سیستم فروش

پیش‌بینی بازارهای مالی 1402

پیش‌بینی بازارهای مالی 1402، یکی از موضوعات محبوب برای سرمایه‌گذارانی است که قصد دارند روی دارایی‌شان حساب ویژه‌ای باز کنند. در این مقاله ما قصد داریم به پیش‌بینی‌های بازگو شده بپردازیم.

پیش‌بینی بازار مسکن1402

بازار مسکن یکی از پرطرفدارترین بازارهای سرمایه در میان سرمایه‌گذاران ایرانی به شمار می‌رود. بازار مسکن را می‌توان یکی از کم ریسک‌ترین و امن‌ترین بازارها دانست. عوامل و مواردی مانند: هزینه‌ ساخت‌وساز، رشد ناهمگون قیمت مسکن و زمین در شهرها و مناطق مختلف، تحولات سیاست‌های داخلی، تحولات سیاست‌های بین‌المللی، عرضه و تقاضا، تغییرات قیمت دلار، طلا و … ازجمله پارامترها و ریسک‌های تأثیرگذار بر روی قیمت مسکن هستند که باید موردتوجه سرمایه‌گذاران این حوزه قرار گیرد.

عوامل نام‌برده شده، در کنار هم می‌توانند باعث صعود و یا نزول بازار مسکن شوند. از طرفی قیمت طلا و ارز یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عوامل بر روی قیمت ملک است.

همان‌طور که می‌دانید هزینه‌های ساخت‌وساز روی قیمت مسکن تأثیر به سزایی می‌گذارد. بخشی از این مصالح ساختمانی از طریق واردات تأمین می‌شوند. به همین دلیل تغییرات صعودی و نزولی ارز، دلار و در برخی موارد تغییرات قیمت سوخت، بنزین و نفت بر قیمت این مصالح اثر می‌گذارد. برای مثال: با بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی از قبیل مقاطع فولادی مانند میلگرد و آجر که از پرکاربردترین مصالح ساخت‌وساز است. برافزایش قیمت مسکن تأثیر می‌گذارد که این افزایش قیمت حاصل نوسانات بازار ارز و دلار است.

با افزایش دلار، قیمت خرید مصالح ساختمانی و قیمت مسکن نیز افزایش پیدا می‌کند و از سوی دیگر با افزایش قیمت دلار، تقاضای خرید مسکن افزایش می‌یابد.

پیش‌بینی می‌شود در سال 1402 قیمت مصالح ساختمانی و مسکن افزایش یابد. از طرفی تورم منجر به کاهش ارزش ریال شده و با توجه به نوسانات بازار مسکن، شاهد کاهش معاملات ملکی خواهیم بود.

برای ایجاد هیجان در بازارهای مسکن، در ماه‌های آتی نیاز به کاهش و یا افزایش نوسانات در بازار ارز است.

بیشتر متخصصان حوزه مسکن بر این باورند که در سال 1402 شاهد وضعیت تعادل خواهیم بود. همچنین انتظار می‌رود که نسبت به سال 1400 شیب کمتر و نسبت به سال 1401 شیب بیشتر و روند صعودی در پیش داشته باشیم.

پیش‌بینی بازار خودرو 1402

در ایران، خودرو به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود. دلایل و عوامل زیادی ازجمله: محدودیت خرید به قیمت کارخانه‌ای، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات، بیمه و عوارض، ریسک پیشرفت تکنولوژی، مشکلاتی در واردات خودروهای خارجی، نقد شوندگی کمتر سبب شده تا افراد در بازارهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

در بازار خودرو در نیم سال اول 1402 با افزایش ناگهانی قیمت از سوی سیاست‌گذارها مواجه شده و بعد شاهد کم شدن قیمت‌ها در بازار و کاهش فاصله باقیمت کارخانه شدیم. رکود تورمی، یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش قیمت خودرو در نیم سال اول بوده است.

بر اساس گفته‌های کارشناسان خودرو، این حوزه شاهد کاهش قیمت خودرو با واردات خودرو روبرو خواهد شد و به دلیل یکی نبودن عرضه و تقاضا، خریدوفروش صورت نمی‌گیرد درنتیجه بازار به‌صورت راکد باقی می‌ماند. همچنین مصرف‌کننده‌ها منتظر واردات خودرو هستند. بازار خودرو هم مانند بازار مسکن از رکود در امان نمانده و با کاهش قیمت‌ها روبرو است.

با توجه به صنعت خودروسازی ایران در زمان حال می‌توان گفت که ظرفیت ازلحاظ تعداد به حداکثر میزان خود رسیده است و نباید انتظار افزایش تولید چندانی داشته باشیم.

نکته قابل‌ذکر این است که در صورت افزایش دوباره قیمت‌ خودروها و کم شدن قدرت خرید مردم، برای خودروسازان فروش خودروها را سخت‌تر خواهد کرد.

پیش‌بینی بازارهای مالی1402- طلا

از گذشته‌های دور طلا یکی از باارزش‌ترین سرمایه‌ها برای حفظ دارایی به شمار می‌آید که یکی از پرسودترین و کم ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری برای افراد بوده است. این بازار هم مانند سایر بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری دارای مزایا و معایبی است. در بازار کنونی روش‌های متفاوتی برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا وجود دارد که این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • خرید مستقیم
  • گواهی سپرده طلا
  • صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا
  • مزایای خرید گواهی سپرده شمش طلا

خرید گواهی سپرده شمش طلا از بورس کالا بهترین مدل سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. زیرا دارای مزیت‌های زیر است:

  • امنیت حمل‌ونقل آن
  • نگهداری آسان
  • نداشتن مالیات
  • مزایای سرمایه‌گذاری در طلا

طلا یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری است که فواید و مزایایی سرمایه‌گذاری در این بازار شامل:

  • قدرت نقد شوندگی بالا
  • خریدوفروش آسان
  • کم ریسک
  • سرمایه‌گذاری میان‌مدت به‌حساب می‌آید.

عوامل تأثیرگذار در قیمت طلا

یکی از گران‌بها‌ترین فلزات در جهان طلا است. عوامل و برگ خریدهای زیادی مانند: نرخ تورم، مسائل سیاسی کشور، برگ خریدهای اقتصادی، تغییرات بین‌المللی و برگ خریدهای فنی که می‌تواند بر روی قیمت و ارزش دارایی طلا تأثیر گذارد ولی دو پارامتر اصلی که همواره بیشترین تأثیر را بر روی قیمت طلا دارد؛ قیمت دلار و قیمت انس جهانی است.

در سال اخیر تداوم جنگ بین روسیه و اوکراین باعث افزایش 6 درصدی قیمت جهانی طلا شده است و انتظار می‌رود که قیمت هر اونس طلا روند افزایش خود را حفظ کند.

در شروع سال شاهد روند نزولی قیمت طلا بودیم اما کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند شاهد افزایش قیمت سکه و طلا خواهیم بود

پیش‌بینی بازار بورس  1402

بازار بورس یکی دیگر از راه‌های سرمایه‌گذاری است که علاوه برداشتن گزینه‌های متنوع برای سرمایه‌گذاری برخلاف سود بانکی دچار تورم نمی‌شود ولی عواملی مانند شرایط اقتصادی و سیاسی جهان می‌تواند بر روی آن تأثیر گذارد. بازار بورس دارای فواید زیادی است. ازجمله این فواید:

  • دارای نقد شوندگی بالا
  • عدم وجود کالای تقلبی
  • کاهش کلاه‌برداری
  • سرمایه اندک
  • بازدهی بیشتر بورس
  • امکان مدیریت ریسک
  • سهولت انجام معاملات بورس

 

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده احتمال شکست شاخص مقاومت بازار بورس در سال 1402 وجود دارد.

پیش‌بینی بازار دلار 1402

پول کشورهای مختلف مانند دلار، یورو، ریال و دینار که دارای ارزش‌های مختلفی هستند و به نام ارز مافیات هم شناخته می‌شوند. پول برخی کشورها به دلیل داشتن رشد اقتصادی بالا منبع خوبی برای سرمایه‌گذاری بوده و سرمایه‌گذاری در درازمدت سود زیادی را برای افراد در پی داشته است.

در دنبال امروز دلار یکی از مهم‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کنار بورس، طلا و ارزهای دیجیتال است. در ایران تغییرات دلار به‌طور مستقیم بر روی هزینه واردات، خدمات، قیمت کل کالاها و معیشت مردم تأثیر می‌گذارد. با افزایش دلار، افزایش قیمت واردات و همچنین تورم را خواهیم داشت.

قیمت دلار در این مدت با افزایش شدیدی همراه بوده و از طرفی سیاست‌های داخلی برای کنترل قیمت دلار برای جلوگیری از افزایش دلار با شکست مواجه شده است.

پیش‌بینی ارز دیجیتال 1402

 

پیش‌بینی بازارهای مالی1402- ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال نوعی از پول است و همان‌طور که از نامش پیداست ماهیت دیجیتال دارد و قابلیت مبادله در فضای مجازی را فراهم کرده است. بر روی بستر بلاک چین طراحی و ایجادشده و از ویژگی‌های مهم آن غیرمتمرکز بودن و شفافیت و تغییرناپذیر بودن آن است.

منظور از غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال این است که توسط هیچ نهاد، گروه و یا سازمانی کنترل نمی‌شوند. یکی از بازارهایی پرخطر و دارای ریسک محسوب می‌شود.

پیش‌بینی آینده ارزهای دیجیتال کار خیلی سخت و دشواری است. بازار ارزهای دیجیتال تحت تأثیر عوامل اقتصادی، قانونی، فناوری و اجتماعی هستند. برخی از عواملی که در آینده ارزهای دیجیتال ممکن است تأثیر بگذارد: پذیرش عمومی، تنظیمات قانونی، تکنولوژی بلاک چین، رقابت بازار.

درکل پیش‌بینی این بازار مالی بسیار پیچیده و سخت است. در حال حاضر ارزش آن همواره در حال افزایش و کاهش است. تحلیل‌گران بر این باورند که قیمت ارز دیجیتال در سال 1402 امیدوارکننده خواهد بود.

 

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی و  پیش‌بینی بازارهای مالی  1402 پرداختیم و پیش‌بینی کارشناسان، در هرکدام از بازارهای سرمایه‌گذاری اعم از: بازار مسکن، بازار طلا، بورس و … برای سال 1402 را  بررسی کردیم. همچنین دیدیم که همه این بازارها در سال 1402 فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری را دارد اما هر یک از این فرصت‌ها با ریسکی همراه است که باید توسط سرمایه‌گذار در نظر گرفته‌شده و پس‌ازآن اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

 

 

یاسین هدایتی فر

تعریفی از خود داشته باشم، سخت است. اما آمده ام تا رنگی نو به ذهنیت های کهنه بپاشم!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا