دوطرفه؟
  • پارک بودن دو ماشین در کنار های کوچه یا خیابان سبب تردد راحت ماشین‌های دیگر می‌شود یا خیر؟
  • ساختمان های اطراف پارکینگ دارند؟

سوالات بالا قبل از خرید خانه جز اولویت هاست. اگر به هر دلیلی مسائل پارک کردن ماشین برای خانه‌ای که قصد خرید دارید و یا برای خانه های دیگر وجود داشته باشد، در این صورت آسایش مردم آنجا به دلیل پارک ماشین کمتر می شود.

نزدیکی به مدرسه

نزدیک بودن به مدرسه برای خانه شما حسن محسوب می شود. ولی اگر به خانه شما نزدیک باشد به صورتی که در کوچه خانه‌ شما قرار داشته باشد، در این صورت به ضرر افراد این ساختمان است و ممکن است ازدحام بچه ها آزار دهنده باشد. یا حتی ممکن است خانه، جایی باشد که در معرض رفت و آمد بچه ها باشد. در این صورت نیز اذیت کننده خواهد بود. باید توجه کرد بعد از اتمام مدرسه، کدام خیابان ها شلوغ می شود و محل تجمع وجود دارد یا خیر.

زیبایی محله

اگر درخت، جداول زیبا، ساختمان هایی نو و زیبا در محله شما باشد این ارزش خانه شما را نیز بیشتر می کند. هم برای خرید شما و هم زمانی که قصد فروش خانه تان را داشته باشید.

 

نکات نهایی در بررسی ملک
نکات نهایی در بررسی ملک

 

اتوماتیک بودن درب ورودی

اگر درب پارکینگ اتوماتیک نباشد دراین صورت باید هر بار که به خانه می‌رسید پیاده شده و درب پارکینگ را باز کنید. اتوماتیک نبودن درب پارکینگ هم آسایش را سلب می کند و هم امنیت ماشین شما را به خطر می‌اندازد. زیرا در حین باز کردن درب خودرو احتمال سرقت ماشین وجود خواهد داشت.

آسانسور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا