مسکن

هوش مالی املاک

هوش مالی املاک چه سودی برای ما دارد؟

مبانی اصلی هوش مالی املاک اگر بخواهیم انتخابی بهتر، سریع تر و با ریسک کمتری داشته باشیم، نیاز است تا میزان هوش مالی خود را افزایش دهیم. در واقع هدف از هر کسب و کاری رسیدن به حداکثر درآمد و سود است. باید بتوانیم میزان سرمایه و ثروت خود را افزایش دهیم. موفقیت در کار ما را از نظر روانی نیز تامین می کند اما باید دانست که مهمترین هدف از موفقیت کسب و کار اهداف مالی هستند. هوش اقتصادی خرید ملک نشان دهنده انتخابی است که در آن رسیدن به رفاه و امکانات  و آرامش در اولین اولویت هستند.

سرمایه گذاری در برخی بازار ها به دلیل نوسانات زیاد و قیمت های لحظه ای نیاز به هوش مالی و به نوعی افزایش آگاهی و دانش در آن حوزه را دارند. بازار مسکن به دلیل فراز و نشیب هایی که دارد، نیازمند هوش اقتصادی خرید ملک به میزان زیادی است. هوش مالی در خرید و فروش املاک از جمله مباحثی است که باید مورد اهمیت قرار بگیرد. بنابراین برای افزایش هوش مالی املاک نیاز است تا روش هایی مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرند. با یاسین هدایتی فر همراه شوید تا خانه دار شوید.

هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک
هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک |سرمایه گذاری ملک | هوش مالی زمین | هوش مالی آپارتمان

هوش مالی املاک چیست؟

هوش مالی در خرید املاک به این معناست که در خرید و فروش خانه و آپارتمان و زمین شرایط را بررسی نمایید و در موقع مناسب اقدام به معامله کنید. به عنوان مثال فردی خانه ای را خریداری نموده و قصد فروش آن را با قیمتی بالاتر دارد. قیمت مسکن بالا می رود و به اوج خود می رسد. در این میان افرادی که قدرت و دانش تحلیل بازار مسکن را دارند و به نوعی هوش اقتصادی خرید ملک در آن ها بالاست،

متوجه دلایل افزایش قیمت شده و همچنین می توانند نزولی و یا صعودی بودن بازار را نیز پیش بینی نمایند. آنها متوجه این نکته شده که قیمت در اوج است و املاک خود را می فروشند اما فردی که باز هم منتظر افزایش قیمتهاست سود کلانی را که می توانست به دست آورد به دلیل ناگاهی و در واقع عدم برخورداری از هوش مالی در خرید املاک از دست می دهد. هوش مالی در خرید املاک به شما کمک می کند تا در سرازیری قیمت ها سرمایه خود را وارد بازار کرده و در اوج قیمت آن را خارج نمایید.

افراد دیگری نیز هستند که در اوج قیمت ها طمع می کنند و به امید بالاتر رفتن قیمتها سرمایه خود را وارد می کنند و این در حالی است که قیمتها در حال نزولی شدن است. اینها همی نشانه نبود هوش مالی در خرید املاک است.

طبق هوش اقتصادی خرید ملک نباید گفت که بازار مسکن تصادفی است، بلکه از الگویی متابعت می کند در این میان افرادی برنده خواهند شد که نسبت به رقبا از هوش مالی در خرید املاک برخوردار باشند و بتوانند تصمیم های به موقع و درستی را اتخاذ نمایند. افراد با هوش مالی در خرید املاک در سرازیری قیمتها، پول خود را وارد سرمایه می‌کنند و با افزایش قیمتها سود زیادی را از آن خود می کنند. بنابراین هوش مالی در خرید املاک کمک می کند تا تله‌های بازار را شناسایی کرده و بازار مسکن را بررسی و تحلیل نمایید.

 

 

هوش مالی در خرید املاک و عوامل تاثیرگذار در املاک

هوش مالی در خرید املاک در تمامی افراد نهادینه شده است. درواقع هوش مالی در خرید املاک سوای از هوش عادی انسانها نیست. برای بالا بردن هوش مالی در خرید املاک باید هوش و توانایی خود را در زمینه مالی استفاده نموده و با سعی و خطا و آزمون تمرین کرده و با این کار آن را افزایش داده و قویتر کنیم. زمانی که شخصی علاقه ای به استفاده از هوش خود در زمینه مالی ندارد، فکر می کند از هوش مالی برخوردار نیست. هوش مالی در خرید املاک نیز به همین صورت است. برای داشتن هوش اقتصادی خرید ملک باید آن را پرورش داد.

دو گروه سرمایه‌گذار در زمینه املاک وجود دارند:

گروه اول به دنبال بالا بردن هوش مالی در خرید املاک و دیگر سرمایه های خود هستند و گروه دوم تلاش چندانی ندارند. این به معنی عدم وجود هوش مالی در خرید املاک در گروه دوم نیست. افراد باید به این باور برسند که می توانند از هوش خود در کسب و کارهای خود بهره لازم را ببرند. برای بالا بردن هوش مالی در خرید املاک نیاز به مطالعه و افزایش آگاهی داریم. البته نباید به مطالعه صرف بسنده نمود و آن را به مرحله عمل نیز رساند.

مطالعه و بالا بردن دانش و اطلاعات در هوش مالی در خرید املاک تاثیر زیادی دارد اما کافی نیست.  آزمایش دانسته ها و تجزیه و تحلیل ها امری مهم در بالا بردن هوش مالی در خرید املاک  است. البته نیازی نیست که با مبالغ زیادی اطلاعات و دانش خود را امتحان نمایید، بلکه از کارهای کوچک نیز می توانید شروع کنید. کم کم با کمک هوش مالی در خرید املاک می توانید حرکت های بزرگی انجام دهید و سودهای کلان بدست آورید. زمانی که در معاملات کوچک از هوش مالی در خرید املاک بهره می گیرید و معاملاتی پرسودی را انجام می دهید، می توانید به سمت معاملات بزرگتری قدم بردارید و زمانی که به سود می رسید متوجه برخورداری خود از هوش مالی در خرید املاک می شوید.

 

هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک |سرمایه گذاری ملک | هوش مالی زمین | هوش مالی آپارتمان
هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک |سرمایه گذاری ملک | هوش مالی زمین | هوش مالی آپارتمان

هوش مالی در خرید املاک و سرمایه

هوش مالی در خرید املاک نیازمند یک مکمل است و آن سرمایه می باشد. این دو می توانند مسیر ثروتمند شدن و موفقیت در بازار مسکن را هموار نمایند. با برخورداری از هوش مالی در خرید املاک می توانید به تولید سرمایه بپردازید و تولید سرمایه باعث بالا رفتن هوش مالی در خرید املاک می شود. سرمایه به همراه اطلاعات و دانش لازم در واقع راهی برای تمرین دادن هوش مالی در خرید املاک می باشد.

 

برخی افراد به دلیل سرمایه کم و یا نبود سرمایه فکر می کنند نباید اقدام به کاری نمایند، این در حالی است که هوش مالی در خرید املاک خود باعث تولید سرمایه می شود. می توانید از سرمایه گذاری های کوچک شروع نمایید و آن ها را به سرمایه گذاری های بزرگ تبدیل نمایید.

 

هوش مالی در خرید املاک و راههای افزایش هوش مالی در املاک

  • برای درآمد بیشتر تلاش نمایید؛ هوش اقتصادی خرید ملک در مورد افرادی که درآمدهای بیشتری دارند، بیشتر مشهود است.

  • از پول خود محافظت نمایید.

  • برنامه بودجه بندی برای پول و سرمایه‌ خود داشته باشید. این امر با هوش اقتصادی خرید ملک رابطه­ای مستقیم دارد.

  • پول خود را راکد نگه ندارید و از آن برای پولسازی بیشتر استفاده نمایید.

  • هوش اقتصادی خرید ملک می گوید سعی در بالا بردن اطلاعات مالی خود نمایید و به مطالعه و کسب دانش بیشتر بپردازید.

 

هوش مالی در خرید املاک و تشخیص مناطق با فرصت‌های شغلی جدید

هوش مالی در خرید املاک در شناسایی و انتخاب درست ملک بسیار اثرگذار است. مناطقی که در آنها فرصتهای شغلی بیشتر وجود دارد، به مراتب افراد بیشتری را نیز به خرید ملاک ترغیب می کند. مثلا محله هایی که قرار است سازمانها و شرکتهای اداری به آنجا منتقل شوند، می توانند افراد بیشتری را جذب نمایند و تعداد زیادی از کارمندان به همراه خانواده خود به آنجا منتقل می شوند. بدیهی است این موضوع می تواند باعث بالا رفتن قیمت ملک در آن منطقه شود. شناسایی مناطق با فرصتهای شغلی خود به افزایش هوش مالی در خرید املاک کمک زیادی می کند.

هوش اقتصادی خرید ملک و فشارهای غیر ضروری بنگاههای معاملات ملکی

هوش اقتصادی خرید ملک به عنوان یک هوشمندی جداگانه در نظر گرفته نمی­شود، بلکه تمامی افراد دارای آن هستند و تنها باید با تمرین آن را افزایش دهند. آژانس های املاک یکی از مواردی است که برای خرید و سرمایه گذاری املاک به آنها مراجعه می نمایید.

بنابراین بهتر است ابتدا اطلاعات و دانش خود را در مورد املاک مناطق مختلف بدست آورید و سپس به املاک مراجعه نمایید زیرا اکثر آنها فشارهایی غیر ضروری به شما وارد می کنند تا جایی که ممکن است شما را مجبور به خرید یک ملک نمایند. البته این آژانس­ها با داشتن بانک املاک می توانند موارد مناسبی به شما معرفی نمایند اما مهم این است که شما بتوانید با بالا بردن هوش مالی در خرید املاک خود به یک انتخاب مناسب برسید و به درستی تصمیم بگیرید. هوش مالی در خرید املاک به شما کمک می کند تا به صورت مستقل تصمیم بگیرید. وجود سایت­های املاک امان جستجوی املاک مورد نظر را نیز فراهم می­آورد.

 

هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک |سرمایه گذاری ملک | هوش مالی زمین | هوش مالی آپارتمان
هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک |سرمایه گذاری ملک | هوش مالی زمین | هوش مالی آپارتمان

هوش اقتصادی خرید ملک و بررسی امنیت منطقه

هوش اقتصادی خرید ملک خاطرنشان می­سازد که همیشه به دنبال منطقه ای برای سرمایه گذاری باشید که از امنیت لازم برخوردار باشد، در غیر اینصورت نکته ای منفی به حساب می­آید. با داشتن هوش مالی در خرید املاک می توانید وضعیت منطقه را از نظر امنیتی بررسی نمایید و تصمیم درستی داشته باشید. منطقه ای امن به حساب می­آید که آمار جرائم پایینی دارد. همچنین اگر ملک موردنظر نزدیک به پاسگاه باشد یک مزیت به حساب می آید. بنابراین هوش مالی در خرید املاک نشان دهنده توانایی تشخیص درست منطقه و تصمیم به خرید ملکی است که شما را به سود می رساند.

هوش اقتصادی خرید ملک و قوانین قرارداد‌های ملکی

هوش اقتصادی خرید ملک نشان از سطح بالای اطلاعات و دانش در مورد همه ابعاد بازار زمین و ملک است. هوش مالی در خرید املاک به این نکته نیز اشاره می کند که باید با انواع قراردادهای ملکی آشنایی داشته باشید و دانش خود را در این زمینه بالا ببرید و همیشه با کارشناسانی که در این حوزه فعالیت دارند مشورت نمایید. بنابراین ممکن است بدون اطلاع از قوانین و قرارداهای ملکی بسیار متضرر شوید  و مشکلات زیادی به سراغتان بیاید. هوش مالی در خرید املاک کمک می کند تا در انعقاد قرارداد مهارت زیادی پیدا کنید.

هوش مالی در خرید املاک و بروز کردن اطلاعات

هوش مالی در خرید املاک می تواند نشان دهنده این امر باشد که شما به طور مرتب دانسته های خود را بروز می کنید و سعی در بیشتر کردن دانش و آگاهی خود در زمینه املاک هستید. با مطالعات روزمره و جستجوی اخبار و سایتهای مختلف  و همچنین رسانه های اجتماعی و دیگر منابع می توانید هوش مالی در خرید املاک را بالا ببرید. می توانید هر روز قیمت املاک و مصالح مختلف را دنبال نمایید و از نوسانات مطلع باشید.

هوش اقتصادی خرید ملک و فهرست طولانی فروش املاک در یک منطقه

هوش اقتصادی خرید ملک می­گوید مواجهه با فهرست طولانی موارد در آژانس های معاملات ملکی به هیچ عنوان نشانه خوبی نیست. باید گفت لیستهای شلوغ و طولانی یا به دلایل فصلی به وجود می­آیند و یا نشان دهنده این نکته هستند که آن منطقه مشکلاتی دارد و در واقع ساکنین آن تمایلی به زندگی در آن منطقه ندارند. با افزایش هوش مالی در خرید املاک می توانید راحت تر و سریع تر نشانه ها را دریابید. وقتی تعداد زیادی از خانه ها برای فروش وجود دارند معمولا نشانه خوبی نیست..

هوش مالی در خرید املاک و رسیدگی کردن به سرمایه گذاری ملک 

هوش مالی در خرید املاک به شما خاطرنشان می کند که پس از خرید یک ملک آن را به حال خود رها نکنید. در واقع آن ملک سرمایه شماست و باید برای نگهداری و مرمت آن هزیه نمایید. با داشتن هوش مالی در خرید املاک به این نکته می رسید که اگر نسبت به نگهداری ملک خود بی اهمیت باشید،

در آینده ای نه چندان دور مجبور خواهید بود هزینه های بیشتری صرف کنید. درواقع هدف از خرید ملک کسب سود است، بنابراین باید اقداماتی در جهت این هدف خو نمایید و از بین رفتن سرمایه خود جلوگیری نمایید. اینها نکاتی است که از هوش مالی در خرید املاک نشات می گیرد.

هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک |سرمایه گذاری ملک | هوش مالی زمین | هوش مالی آپارتمان
هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک |سرمایه گذاری ملک | هوش مالی زمین | هوش مالی آپارتمان

هوش مالی در خرید املاک و یافتن فرصت‌های طلایی خرید ملک

هوش مالی در خرید املاک و یافتن فرصت‌های طلایی خرید ملک : قیمت ملک از مهم ترین ملاکهایی است که برای خرید در نظر گرفته می شود. در واقع باید به قیمت متعارف و یا کمتر از آن خریداری شود. با داشتن پول نقد می توانید از فرصتهای طلایی بهره ببرید. فرصتهایی مانند زمانی که صاحب یک ملک نیاز به پول نقد داشته باشد و تصمیم دارد هرچه زودتر ملک خود ا بفروشد. در این شرایط با داشتن پول نقد می توانید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید. با بالا بردن هوش اقتصادی خرید ملک می­توانید بسیار راحت­تر و سریع­تر این فرصت­ها را بیابید.

 

هوش اقتصادی و خرید زمین کشاورزی

هوش اقتصادی و خرید زمین کشاورزی:  به دلیل شرایط مطلوبی که در شهرهای خوش آب و هوا وجود دارد، افراد زیادی به دنبال خرید زمین کشاورزی هستند. بسیاری به علت شرایط مطلوب آب و هوایی شمال کشور، هر زمین کشاورزی پیشنهادی را می خرند، اما بهتر است مواردی در رابطه با خرید زمین کشاورزی درنظر گرفته شود.

با مطالعه و افزایش آگاهی می توان به نوعی هوش اقتصادی خود را در زمینه خرید ملک و همچنین زمین کشاورزی بالا ببریم تا بتوانیم انتخابها و تصمیم های بهتری داشته و سود بیشتری را از آن خود نماییم. بنابراین باید گفت دوره­های آموزشی هوش مالی در خرید املاک می­تواند به افراد کمک کند تا تصمیم­های بهتری داشته و به سودهای بیشتری برسند.

  • هوش اقتصادی می­گوید قبل از اقدام به خرید زمین کشاورزی بهتر است شرایط آب و هوایی منطقه را ارزیابی نمایید. کاربری آن را مد نظر داشته باشید. دمای هوا، میزان بارش، ارتفاع از سطح دریا و … مواردی هستند که باید بررسی شوند.

  • هوش اقتصادی می­گوید با توجه به نوع محصولات، زمین کشاورزی با شرایط آب و هوایی خاصی را انتخاب کنید.

  • هوش اقتصادی می­گوید خرید زمین کشاورزی در یک منطقه دور از شهر هزینه کمتری دارد؛ اما هزینه‌های جانبی زیادی به همراه خواهد داشت.

  • هوش اقتصادی می­گوید درانتخاب زمین کشاورزی دسترسی به امکاناتی مانند برق، عبور و مرور مناسب و … را در نظر داشته باشید تا هزینه‌های آتی زیادی برای فراهم کردن این امکانات نداشته باشید.

  • هوش اقتصادی می­گوید اگر نور خورشید تابندگی مناسبی روی زمین کشاورزی نداشته باشد، با وجود مساعد بودن شرایط دیگر انتخاب درستی نخواهد بود.

  • هوش اقتصادی می­گوید ضخامت خاک زمین کشاورزی بسیار مهم است. زمین‌های با شیب بالا با مشکلاتی مثل شستن خاک و کاهش شیب و فرسایش مواجه می شوند.

  • هوش اقتصادی می­گوید در انتخاب زمین کشاورزی براساس نوع محصولات، عمق خاک را نیز در نظر بگیرید. مثلا برای درختکاری، عمق خاک باید بالا باشد و زمینی که عمق خاک آن کم باشد تنها برای محصولات بوته‌ای مناسب است.

  • هوش اقتصادی می­گوید در انتخاب زمین کشاورزی توجه به جنس خاک نیز مهم است. سه نوع خاک اسیدی، قلیایی و خنثی وجود دارند که بهترین نوع زمین کشاورزی خنثی است،زیرا می‌توان محصولات مختلفی را روی آن کاشت.

  • هوش اقتصادی می­گوید به بررسی آلودگی‌های احتمالی زمین کشاورزی بپردازید. مثلا اگر آلودگی وارد منابع آبی شوند  به محصولات نفوذ کرده و منجر به تغییر کیفیت و کمیت آن‌ها می­شوند.

  • هوش اقتصادی می­گوید در انتخاب زمین کشاورزی مرزهای زمین کشاورزی را به صورت دقیق تعیین کنید. پس از خرید زمین بهترین کار این است که حصار یا دیواری در اطراف زمین خود بکشید تا امکان تعدی همسایگان یا مشکلاتی از این قبیل به وجود نیاید.

  • هوش اقتصادی می­گوید در انتخاب زمین کشاورزی سوابق زمین کشاورزیرا پیدا کنید. معمولاً اگر یک زمین دارای مشکل خاصی باشد، همسایگان می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. همچنین سوابقی مانند آزمون خاک، سیستم‌های زهکشی، افت کشی، نتایج کیفیت آبیاری و را از صاحب ملک بخواهید تا بتوانید تصمیم‌گیری بهتری در این زمینه داشته باشید.

  • هوش اقتصادی می­گوید در انتخاب زمین کشاورزی در برخی از زمین‌ها علف‌های هرز خاصی وجود دارند که ممکن است به صورت تهاجمی محصولات را مورد حمله قرار دهند. در این مورد نیز با همسایگان زمین، صاحب ملک و حتی یک کارشناس علوم کشاورزی صحبت کنید تا بتوانید راحت‌تر روی زمین کار کنید و مشکلات احتمالی آن را در آینده رفع کنید.

  • هوش اقتصادی می­گوید در انتخاب زمین کشاورزی بررسی جهت و شدت باد نیز می‌تواند یک مسئله مهم برای کسانی باشد که قصد سرمایه‌گذاری در زمینه کشاورزی را دارند.

  • هوش اقتصادی می­گوید در انتخاب زمین کشاورزی بررسی زمین‌های همسایه و میزان آب ورودی آن‌ها می‌تواند بر روی محصولات اثر بگذارد. بهتر است مرزهای زمین کشاورزی را با زمین‌های مجاور مورد بررسی قرار دهید.

  • هوش اقتصادی می­گوید در انتخاب زمین کشاورزی همیشه خرید زمین کشاورزی در شهرهای شمالی و شهرهایی که دارای آب و هوای خوبی هستند رواج دارد. بهتر است اگر شما هم قصد خرید زمین در شمال کشور را دارید با افراد خبره در این زمینه مشورت کنید. افرادی که قصد خرید زمین کشاورزی را دارند، بهتر است به بررسی تمامی ابعاد بپردازند که این مهم می­تواند با شرکت در دوره های هوش مالی در خرید املاک به نتیجه برسد.

 

هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک |سرمایه گذاری ملک | هوش مالی زمین | هوش مالی آپارتمان
هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک |سرمایه گذاری ملک | هوش مالی زمین | هوش مالی آپارتمان

 

زمین ارزان قیمت در تهران

زمین ارزان قیمت در تهران: تابستان امسال متوسط قیمت زمین در تهران، معادل 25 میلیون و 510 هزار تومان بوده که نسبت به زمستان گذشته، 22.6 درصد رشد داشته است. این در حالی است که در مقایسه با زمستان 98، معاملات معادل 20.9 درصد کاهش یافته است. بنابراین افرادی که به دنبال زمین ارزان قیمت در تهران هستند، باید براساس جدیدترین قیمت­ها تصمیم بگیرند.

به طور میانگین مساحت زمین‌های معامله شده 186 متر مربع است. بنابراین با توجه به قیمت زمین در تهران به طور متوسط برای خرید زمین مسکونی در پایتخت، نیاز بود تا معادل 4 میلیارد و 740 میلیون تومان هزینه شود.

براساس آمار قیمت زمین در تهران  باید گفت گران‌ترین زمین‌ها مربوط به منطقه 3 می­باشد که میانگین قیمت زمین نزدیک به متری 55 میلیون تومان با مساحت 278 متری بوده است؛ یعنی باید به طور متوسط 15 میلیارد و 290 میلیون تومان برای خرید یک قطعه زمین هزینه شود. البته بالاترین قیمت زمین در تهران در منطقه یک با ارزش‌ متری 92 میلیون تومان یعنی 3.6 برابر متوسط شهر  بوده است. دوره­های هوش مالی در خرید املاک به عنوان ابزاری تاثیرگذار به کمک شما می­آید تا انتخاب­های بهتری داشته باشید.

برای افرادی که می­خواهند زمین ارزان قیمت در تهران بخرند، باید گفت همچنین ارزان‌ترین قیمت زمین در تهران واقع در منطقه 20 تهران با میانگین قیمتی معادل 6 میلیون و 880 هزار تومان گزارش شده و میانگین مساحت هم 121 متر بوده است. بنابراین برای خرید یک قطعه زمین در ارزان‌ترین منطقه تهران، به طور متوسط باید 833 میلیون تومان شود؛ (یک هفدهم منطقه3).

با توجه به قیمت زمین در تهران منطقه 2 تهران دارای بیشترین معاملات انجام شده است. تقریبا از هر 10 معامله، یک معامله در منطقه 2 ثبت شده است. در حالیکه منطقه 19  تنها 1.2 درصد از کل معاملات را داشته است یعنی کمترین سهم. هوش مالی در خرید املاک به شما گوشزد می­شود که پیش از اقدام به خرید زمین باید به تمامی این آمار و ارقام دست بیابید تا بتوانید با اطمینان بیشتر و صد در صدی تصمیم بگیرید. در واقع اگر به دنبال زمین ارزان قیمت در تهران هستید، دسترسی به تمامی اطلاعات ضروری است.

هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک |سرمایه گذاری ملک | هوش مالی زمین | هوش مالی آپارتمان
هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک |سرمایه گذاری ملک | هوش مالی زمین | هوش مالی آپارتمان

سرمایه گذاری در خرید آپارتمان

سرمایه گذاری در خرید آپارتمان: رسیدن به سودهای کلان می تواند حاصل سرمایه گذاری در خرید آپارتمان البته به شکلی صحیح و در زمان و موقعیت مناسب باشد. سرمایه گذاری در خرید آپارتمان نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است و در صورت عدم نقدینگی کافی، وام­های بانکی گزینه های خوبی هستند.

در این شرایط می توانید بازپرداخت وام را با سود حاصل حاصل از سرمایه گذاری در خرید آپارتمان پرداخت کنید. البته سرمایه گذاری در خرید آپارتمان به نوعی پیچیده است اما اگر بتوانید تحلیل درستی از شرایط مالی و گزینه های موجود داشته باشید می تواند انتخاب درستی برای سرمایه گذاری باشد.. البته با شرکت در دوره­های هوش مالی در خرید املاک می­توان به میزان زیادی دانش و بگونه­ای قدرت تصمیم­گیری خود را بالا برد، زیرا هدف از سرمایه­گذاری در خرید آپارتمان رسیدن به سود است.

 

راهنمای خرید و فروش ملک

راهنمای خرید و فروش ملک: در ادامه مواردی که ممکن است در تصمیم به خرید ملک نیاز داشته باشید آورده شده است. در هرحال یک بار دیگر به ضرورت هوش مالی در خرید املاک اشاره می­شود.

  • ·        اگر قصد خرید زمین دارید، ابتدا هدف خود از خرید زمین را مشخص نمایید. خرید زمین مزایای زیادی دارد اما با هدف سرمایه گذاری در املاک به هزینه های بیشتری نیز نیاز دارد.

  • ·        خرید زمین‌ در مناطق با تراکم زیاد سودآوری بیشتری به همراه دارد، امکان ساخت و ساز به شکل انبوه نیز بیشتر است. افراد با هوش مالی در خرید املاک سریع­تر و راحتتر این موقعیت­ها را می­یابند.

  • ·        موقعیت زمین نیز علاوه بر متراژ باید در نظر گرفته شود، در مناطق با تراکم بالا امکان ساخت و ساز بیشتر است. به عنوان مثال مناطق جنوبی تهران به دلیل قیمت ارزان امکان ساخت و ساز و سودهی بیشتری دارند و همچنین مناطق غرب تهران نیز برای ساخت و ساز شرایط و رشد بهتری دارند و بنابراین با سود بیشتری همراه خواهند بود.

  • ·        در مناطقی که زمین ارزان است می توان با توجه به استانداردها شروع به ساخت و سازهای ارزان قیمت نیز کرد. پس از بهترین گزینه های سرمایه گذاری است.

  • ·        زمین های تجاری با تقاضای پایینی برای ساخت وساز روبرو هستند و به همین دلیل ممکن است تا مدتهای زیادی شرایطی برای ساخت آنها وجود نداشته باشد. بنابراین باید گفت این در انتخاب این زمین ها به منظور خرید و سرمایه گذاری نهایت دقت را داشته باشید هرچند موقعیت های تجاری بسیار پرسود هستند اما ریسک بالایی نیز به همراه دارند.

  • ·        هوش مالی در خرید املاک می­گوید از راههای پرسود سرمایه‌گذاری ملک، خرید ملک در موقعیت مناسب و سپس بازسازی و یا نوسازی آن است. مناطقی که قابلیت سرمایه‌گذاری‌های کلان را شناسایی کنید مانند خانه­های قدیمی و  با انجام هزینه‌­های لازم برای بازسازی و تعمیرات و ایجاد تغییرات لازم بر میزان ارزش آن افزوده و بنابراین با قیمت بالاتری بفروشید. در این شرایط هوش مالی در خرید املاک می­گوید شما باید از موقعیت ملک شناخت و اطلاعات کافی بدست آورید.

علاوه براین با برخورداری از هوش مالی در خرید املاک، به طور ناخودآگاه در هنگام خرید ملک فاکتور تسهیل فروش در آینده در ذهن شما قرار می­گیرد و بنابراین براین اساس اقدامات لازم را انجام می­دهید. زیرا شما یا طبق یک برنامه‌ مشخص و از پیش تعیین شده و یا احتمالا به دلیلی پیش­بینی نشده ملک خود را می­فروشید، بنابراین هوش مالی در خرید املاک می­گوید ابعاد مختلف فروش آسانتر را در همان زمان خرید در نظر بگیرید.

هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک |سرمایه گذاری ملک | هوش مالی زمین | هوش مالی آپارتمان
هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک |سرمایه گذاری ملک | هوش مالی زمین | هوش مالی آپارتمان

هوش اقتصادی خرید ملک و زمان مناسب خرید برای سرمایه‌گذاری ملک

هوش اقتصادی خرید ملک در بسیاری از افراد مشهود می­باشد، مانند افرادی که تغییرات بازار ملک را به درستی تشخیص می­دهند و در نتیجه اقدامات بهتری دارند. در واقع هوش مالی در خرید املاک کمک می­کند تا دلایل و ریشه­های این تغییرات را شناسایی نمایید و یا دلیل راکد شدن بازار ملک را برای مدت زمان زیاد متوجه شوید.

بنابراین قبل از اقدام به خرید و فروش، ابتدا زمان مناسب خرید برای سرمایه‌گذاری ملک را تشخیص دهید. با داشتن هوش مالی در خرید املاک شما به درستی متوجه خواهید شد که در هنگام رکود بازار و زمانی که قدرت خرید پایین است، انتخاب­های بیشتری خواهید داشت. در واقع عرضه زمین و املاک بالاست در حالیکه تعداد خریداران کم است یعنی تقاضا پایین است، این زمان بهترین زمان برای خرید و سرمایه­گذاری در ملک است که شما با هوش مالی در خرید املاک به آن می­رسید.

هوش اقتصادی خرید ملک و مدیریت املاک و مستغلات

هوش اقتصادی خرید ملک و مدیریت املاک و مستغلات: با سرمایه­­گذاری در بازار ملک، هزینه­ های خواهید داشت. به عنوان مثال هرچند وقت یکبار باید لوله­کشی خانه چک شود، به سرویس­های تهویه رسیدگی شود.

اگر برنامه شما اجاره دادن ملک خود است، باید در نظر داشته باشید که هر سال با انقضای قرارداد و بستن قرارداد جدید با فرد جدید باید هزینه­ های جدیدی انجام دهید مانند رنگ­کاری، لوله­کشی، گچکاری و بسیاری موارد اینچنینی. هوش مالی در خرید املاک می­گوید عدم رسیدگی به این موارد شما را مجبور خواهد کرد که در آینده­ای نه چندان دور هزینه­های سنگینی را متقبل شوید و این خود به نوعی زیان محسوب می­شود.

هوش اقتصادی خرید ملک و بهترین مناطق تهران برای سرمایه‌گذاری در ملک

هوش اقتصادی خرید ملک شما به سمت بهترین مناطق برای سرمایه­گذاری در ملک راهنمایی می­کند. در تهران با سه نوع فعالیت ملکی روبرو هستیم: خرید آپارتمان، اجاره‌ نشینی و سرمایه‌گذاری با خرید زمین جهت ساخت و ساز.
با داشتن هوش مالی در خرید املاک و با در نظر گرفتن شرایط رکود و افزایش تقاضا در بازار ملک، همچنین روند ساخت و ساز در باید غرب تهران را بهترین گزینه ساخت و ساز معرفی نمود. مناطق غربی تهران این شرایط را دارا هستند: خیابان‌های عریض و پهن، بافت جدید و وجود ساختمان­های نوساز و بالا بودن سرعت ساخت و ساز، دسترسی به اتوبان و بزرگراه‌های اصلی. بنابراین جای تعجب نیست که به عنوان بهترین گزینه سرمایه‌گذاری در ملک شناسایی شده­اند.
اگر به دنبال سرمایه­گذاری در بافت­های فرسوده هستید، در منطقه ده تهران امکان سرمایه‌گذاری ملک های فرسوده و ساخت و ساز وجود دارد. این نوع سرمایه­گذاری مناسب افرادی است که سرمایه زیادی ندارند.
امکان خرید آپارتمان نوساز و سرمایه‌گذاری ملک در مناطق چهار، پنج، هفت و هشت بسیار عالی است این امر به دلیل وجود آپارتمان‌های نوساز با قیمت‌هایی نزدیک به میانگین قیمت ملک در تهران است.
اگر به دنبال سرمایه­گذاری ملک در مناطق یک، دو و سه هستید باید یادآور شد که این مناطق جز گران‌ترین قیمت‌ها برای سرمایه‌گذاری ملک هستند و نیاز به سرمایه بسیار و کلان خواهید داشت. با شرکت در دوره­های هوش مالی در خرید املاک می­توانید با سرعت زیادی به تجزیه و تحلیل مناطق براساس فاکتورهای مانند قیمت زمین در تهران و سرعت رشد ساخت و ساز و …. بپردازید و انتخابهای بهتری داشته باشید.

هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک |سرمایه گذاری ملک | هوش مالی زمین | هوش مالی آپارتمان
هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک |سرمایه گذاری ملک | هوش مالی زمین | هوش مالی آپارتمان

خرید آپارتمان بدون پول

خرید آپارتمان بدون پول:  افراد با درآمد و  سرمایه کم همیشه با سوالاتی اینچنین مواجه هستند: چگونه صاحبخانه شوم؟  با کاهش هزینه‌ها و افزایش پس‌انداز می توان صاحب خانه شد؟ چه هزینه هایی می توانند حذف شوند؟ چه راههایی برای پس انداز هست؟ آیا با پیش خرید می توان خانه­دار شد؟  باید گفت خرید خانه به نوعی چالش بزرگ در ایران تبدیل شده است تا جایی که گاهی افراد فکر می کنند که شاید خرید خانه را از سر خود خارج نمایند. هوش مالی در خرید املاک کمک می­کند تا حتی با درآمد کم نیز بتوانید برنامه­ریزی کرده و هزینه­های خود را مدیریت نمایید و در نتیجه به هدف خانه­دار شدن برسید.

·        خرید خانه با حسابگری و آینده نگری

به دلیل ریسک بالا باید با حسابگری و آینده‌نگری اقدام به خرید خانه کرد که نیاز به برنامه­ریزی و مدیریت مالی درست و صبر فراوان دارد. این عاملی تاثیرگذار است که با شرکت در دوره­های هوش مالی در خرید املاک به آن دست می­یابید.

·        پس‌انداز کردن، راهی ارزان برای خانه دار شدن

باید گفت با حقوق های امروزی نمی توان در مدت کوتاهی مبلغی را پس­انداز و اقدام به خرید خانه کرد. هوش مالی در خرید املاک پیشنهاد می­کند که پس­انداز تنها راه رسیدن به این مبالغ است. می توان با قرار دادن پس­انداز در حسابهایی با سودهای سالانه و یا اخذ وام بعد از مدتی خانه­دار شد. علاوه براین باید تا حدامکان سعی شود تا میزان هزینه های جانبی را کاهش داد.

·        خرید خانه با وام مسکن

درشرایطی که مبلغی برای خرید خانه پس­انداز شده و نیاز به مبلغ کمی هست می توان اقدام به دریافت وام خرید مسکن نمود. البته در شرایطی که فرد منبع درآمد تقریباً ثابت داشته و بتواند علاوه بر مخارج ضروری زندگی، مبلغی را برای پرداخت اقساط ماهانه در نظر بگیرد. در دوره­های هوش مالی در خرید املاک با بحث دریافت وام برای سرمایه­گذاری در ملک بیشتر آشنا می­شوید.

·        نوسازی خانه قدیمی، روشی برای خانه دار شدن

روش دیگر خانه دار  شدن خرید خانه های قدیمی و فرسوده ونوسازی و بازسازی آنهاست. با این کار هم اصل سرمایه حفظ می‌شود و هم فرد اطمینان دارد که بدون هیچ ریسکی صاحب خانه می­شود.

·        پیش خرید خانه

از راههای ارزان و مطمئن خانه­دار شدن پیش خرید خانه‌های نیمه ساخته است که در آینده به خریداران تحویل داده می­شوند.

·        خانه­دار شدن با مشارکت در ساخت

مشارکت در پروژه‌های ساختمان سازی در شهرک‌های تازه تاسیس از راههای دیگر خانه­دار شدن است. در این روش هر طرف با توجه به آورده خود در پروژه شریک می‌شود؛ سرمایه گذار برساس میزان ارزش زمین و یا خانه کلنگی خود و همچنین سازنده براساس هزینه‌های ساخت و ساز خانه. با برخورداری از هوش مالی در خرید املاک در مورد تمامی طرح­ها و برنامه­های اینچنینی و معایب و مزایای هریک اطلاعات زیادی دست پیدا می­کنید.

هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک |سرمایه گذاری ملک | هوش مالی زمین | هوش مالی آپارتمان
هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک |سرمایه گذاری ملک | هوش مالی زمین | هوش مالی آپارتمان

بانک املاک و مشاوره املاک و هوش مالی املاک

بانک املاک از منابع مهم برای پیدا کردن خانه مورد نظر است. بانک املاک به همراه سایت­های املاک از منابعی هستند که مشاور املاک از آنها استفاده می­کند. مشاور املاک هویت دو طرف معامله را بررسی می کند؛ زیرا افراد کلاهبردار همه جا هستند و همچنین بررسی می­شود تا هیچیک از طرفین ممنوع­المعامله نباشند. پس از آن به تنظیم قرارداد می­پردازد. به این منظور علاوه بر مدارک شناسایی مانند کارت ملی مدارک دیگری نیز توسط مشاور املاک درخواست می­شود.

همچنین باید از توانایی قانونی شخص برای انجام معامله مطمئن باشد.  همچنین باید بررسی شود که ملک سند رسمی مالکیت دارد یا خیر. سند باید عاری از هرگونه خط خوردگی باشد و اگر خط خوردگی دارد باید بررسی شود که با مهر و امضا و توضیح باشد. همچنین باید موقعیت جغرافیایی ملک با سند مالکیت منطبق باشد و در طرح‌های آموزشی و فضای سبز و دیگر طرحها قرار نگرفته باشد. تاریخ صدور پایان کار ملک مورد مطالعه دارد یا خیر. اگر پایان کار نداشته باشد باید مسئول اخذ پایان کار و پرداخت جرائم مشخص باشد.

هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک |سرمایه گذاری ملک | هوش مالی زمین | هوش مالی آپارتمان
هوش مالی ملک | مغز اقتصادی ملک |سرمایه گذاری ملک | هوش مالی زمین | هوش مالی آپارتمان

همچنین نیاز است تا بررسی شود که ملک در رهن یا توقیف نباشد. املاک توقیفی نمی توانند مورد معامله قرار بگیرند و تنها پس از رفع توقیف و فک رهن امکان آن وجود دارد. در دوره­های هوش مالی در خرید املاک می­توانید با تمامی قوانین و مقررات مربوط به عقد قراردادها و وظایف مشاور املاک  نقشی که بانک املاک و یا سایت­­های املاک ایفا می­کنند آشنایی کامل پیدا کنید.

همچنین اگر ملکی که قرار است معامله شود آپارتمان باشد، صورت مجلس تفکیکی مورد نیاز است و باید با  سند مالکیت و بنچاق مطابقت داده شده و علاوه بر آن پارکینگ و انباری در سند مالکیت و پنچاق به درستی قید شده باشد. افراد با هوش مالی در خرید املاک به تمامی این نکات توجه کامل دارند و برهمین اساس انتخاب­ها و معاملات بهتر و نتیجه­بخش­تری خواهند داشت.

در صورتی که ملک معامله شده در اجاره است باید اجارره نامه به خریدار داده شود، تاریخ انقضای قرارداد و میزان رهن باید مشخص باشد. انشعابات آب و فاضلاب، برق، گاز و همچنین تلفن بررسی شود تا بدهکاری نداشته باشند. مشاور املاک باید این نکته را یادآور شود که خریدار نیاز است تا برای تایید ادعاهای فروشنده به ثبت، شهرداری و… مراجعه کند.

مدارکی مانند سند مالکیت، استعلام ثبتی و مفاصاحساب شهرداری و دارایی، گواهی حصر وراثت فروشنده و و مدرک تسویه حساب شارژ آپارتمان در مجتمع‌های مسکونی به همراه کارت پایان خدمت یا معافیت در باید در هنگام معامله ارائه شوند.

در پایان شرکت در دوره­های هوش مالی در خرید املاک که برخی آن را با عنوان هوش اقتصادی خرید ملک می­­شناسند بار دیگر پیشنهاد می­شود تا افراد از مزایای شرکت در آن بهره برده و تصمیم­های بهتر و سودآورتری داشته باشند.

یاسین هدایتی فر

تعریفی از خود داشته باشم، سخت است. اما آمده ام تا رنگی نو به ذهنیت های کهنه بپاشم!!

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. من تو دوره هوش مالی استاد هدایتی فر شرکت کردم و تونستم با هوش مالی ملک ، این رو تو خودم ببینم که چطور با پول کم خونه بخرم. خداا خیرتون بده استاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا