مسکن

هدف‌گذاری برای خانه‌دار شدن

هدف‌گذاری برای خانه‌دار شدن ازجمله کارهای بسیار دشوار برای همه افراد به‌خصوص خانم‌های خانه‌دار است، مخصوصاً اگر فرزندی داشته باشند. ولی ما این‌گونه فکر نمی‌کنیم بلکه هدف‌گذاری برای هیچ فردی سخت نخواهد بود و فقط فرقی که خواهد داشت در نوع هدف‌گذاری و همچنین سروسامان دادن برنامه‌ها می‌تواند باشد. در این مقاله راهکارهایی را به شما خواهیم گفت تا بتوانید صاحب‌خانه خود باشید.

در حال حاضر تهیه کردن مسکن و همچنین خریدن خانه مستقل ازجمله دغدغه‌ ذهنی هر فردی است و حتی با در نظر گرفتن قیمت‌هایی که  مرتبط با منزل  وجود دارد، خریدن مسکن  تبدیل به  یک آرزو شده است. اما بااین‌وجود هیچ فردی نمی‌تواند بدون خانه زندگی کند، پس هر شخصی برای داشتن احساس امنیت و همچنین آرامش نیاز به یک جای ویژه‌ای دارد.

درصورتی‌که می‌خواهید که خانه بخرید باید یک سرمایه بسیار خوب داشته باشید یا  به کمک خانواده و دوستان خود این کار را انجام دهید. اگر چنین شرایط نداشتید باید از شیوه هدف‌گذاری برای خانه خریدن به کار بگیرید.

با هدف‌گذاری کردن، خواهید توانست به همه موفقیت‌ها دست پیدا کنید. پس مسئله خریدن خانه از این هدف‌گذاری جدا نیست و با داشتن هدف در این زمینه، صاحب‌خانه خواهید شد.

یاسین هدایتی‌فر
یاسین هدایتی‌فر

هدف‌گذاری برای خریدن خانه

همان‌طور که اشاره شد، یکی از اساسی‌ترین مسائل در زندگی هر فرد خرید خانه است و هرکسی ممکن است با داشتن  هدف درست و همچنین اصولی ، به هدف نهایی خود برسد. پس هدف‌گذاری برای خانه‌دار شدن بسیار اهمیت خواهد داشت.

البته باید در نظر داشته باشید که فقط با مشخص کردن هدف و نگاه کردن به آن، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. پس برای رسیدن به هدفتان، باید حرکت کرده و به جهت هدف خود بروید.

تصور کنید که شما هیچ‌گونه پشتوانه مالی ندارید و همین‌طور هیچ جای خاصی  سرمایه‌گذاری نکرده‌اید. در چنین حالتی، بسیار آسان و فقط با داشتن هدف‌های زندگی و برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید و قطعاً به هر چیزی که در نظرخواهید داشت، خواهید رسید.

در ادامه به چند مورد برای خانه‌دار شدن خواهیم گفت:

مشخص کردن زمان معین

در نظر داشته باشید که هدفی که بدون داشتن زمان  باشد اصلاً هدف نخواهد بود و فقط یک خواسته کوچک و خیلی ساده و مبهم هستند که دقیقاً مشخص نخواهد بود که چه زمانی به هدف نهایی برسند. پس حتماً مدت‌زمان هدف‌گذاری برای خانه‌دار شدن را تعیین کنید که می‌خواهید در چه مدتی مثلاً  ۵ سال یا ۱۰ سال آینده به خانه‌ایده آل خود دست پیدا کنید. حتی ممکن است، افراد در این مورد قصد سرمایه‌گذاری داشته باشند و بخواهند در مدت‌زمان معینی با خریدن چند ملک گوناگون  و فروش ملک‌ها  سود زیادی ببرند.

به‌طورکلی درصورتی‌که می‌خواهید خانه‌ای برای خود بخرید و همچنین هدف‌گذاری مناسبی نیز داشته باشید، در نظر داشته باشید که حتماً باید زمان معینی را برای آن در نظر بگیرید. همه افرادی که درزمینهٔ هدف‌گذاری کاری انجام داده‌اند و به‌وسیله این روش توانسته‌اند به موفقیت‌های مطلوبی دست پیدا کنند، بنابراین آن‌ها برای هر هدفی که دارند، یک‌زمان معینی در نظر خواهند داشت و بر این معتقدند که بدون انجام این کار نمی‌توانند به هدفی که مشخص کرده‌اند، برسند.

بنابراین می‌توانید با فردی که در این زمینه متخصص باشد مثل بانک یا مشاور مالی مشورت کنید و در رابطه با خرید خانه برنامه‌ریزی و همچنین مدت‌زمان مطلوب برای آن کمکی در نظر بگیرید.

محاسبه خرج و مخارج  مربوط به خرید خانه و محاسبه توانمندی‌

 

ازجمله موارد هدف‌گذاری برای خانه‌دار شدن باید در ابتدا باید وضعیت مالیتان را به‌صورت  کاملاً دقیق وارسی کنید. در این صورت  خواهید فهمید که میزان توانمندی شما چقدر است و در کدام قسمت باید خرج‌هایتان را کاهش دهید. هنگامی‌که این کار صورت بگیرد، ذهنتان آرام خواهد شد و قادر خواهید بود قسمتی از پولتان را به شکل هفتگی یا ماهیانه کنار گذاشته و به‌طورکلی مثل این است که صندوقی برای نگهداری از پولتان درست کرده‌اید. با این کار به‌راحتی می‌توانید یک پس‌انداز مطلوبی به دست آورده و وارسی کردن هزینه‌های جاری، خواهید فهمید که آیا قادر خواهید بود که یک‌خانه بخرید.

هنگامی‌که تمام نکات مربوطه را بدانید و با جزئیات به‌صورت کامل آشنا شوید، می‌توانید نظارت مناسب‌تری بر  روی کار داشته و هدف خود را با تحقیق‌های قبلی، انتخابی مطمئن داشته باشید. در این صورت همه موارد را سنجیده و هدفی عاقلانه خواهید داشت.

آماده کردن ذهنتان

در نظر داشته باشید که برای هدف‌گذاری برای خانه‌دار شدن  شما باید همیشه  افکار مثبتی داشته باشید و همچنین در ذهن خودتان، خود را صاحب‌خانه بدانید. هنگامی‌که شما افکارتان در این مورد مثبت  باشد و در این مورد فکر می‌کنید، آن را جذب می‌کنید و همچنین با ذهنی پرتوان خواهید توانست در این راه حرکت کنید.

به‌هیچ‌عنوان این مطالب را دست‌کم نگیرید. زیرا ذهن شما بسیار توانمند است و شما به کمک آن می‌توانید هر کاری را انجام به بهترین شکل انجام دهید. بنابراین از همین  حالا خود را  در همان خانه‌ای که دوست دارید، ببینید.

اجاره کردن خانه‌ای کوچک

در نظر داشته باشید که شما برای خریدن خانه احتیاج دارید که تا حد امکان هزینه‌های خود را کم کنید. ازجمله روش‌های کم کردن هزینه‌ها اجاره کردن خانه‌ای کوچک است. بنابراین درصورتی‌که خانه کوچ باشد میزان هزینه‌ها بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. در این صورت خواهید توانست با پرداخت اجاره ماهیانه کمتر، مابقی پول را پس‌انداز کنید.

توجه داشته باشید، درصورتی‌که منزل خانواده نظیر پدر و مادر همرستان یا خودتان واحد خالی اضافه داشته باشند، می‌توانید با ساکن شدن در آن میزان زیادی از پول خود را پس‌انداز کنید.

بنابراین زندگی کردن در خانه‌ای کوچک یا  با والدین مشکلاتی را به همراه خواهد داشت اما بافکر کردن به هدفتان انرژی و انگیزه پیدا خواهید کرد تا بتوانید سختی‌های این مسیر را تحمل‌کنید.

 اهمیت دادن به پولتان و اصراف نکردن

در نظر داشته باشید که ممکن است همه ما در شرایطی قرار بگیریم و پول بسیار زیادی به‌صورت ناگهانی به دست بیاوریم .پس در راستای هدف‌گذاری برای خانه‌دار شدن، سعی کنید که این پول به‌دست‌آمده برای کارهایی که بیهوده است، خرج نکنید و آن را ذخیره کنید. پس هر پولی که به دستتان می‌رسد و همچنین برای کارهای ضروری استفاده نمی‌شود را سرمایه‌گذاری کنید. با انجام  چنین کاری می‌توانید با آن پول کارکرده و میزان پول را بیشترش کنید. پس برای زیادشدن درآمدتان برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید.

داشتن حساب مخفی

استفاده از حساب مخفی یکی از هدف‌گذاری برای خانه‌دار شدن است. درواقع  منظور از حساب مخفی آن حسابی نیست که آن را از خانواده یا همسر خود پنهان کرده باشید، بلکه حسابی است که آن را از دید خودتان مخفی کرده باشید.

هنگامی‌که پول‌هایی که ذخیره‌شده را در حسابی واریز کرده‌اید که دسترسی زیادی به آن نداشته باشید، در زمانه‌های حساس و هنگامی‌که ممکن است در حالت نامناسب مالی قرار بگیرید، نخواهید توانست از آن پول برداشت کنید و این مورد کمک خواهد کرد تا پول مخصوص در خانه شما، در امان باقی بماند.

توجه داشته باشید که حساب‌هایی موجود است که اصلاً نیاز به کارت‌بانکی نداشته باشد  و همچنین برای برداشت کردن  از آن باید حتماً به بانک مراجعه کنید. یا ممکن است حساب‌هایی وجود داشته باشد که با داشتن پول در آن، سود ماهیانه متناسب با مقدار پولی که در حسابتان دارید) به شما داده خواهد شد. اما در نظر داشته باشید که حداقل زمان آن  تا یک سال نخواهید توانست از آن پول برداشت کنید. این مورد بسیار مناسبی برای از دسترس خارج کردن حسابتان خواهد بود.

صرفه‌جویی کردن

ممکن است همه ما در زندگی خرج‌های اضافی زیادی داشته باشیم که برای هدف‌گذاری برای خانه‌دار شدن با حذف کردن آن خواهیم توانست مبلغ قابل‌ملاحظه‌ای را ذخیره کرد. پس خرج‌های اضافی را مشخص کنید و آن‌ها را حذف کنید.

اطمینان داشته باشید که درصورتی‌که مدت‌زمانی از هزینه‌های اضافی حذف شود، هنگامی‌که به هدف نهایی رسیدید، متوجه می‌شوید که این‌همه سختی کشیدن ارزش رسیدن به هدف را خواهد داشت.

برای آسان‌تر شدن کارتان می‌توانید در ابتدا یک نرم‌افزار متناسب مالی به کار بگیرید. هم‌اکنون نرم‌افزارهای گوناگونی موجود است که شیوه کاری بسیار راحتی خواهد داشت که با استفاده از آن می‌توانید گردش مالی خود را سامان بدهید.

 

کمک کردن همه اعضا خانواده برای رسیدن به هدف

 

یاسین هدایتی‌فر
یاسین هدایتی‌فر

 

سخن پایانی

درنتیجه هدف‌گذاری برای خانه‌دار شدن و همچنین داشتن خانه‌یکی از مهم‌ترین نکات در زندگی هر شخصی است. بنابراین همه باید حداقل خانه‎ای داشته باشند تا شب را به‌راحتی در آن بگذرانند و بتوانند استراحت کنند.

در نظر داشته باشید که باید خانه ازنظر امنیتی هم داشته باشد ته بتوانیم با خیالی آسوده زندگی کنیم. به همین خاطر است که خریدن خانه‌یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های زندگی هر  شخصی، مخصوصاً زوج‌ها و آقایان است.

به‌طورکلی هزینه خریدن خانه بسیار زیاد است اما با انجام هدف‌گذاری درست خواهید توانست به آرزوی خود برسید. در این مقاله سعی شد تمام نکات لازم گفته شود، امیدواریم از آن استفاده کرده باشید.

 

یاسین هدایتی فر

تعریفی از خود داشته باشم، سخت است. اما آمده ام تا رنگی نو به ذهنیت های کهنه بپاشم!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا