طلا

هوش مالی طلا در ایران

هوش مالی طلا چه کمکی به رشد اقصادی ما می کند؟

آیا هوش مالی طلا راه مناسبی برای سرمایه گذاری هست!

هوش مالی طلا : آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چه اتفاقی باعث می شود برخی از افراد روز به روز پولدارتر شوند و بعضی دیگر هیچ پیشرفتی در زندگی خود نداشته باشند؟ شاید این سوالی است که برای خیلی از شماها نیز به وجود بیاید ولی جواب و یا فرضیه درستی را برای آن پیدا نکنید.

زمانی که دست برخی افراد از به دست آوردن پول کوتاه می شود، با خود می گویند سرمایه از دست آن ها فراری است. در حالی که این شما هستید که اجازه فرار کردن به آن را می دهید.

برای پولدارشدن در وهله اول باید به دنبال ایرادات خود بگردید و سپس به ایده هایی که در هر لحظه به ذهن شما خطور می کنند، اجازه عملی شدن بدهید. به نظر شما چه راه حلی می تواند برای آینده شما مفید باشد؟

بهتون پیشنهاد میکنم برای بدست اوردن سرمایه حتما کتاب پول بدون پول رو بخونید.

[aparat]U9Y6D[/aparat]

اگر هنوز ایده و یا خلاقیتی در این باره ندارید، اشکالی ندارد. چرا که ما با یک ایده ناب که امروزه نه تنها خانم ها، بلکه آقایان نیز به آن علاقه نشان داده اند، همراه شما هستیم. استفاده از طلا می تواند در رساندن شما به سرمایه بالا موثر باشد.

حالا شاید این سوال به ذهن شما خطور کند که آیا تنها خرید طلا می تواند کمک کننده باشد و یا باید فرد ویژگی هایی در خود داشته و آن را پرورش دهد. قطعا همین طور است. امروزه هوش مالی می تواند به شما کمک کند که ایده های خودتان را در بهترین شکل ممکن عملی کنید.

از این رو تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا شما را با مسئله ای تحت عنوان “هوش مالی طلا” آشنا کنیم و نکاتی که در رابطه با آن وجود دارند را بیان کنیم. تا انتها ما را همراهی کنید. در دوره هوش مالی یاسین هدایتی فر، با مفاهیم و جزیئات و نحوه سود بری در بازار طلا اشنا خواهید شد و در هر بازاری چه سعودی و چه نزولی می توانید از طلا سود کنید. همچنین با اپلیکیشن هما می توانید حباب طلا را مشاهده کنید و تصمیم گیری در برای سرمایه گذاری در طلا را به صورت کارشناسی انجام دهید.

هوش مالی طلا چیست؟

قبل از اینکه این موضوع را باز کنیم، بهتر است با مفهوم خود هوش مالی که می تواند در زمینه های مختلف از جمله طلا باشد، آشنا کنیم. در واقع هوش مالی را می توانیم یک مفهوم ذهنی در نظر بگیریم که از این قابلیت برخوردار است تا به کارهای ویژه و یا عملکردهای خاص اشاره کرد. نتیجه تمامی این کارها رسیدن به ثروت است.

شما نیز برای اینکه بتوانید با استفاده از طلا به ثروت بالایی دست پیدا کنید، نیازمند دانستن نکات بسیار گسترده ای هستید و باید اقدامات خاصی را در این زمینه به انجام برسانید. تمامی چیزی که شما باید انجام دهید این بوده که یک مدیریت عالی را در ذهن خود پرورش دهید.

البته لازم به ذکر این نکته می باشد که نگرش ها و ذهنیت ها با یک دیگر متفاوت هستند و ممکن است دو نفر با دو هوش و روش های متفاوت، به ثروتی برابر با استفاده از طلا دست پیدا کنند.

به همین علت شما به عنوان فردی که در حال حاضر به عنوان یک سرمایه گذار شناخته می شوید، باید بتوانید از یک مدیریت عالی برخوردار باشید و کارهای خودتان را با استفاده از این شیوه ها رو به جلو ببرید.

 

هوش مالی طلا | سرمایه گذاری طلا
هوش مالی طلا | سرمایه گذاری طلا

 

چرا باید هوش مالی خود را در زمینه طلا افزایش دهیم؟

شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که چرا برای سرمایه گذاری باید طلا را انتخاب کنیم. شما اگر توانسته باشید به هوش مالی بالایی در این زمینه دست پیدا کنید، بدون شک از این قابلیت برخوردار خواهید بود تا از مزیت های سرمایه گذاری طلا بهره مند شوید. از جمله این مزیت ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  1. می توانید از قیمت جهانی طلا نهایت بهره را ببرید

اولین مزیت سرمایه گذاری را طلا می توان برخورداری از قیمت جهانی به شمار آورد. همین مزیت باعث شده است تا افراد زیادی به سمت سرمایه گذاری در آن جذب شوند. همچنین با وجود جهانی بودن قیمت ها از این قایلت برخوردار است تا یک امنیت را به وجود بیاورد و از این طریق خیال سرمایه گذاران و افراد مشتاق را راحت تر کند.

شاید باور کردن این موضوع برای شما سخت باشد ولی سرمایه گذاری در طلا می تواند بسیار امن تر از گزینه های دیگر باشد. به عنوان مثال افراد زیادی وجود دارند که تمامی سرمایه خود را در خرید مسکن و یا خرید خودرو می گذارند. در حالی که قیمت مسکن و یا خودرو به صورت داخلی افزایش و یا کاهش پیدا می کند.

در حالی که سرمایه گذاری در طلا با تغییر در اقتصاد جهانی، تغییر پیدا می کند. البته لازم به ذکر این نکته می باشد که جهانی بودن قیمت طلا بدین معنا نیست که همیشه می توانید از این سرمایه گذاری بهره ببرید. چرا که متاسفانه در چند سال اخیر، ایران متوجه تورم بسیار بالایی شده است و همین موضوع باعث به وجود آمدن ضررهای زیادی برای برخی از افراد شده است.

به نظر شما دلیل چه می تواند باشد؟ افرادی که تنها مبلغی را برای سرمایه گذاری دارند، تا زمانی که هوش مالی را در ذهن خود پرورش نداده باشند، نمی توانند به موفقیت برسند و شاید به صورت مداوم با ضررهای فراوانی روبه رو شوند.

در حالی که افراد با هوش بالا همواره توانسته اند از سخت ترین راه ها، سوددارترین سرمایه گذاری ها را ایجاد کنند. پس اگر می خواهید با سرمایه گذاری در طلا، به ثروت بالایی دست پیدا کنید، بدون مشورت یا تجربه هیچ کاری را شروع نکنید که نتیجه آن جز ضرر چیزی نخواهد بود.

 

  1. نوسانات مثبت همواره در ارزش طلا مشاهده شده اند

برای اینکه بتوانید به این مزیت پی ببرید و مثبت بودن نوسانات را باورکنید، کافیست به تاریخ قیمت گذاری طلا یک نگاه داشته باشید و توجه کنید. با توجه به بازار جهانی، نوسانات مربوط به طلا همواره یک روند صعودی را داشته باشد و به صورت مثبت بوده است.

پس می توانید به این باور برسید که با انتخاب سرمایه گذاری طلا، بعد از گذشت چند سال می توانید به سود بالایی دست پیدا کنید و ضرری در کار نخواهد بود و دارایی های شما در یک مدار قرار خواهند گرفت که جهت آن رو به بالا و یا به عبارتی صعودی است.

این نکته را نیز باید به شما بگوییم که نوسانات مربوط به طلا وابستگی زیادی به چندین شاخص دارد که هر کدام از آن ها اهمیت مخصوص به خود را دارند.

البته زمان هایی بوده است که قیمت طلا در حال طی کردن یک روند نزولی بوده ولی با این حال این سرمایه گذاری به عنوان پیشرو شناخته شده و اگر بخواهیم آن را با دیگر شاخص های اقتصادی مورد بررسی قرار دهیم به این نتیجه خواهید رسید که سقوط آن بسیار کمتر بوده است.

پس اگر می خواهید از دیگر سرمایه گذاری های حداقل یک قدم جلو باشید، پیشنهاد ما به شما انتخاب طلا می باشد. البته بدون داشتن هوش مالی و تجربه کافی در این زمینه بدون شک از دیگر سرمایه گذاری ها نیز چندین قدم عقب تر خواهید بود.

 

  1. شریک بودن با دولت نیز می تواند یک مزیت به حساب آید

شاید از این موضوع اطلاع نداشته باشید ولی در صورت سرمایه گذاری در طلا می توانید یک شراکت دو طرفه با دولت نیز ایجاد کنید.

اقتصاد یک کشور را می تواند ذخایر آن بسازد. به طور کلی هر چقدر یک کشور طلای بیشتری را در مخازن خود به صورت ذخیره داشته باشد، به همان اندازه نیز می تواند اقتصاد قوی تری را داشته باشد.

ایران نیز از جمله کشورهایی به شمار می رود که توانسته ذخایر زیادی را در زمینه طلا داشته باشد. همین مورد باعث شده است تا دولت نظارت بیشتر و کارآمدتری را بر روی آن داشته باشد و این نظارت در مقایسه با زمینه های دیگر بسیار بیشتر است.

البته متاسفانه کشور ایران در حال حاضر یکی از بدترین برهه های زمانی خود را در زمینه اقتصاد طی می کند. به همین دلیل زمانی که می خواهید تصمیم بگیرید تا در زمینه طلا سرمایه گذاری کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این بوده که با فردی با هوش مالی بالا بهره ببرید و از مشورت ها و تجربه های آن ها نهایت استفاده را داشته باشید.

در واقع می توانیم اینطور بیان کنیم که با وجود این مزیت ها و درکنار آن برخی از نوسانات نزولی، سرمایه گذاری در طلا می تواند یکی از کارآمدترین گزینه ها برای گرفتن سود در طولانی مدت است.

فقط کافیست از تجربه های فرد متخصص در این زمینه استفاده کنید تا کارهایتان به بهترین شکل ممکن رو به جلو بروند و هیچ نگرانی ای در این زمینه نداشته باشید.

  1. طلا در تمام بازارهای جهان از ارزش برخوردار است

طلا بر خلاف ارزش پول ایران در تمامی جهان ارزش بالایی دارد. به عنوان مثال اگر طلای خریداری شده در ایران را در کشور دیگری مانند ایتالیا به فروش برسانید، همان ارزش را خواهد داشت و هیچ نگرانی ای در این باره وجود ندارد.

با توجه به این مثال می توانیم بگوییم که نقدشوندگی طلا بالا بوده و توانسته ارزش مکانی زیادی را به خود اختصاص دهد. ارزش بالای طلا در بازارهای جهانی باعث شده است تا افراد و سرمایه گذاران بتوانند امنیت بیشتری را تجربه کنند و استرس کمتری را نیز در این حین داشته باشند.

استرس کمتر می تواند بر روی تمرکز نیز اثرگذار باشد. به همین علت اگر بتوانید مزیت های سرمایه گذاری در طلا را بشناسید و از استادان این کار استفاده کنید، در آن صورت در به دست آوردن سود به موفقیت های بالایی دست پیدا خواهید کرد.

هوش مالی طلا | سرمایه گذاری طلا
هوش مالی طلا | سرمایه گذاری طلا

تشبیه خرید و سرمایه گذاری طلا و رفتن به دهان شیر

امروزه انجام بسیاری از کارها با توجه به حضور ویروس کرونا بسیار خطرناک و یا به عبارتی ریسک آور طلقی شده است. خرید طلا نمونه ای از این موارد به حساب می آیند.

قبل از این قضیه بسیاری از افراد ماهیانه بخشی از درآمد خود را به خرید سکه و یا طلا اختصاص می دادند ولی با توجه به افزایش قیمت ها، به راحتی نمی توان خرید طلا را انجام داد.

از این رو یکی از سوالاتی که برای افراد به وجود می آید این بوده که کی طلا بخریم و یا کی طلا بفروشیم؟ این دسته از سوالات بسیار رایج بوده اند و پیدا کردن جواب آن چندان آسان نمی باشد. چرا که اوضاع بازار جهانی نیازمند تجزیه و تحلیل فراوان می باشد و فرد عادی نمی تواند از پس این کار بر بیاید.

به همین علت اگر تصمیم به خرید طلا گرفته اید، بدون مشورت هیچ کاری را پیش نبرید و حتما از افراد متخصص در زمینه هوش مالی طلا بهره ببرید. در دوره هوش مالی استاد یاسین هدایتی فر شما استاد سرمایه گذاری در طلا میشوید و همچنین سرمایه گذرای در ملک بورس و دلار و … را نیز آموزش می بینید.

هوش مالی طلا | سرمایه گذاری طلا
هوش مالی طلا | سرمایه گذاری طلا

کی طلا بخریم؟

حالا می خواهیم پاسخ این سوال اصلی را به شما بدهیم که چه زمانی برای خرید طلا مناسب است. در ابتدا بگذارید چند مورد را با یک دیگر بررسی کنیم تا بعدها از تصمیمتان پشیمان نشوید و یا انتخاب اشتباهی را نداشته باشید.

خودتان بهتر می دانید که در حال حاضر نوسانات قیمت طلا غیر قابل پیش بینی است و می توان گفت نه تنها خرید بلکه فروش طلا نیز یک ریسک بسیار بزرگ به شمار می رود. با وجود تمامی این ریسک ها، هنوز هم سرمایه گذاری و خرید طلا به صورت قدرتمند در بازار رقابت باقی مانده است و نمی خواهد صحنه را ترک کند.

اگر می خواهید طلا بخرید گزینه های متفاوتی در پیش روی شما قرار گرفته اند؛ ولی پیشنهاد ما به شما این بوده که خرید انگشتر و دستبند را در اولویت قرار دهید.

چرا که این کار مزیت های بیشتری را با خود به همراه دارد. به عنوان مثال از آنجایی که انگشتر و دستبند کارایی و کاربرد بیشتری را دارند، به همان اندازه نیز خرید آن ها ایده بهتری به شمار می رود. همین مورد باعث شده است تا راحت تر آن ها را به فروش برسانید.

همچنین اگر به طلای سفید علاقه بیشتری دارید، در خرید آن باید به نکات بسیار گسترده ای توجه داشته باشید. به عنوان مثال در طلای سفید انتخابی شما حتما باید پلاتینیوم به کار گرفته شود. در غیر این صورت یک حالت شکننده پیدا می کند و موقع آب شدن ارزش چندان زیادی را نخواهد داشت.

با این تفاسیر می توانید به این نتیجه برسید که علاوه بر زمان خرید طلا، کیفیت خرید و نوع آن نیز اهمیت دارد. از این رو قبل از اینکه زمان خرید را تعیین کنید، به کیفیت و نوع طلای خریداری شده دقت نمایید.

 

https://aparat.com/v/ET5dO

نزول قیمت طلا؛ فرصتی مناسب برای خرید

بسیاری از افراد فکر می کنند زمانی که قیمت طلا روند نزولی خود را طی کرد، باید سریعا برای فروش دیگر طلاها نیز اقدام کرد. در حالی که این امر می تواند در بین اشتباه ترین کارهایی قرار بگیرد که هر فردی می تواند انجام دهد.

گاهی اوقات در سرمایه گذاری، خرید و فروش ریسک پذیر بود. شما وارد سرمایه گذاری طلا شده اید تا با استفاده از یک هوش مالی به ثروت ویژه ای دست پیدا کنید. حالا با کمی روند نزولی قیمت ها نباید بد به دلتان راه بدهید و یا بترسید.

چرا که طلا همیشه ارزش جهانی داشته است و از این فلز گرانبها به عنوان بهترین و مناسب ترین گزینه برای حضور در میدان رقابت سرمایه گذاری یاد شده است.

زمانی که قیمت طلا در بازار ایران و جهان یک روند نزولی را طی کرد، بدون مشورت شروع به فروختن آن ها نکنید. حتما قبل از هر چیزی با مشاوران مربوطه در زمینه هوش مالی مشورت داشته باشید تا از تجربه های آن ها نهایت استفاده را کنید و به موفقیت بالایی دست پیدا کنید.

کی طلا بفروشیم؟

یکی دیگر از سوالاتی که در این زمینه پرسیده می شود و بسیار نیز رایج می باشد، این بوده که مناسب ترین زمان برای فروش طلا چه زمانی است. با توجه به اوضاع بازار طلا یک روند نزولی را داشته است ولی این بدان معنا نیست که شما باید خودتان را برای فروش طلا آماده کنید.

کارشناسان داخلی و خارجی بیان کرده اند که این روند نزولی قیمت ادامه دار نخواهد بود و دوباره شاهد افزایش جهانی قیمت ها می توانید باشید. به همین علت نباید سریعا برای فروش طلا آماده شوید. همچنین کارشناسان مختلف این ادعا را داشته اند که طلا در چند ماه آینده ممکن است به 2300 دلار نیز برسد.

پس خیلی زود تصمیم نگیرید و اسیر شایعات نباشید. حتما در این مدل از زمینه ها با متخصصان هوش مالی طلا مشورت کنید تا تصمیم اشتباهی را نگیرید که به ضررتان تمام شود.

پیشنهاد ما به شما این بوده که در این شرایط که قیمت طلا پایین بوده، به خرید مشغول باشید و سپس با افزایش قیمت ها، با مشورتی که با متخصص می کنید، سرمایه خودتان را بفروشید.

هوش مالی طلا | سرمایه گذاری طلا
هوش مالی طلا | سرمایه گذاری طلا

معرفی اپلیکیشن هما؛ یکی از بهترین پیشنهاداتی که می تواند به شما کمک کند

امروزه اپلیکیشن های مختلفی طراحی می شوند که هر کدام توانسته اند کاربردهای مختلف خود را داشته باشند. در کنار این کاربردها، ویژگی های مختلفی را نیز می توانید شاهد باشید که شناسایی تمامی آن ها باعث خواهد شد تا راحت تر بتوانید بهترین گزینه را برای انجام کارهای مالی و… خود انتخاب نمایید.

از جمله این اپلیکیشن ها می توان به هما اشاره کرد که با توجه به قابلیت ها و ویژگی هایی که دارد، می تواند کاربردهای متعددی را داشته باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را به صورت گسترده تر با این نرم افزار آشنا کنیم. پس تا انتها ما را همراهی نمایید.

هوش مالی ایران را بشناسید

هما از جمله نرم افزارهای برتر ایرانی به شمار می رود که می تواند به شما کمک کند تصمیم ها بهترین را در زمینه سرمایه گذاری بگیرید. هما مختصر شده عبارت هوش مالی ایران می باشد و راحت تر می توانید به کارکرد آن پی ببرید.

اپلیکیشن هما از این قابلیت برخوردار بوده تا امکانات متنوعی را در اختیار کاربران و استفاده کنندگان خود قرار دهد و تمامی مشاغل برای داشتن مدیریت بهتر می توانند از آن استفاده کنند. از جمله اصنافی که قابلیت استفاده از نرم افزار هما را دارند، شامل گزینه های زیر می شوند:

  • کسب و کارهای کامپیوتری
  • کسب و کارهای برق و الکترونیک
  • کسب و کارهای خدمات و محصول ساختمانی
  • کسب و کارهای البسه
  • کسب و کارهای کیف و کفش
  • کسب و کارهای پارچه فروشی
  • کسب و کارهای لوازم التحریر
  • کسب و کارهای ماشین های اداری
  • کسب و کارهای کاشی و سرامیک و به طور کلی مصالح ساختمانی
  • کسب و کارهای میوه و تره بار

همانطور که مشاهده می کنید، طیف استفاده از نرم افزار هما بسیار گسترده بوده و توانسته تبدیل به یکی از پرکاربردترین گزینه ها شود. استفاده از این اپلیکیشن به دلیل ویژگی ها و قابلیت هایی است که به خود اختصاص داده است که از جمله آن ها می توان به گزینه های زیر اشاره داشت:

  1. با کیفیت و قابل اطمینان

اولین ویژگی این نرم افزار به کیفیت بالای آن اطلاق می شود. چرا که این نرم افزار با توجه به اصول مهندسی که کاملا مناسب و به جا هستند، طراحی گردد. به همین علت توانسته از ویژگی ای تحت عنوان قابل اطمینان برخوردار باشد.

همچنین این نرم افزار کاملا به صرفه بوده و می توانید بهترین کارکرد و عملکرد را در هنگام کار با آن مشاهده نمایید.

  1. بهره مندی از خصوصیات منحصر به فرد

از دیگر قابلیت هایی که می توان در اپلیکیشن هما مشاهده کرد این بوده از خصوصیات منحصر به فردی بهره مند می باشد. این خصوصیات بسیار کارآمد و ایده آل بوده اند و هر نرم افزاری برای اینکه بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد، نیازمند آن ها است.

به عنوان مثال در نرم افزار هما قابلیت های به روزرسانی مختلفی تعبیه گردیده اند و محیط کاربری آن بسیار مدرن می باشد و همین گزینه ها باعث جذب کاربران بسیار زیادی به سمت آن شده اند. همچنین شیوه نگهداری و توسعه هما نیز کاملا مدرن بوده و از این نظر بسیار ایده آل است.

  1. کنترل کیفیت دائمی

این نرم افزار در کنار هوش مالی می تواند به سرمایه گذاری شما در زمینه های مختلف کمک کند. چرا که هما بهترین ویژگی ها را به خود اختصاص داده است. به عنوان مثال می تواند به صورت دائمی کیفیت را کنترل کند و از این طریق به کارهای شما اعتبار ببخشد.

  1. محیط زیبا و دلپسند

محیط یک نرم افزار بسیار اهمیت داشته و اپلیکیشن هما توانسته از این طریق بسیار ویژه عمل کند. شما در هنگام کار با این نرم افزار می توانید از یک محیط زیبا و دلپسند نهایت بهره را ببرید. این نرم افزار علاوه بر اینکه توانسته محیط کاری را رعایت کند، بلکه یک رابط کاربری زیبایی را از خود به اشتراک می گذارد.

خرید و فروش طلا | سرمایه گذاری طلا

امروزه در زمینه خرید و فروش طلا که بازار گرمی دارد با عبارت های رایج مختلفی روبه رو می شویم.

  • طلا میاد بالا؟

  • طلا میاد پایین؟

  • و…

همه این ها سوالاتی هستند که افراد به دنبال پیدا کردن جواب آن هستند و برای این امر از راهکارهای مختلفی استفاده می کنند. در زمینه خرید و فروش طلا نکات بسیار گسترده ای وجود دارند که هر کدام از آن ها اهمیت مخصوص به خود را دارند.

به طور کلی از طلا به عنوان یکی از اصلی ترین فلزاتی نام برده می شود که توانسته نام خود را در دارایی های کم ریسک قرار دهد. این ریسک ها می توانند شامل موارد متعددی باشند که از جمله آن ها می توان به نوسانات پولی و بانکی اشاره کرد.

همینطور طلا می تواند یک سرمایه گذاری ایده آل به حساب بیاید. به شرطی که هوش مالی زیادی را در این زمینه داشته باشید و یا از افرادی که متخصص هستند، کمک بگیرید. همچنین نباید توقع داشته باشید بعد از دو روز سرمایه گذاری می توانید به سود بالایی دست پیدا کنید.

چرا که سرمایه گذاری بر روی طلا یک کار بلند مدت به شمار می رود که شما می توانید نتیجه و تاثیر آن را بعد از یک مدت نسبتا طولانی مشاهده نمایید. پس در این زمینه صبر داشته باشید و سریعا برای فروش کالای خود یعنی طلا اقدام نکنید.

حباب طلا

در دنیای طلا و سکه ممکن با اصطلاحات مختلفی روبه رو شوید که هر کدام معنی و ویژگی های خاص خودشان را دارند. حباب طلا نمونه ای از اصطلاحات رایج به شمار می رود که شاید تنها نام آن ها را شنیده باشید و اصلا با معنای آن هیچگونه آشنایی را ندارید. ولی نگران نباشید؛ چرا که ما در این مطلب به صورت کامل به شما خواهیم گفت که منظور از حباب طلا چیست.

ترکیدن حباب طلا و سکه

تا به حال شنیدید که میگن حباب قیمت طلا ترکیده؟ شاید این مورد یک لفظ عامیانه به شمار برود ولی حباب قیمتی چیزی است که در این بازار بسیار رواج داشته است و افرادی که خواهان سرمایه گذاری هستند، باید آشنایی کاملی را با آن داشته باشند.

اگر بخواهیم یک تعریف بسیار ساده را از حباب قیمتی ارائه دهیم، می توانیم اینطور بیان کنیم که بین قیمت ذاتی یک کالا با قیمتی که عرضه می شود، اختلاف وجود دارد. این اختلال را با نام حباب قیمتی بیان می کنیم.

حالا فرقی ندارد که این حباب چیست. چرا که می تواند به تمامی کالاها و اجناس اطلاق شود. از میوه و مواد خوراکی گرفته تا طلا و سکه و…

اگر می خواهید حباب قیمتی را بیشتر درک کنید، اجازه دهید یک مثال را برای شما بیان کنیم. فرض کنید به بازار رفته اید و یک سکه را خریداری کرده اید که قیمت عرضه شده آن در بازار بیست هزار تومان بوده است.

در حالی که بر اساس بررسی های که انجام داده اید، به این نتیجه رسیده اید که ارزش آن پایین تر یعنی چیزی معادل 5000 تومان بوده است. در این حین یک حباب قیمتی به وجود آمده است.

یعنی شما باید قیمت عرضه شده و قیمت واقعی را از یک دیگر کم کنید تا به حباب قیمتی دست پیدا کنید. در این مثال رقم پنج هزار تومان از بیست هزار تومان کثر می شود و مبلغ باقی مانده نیز 15 هزار تومان خواهد بود. 15 هزار تومان همان حباب قیمتی خواهد بود که شما به دست آورده اید.

اختلاف قیمت یک چیز دائمی نیست و می تواند به صورت تدریجی تغییر پیدا کند. به همین علت است که به این قیمت غیر ماندگار حباب می گویند. حباب نیز دائما در حال ترکیدن است. از این رو مناسب ترین اصطلاح برای این اختلاف قیمت خواهد بود.

با این تفاسیر حالا منظور از حباب سکه یا حباب طلا چیست؟

اگر بخواهیم قیمت واقعی یک کالا را تعیین کنیم، با کار بسیار سختی روبه رو هستیم. چرا که شما می خواهید عملیات سرمایه گذاری را انجام دهید و نمی دانید که آیا قیمت اطلاق شده واقعی است و یا دوباره با یک حباب روبه رو هستیم.

طلا از جمله کالاهایی به شمار می رود که در مقایسه با بسیاری از کالاها راحت تر می توان قیمت واقعی آن را تعیین کرد. چرا که از ارزش ذاتی آن مطلع هستیم و فرمول های ساده تری وجود دارند که می توان از طریق آن ها قیمت واقعی را تعیین نمود.

همچنین حباب طلا در بازار به دو شکل متفاوت وجود دارند و با نام های حباب مثبت و حباب منفی شناخته شده اند و هر کدام مفهوم و معنای خاص خودشان را دارند که دانستن آن ها خالی از لطف نیست و می تواند به روند سرمایه گذاری شما بیشتر کمک کند.

در هر کدام از این حباب ها اصطلاحات مختلفی وجود دارند که سه مورد از مهم ترین آن ها شامل قیمت عرضه، نقطه تعادل و قیمت تقاضا می شوند و از مفهوم های متفاوتی برخوردار هستند.

در یک نگاه کلی می توانیم بگوییم که قیمت عرضه یعنی قیمتی که فروشندگان یک کالا تمایل به فروش محصول خود دارند. قیمت تقاضا نیز با خریدار سر و کار دارد. یعنی خریداران مایل هستند که کالای انتخاب شده خود را با پرداخت هزینه دلخواه و یا مشخص شده بخرند.

نقطه تعادل نیز دارای مفهوم و معنای متفاوت تری است. بدین معنا که اگر هم قیمت تقاضا و هم قیمت عرضه عدد یکسانی را به خود اختصاص داده باشند، بدین معناست که در نقطه تعادل با یک دیگر قرار گرفته اند.

هوش مالی طلا | سرمایه گذاری طلا
هوش مالی طلا | سرمایه گذاری طلا

 

حالا حباب مثبت و حباب منفی کی به کار برده می شوند؟

اگر قیمت عرضه کالا مورد نظر ما بیشتر از قیمت تقاضا باشد، در آن صورت حباب قیمت مثبت خواهد بود. حباب منفی نیز دقیقا عکس این موضوع است. یعنی قیمت تقاضا بیشتر از قیمت عرضه باشد، از اصطلاح حباب منفی استفاده می کنیم.

حالا این اصطلاحات در دنیای طلا و سکه به چه صورت است. درک این موضوع نیز با توجه به مثال ها و تعریف های ارائه شده کار سختی نخواهد بود.

فرض کنید طلا فروش در تابلوی قیمت های خود قیمتی را نشان دهد که از قیمت جهانی کمتر باشد. در آن صورت می توانیم بگوییم که قیمت طلا، حباب منفی را به خود اختصاص داده است. حالا مفهوم از این حباب چیست؟

با کمی تفکر خودتان می توانید به این موضوع پی ببرید. این حباب منفی بدان معناست که ارزش طلا در ایران در مقایسه با بازار جهانی کمتر می باشد. به همین علت احتمال گران شدن آن در آینده ای نه چندان دور وجود دارد. به همین علت بسیاری از افراد سرمایه گذاری در طلا را در اولویت کارهای خود قرار می دهند.

البته تنها تصمیم به سرمایه گذاری کافی نمی باشد و شما باید کاری کنید که احتمال موفقیتتان بسیار بالا باشد. در این شرایط پیشنهاد ما به شما استفاده از افرادی است که در زمینه هوش مالی طلا تخصص و تجربه بالایی دارند و به اصطلاح استادکار این امر هستند.

حالا گاهی اوقات طلا فروش در تابلوی قیمت های خود، قیمت هر مثقال را بیشتر از قیمت عرضه شده در جهان ارائه می دهد. در این صورت از اصطلاح حباب طلای مثبت استفاده می شود. حالا منظور از این حباب چه خواهد بود؟

یعنی در آینده ای نه چندان دور این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در کشور ایران کاهش پیدا کند. این کاهش قیمت تا جایی ادامه خواهد داشت که به ارزش واقعی خود دست پیدا کند.

هوش مالی طلا | سرمایه گذاری طلا
هوش مالی طلا | سرمایه گذاری طلا

 

حالا کدام حباب در ایران رایج تر است؟

با توجه به بررسی ها و آمارهایی که به دست آمده اند، احتمال بسیار کمی وجود دارد که در ایران حباب منفی اتفاق بیفتد. به همین علت زمانی که حباب مثبت طلا کمتر باشد و یا به عبارتی نزدیک به صفر باشد، بهترین موقع برای سرمایه گذاری خواهد بود.

از این رو اگر ذهن شما با سوالاتی همچون کی طلا بخریم و کی طلا بفروشیم درگیر است، حتما به مفهوم حباب توجه کنید و سپس با بررسی ها بهترین تصمیم را بگیرید.

دوباره باید این نکته را یادآور شویم که قبل از نهایی کردن تصمیم خود حتما با مشاوران مالی مربوطه در تماس باشید. هوش مالی طلا در این زمینه بسیار اهمیت دارد. برخی از افراد به اندازه کافی در این زمینه مهارت دارند و می توانند با ایده آل های موجود بهترین مدیریت را در زمینه سرمایه گذاری داشته باشند.

برخی از افراد نیز وجود دارند که به اندازه کافی علم و دانش ندارند و نمی توانند ذهنیت درستی را داشته باشند. به همین علت می توانند از افرادی استفاده کنند که در این زمینه کاملا مهارت دارند.

طلا بدون کارمزد و هوش مالی 

شاید با این موضوع آشنا نباشید ولی دنیای طلا و سکه پر از رمز و رازهایی است که شاید با خیلی از آن ها آشنایی نداشته باشید.  اگر بتوانید تمامی آن ها را تشخیص دهید، در آن صورت می توانید آگاهی خودتان را افزایش دهید و در نهایت در زمینه سرمایه گذاری در طلا موفق تر عمل کنید.

هر طلایی کارمزد دارد و همین موضوع باعث خواهد شد تا قیمت نهایی که باید پرداخت شود نیز افزایش پیدا کند. از این رو اگر می خواهید در خرید طلا به صورت بیشتری دست پیدا کنید، پیشنهاد ما به شما این بوده که از طلای بدون کارمزد استفاده کنید.

این دسته از طلاها دست دوم هستند. به همین علت قیمت پایین تری را در هنگام خرید دارند ولی در زمان فروش به همان نرخ روز به فروش می رسند. از این رو پیشنهاد ما به شما این بوده که برای رسیدن به سود بیشتر، از این نوع طلاها استفاده کنید.

این مورد برای انواع سکه ها نیز صدق می کند. به همین علت قبل از اینکه خرید طلا و یا سکه بدون کارمزد را شروع کنید، حتما و حتما با فردی که در زمینه هوش مالی طلا اطلاعات دارد، مشورت کنید تا با مشکل خاصی روبه رو نشوید.

هوش مالی طلا | سرمایه گذاری طلا
هوش مالی طلا | سرمایه گذاری طلا

 

سخن آخر

در این مطلب به بررسی هوش مالی طلا پرداخته شد. هوش مالی یکی از مواردی است که می تواند به رساندن شما به ثروت بالا کمک کنند. امروزه سرمایه گذاری در طلا یکی از بهترین و کم ریسک ترین انتخاب ها به شمار می رود که می تواند به شما کمک بسیار بزرگی را کنند.

در سرمایه گذاری بر روی طلا ممکن است با اصطلاحات مختلفی روبه رو شویم. هر کدام از این اصطلاحات معنا و مفهوم خاص خودشان را دارند و اگر قصد دارید در این زمینه یعنی طلا سرمایه گذاری کنید، نیاز است تا با تمامی آن ها آشنا داشته باشیم و طریقه استفاده از آن ها را بدانید.

حباب قیمتی نمونه ای از این موارد به شمار می روند که در این مطلب به صورت کامل و جامع به بررسی آن پرداختیم که شما نیز با مطالعه می توانید به مفهوم کامل هر کدام از آن ها پیدا ببرید.

 

 

یاسین هدایتی فر

تعریفی از خود داشته باشم، سخت است. اما آمده ام تا رنگی نو به ذهنیت های کهنه بپاشم!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا